škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

bayram dönüşü kaza

Ziyaretçi · 52 · 14313

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;141829
esp o hız limitini yükseltmez bak en büyük bilinen yanlş budur. araba 140 la atıyroum kaymaya başlıyorsa esp varkende 140 la kayar esp olunca 150 ye çıkar gibi bir konu yk. espsiz 140 la kayıyorsa esp ilede 140 la kayar. esp devreye giriyorsa bilki araban o sırada kayıyor demektir.
 
önemli olan arabda o kaymaya başlama sınırının nerede olduğu. atıyorum leon 140 la kayıyorsa aynı virajda clio 100 le kayar diyelim şimdi limiti düşük olduğu için o arabdaa manevra şansın çok daha az olur.
 
bak bir ara seat sitesnde tartışığımız bir konu vardı bir arkaşla.
 
diyorki virajda esp olmasaydı geçen gün ciddi kaza geçirirdim. neden dediğmde 150 ile viraj içinde ani şekilde frene dibine kadar basmak zorunda kaldığını ve arabanın kaydığını söyledi. şimdi cebinde o ehliyeti taşıyan sorumlu birisi o ehliyeti hakeden kafası çalışan birisi diyeyim viraj içinde o hızda fren yapma durumuna düşermi yoksa o virajda fren yapması gerekebileceini düşünerek yavaşlarmı girer. kafası çalışan bir şöför virajda altndaki araba ne olursa olsn dip fren yaptığın zaman kayacağını bilir ve ona göre sürer arabasını ve virajda fren yapılmaz.
 
allaha şükür bugüne kadarda önüm boş ve en az 1 şerit manevra mesafesi kalmadığı sürecede virajlar süratle girmedim girmemde. esp şimdi öyle bir ilah olduki insanların tüm hatalarını örtebilecke insanlara hata yapmaya izin verebilecek bir donanımmış gibi gösteriliyor ki öyle değil.

 
İlk paragrafa katılmıyorum ben. Kastettiğim spor anlam değil ama. Hani normalde sınırda 140 ile döneceğin virajı ESP'siz olarak sürekli olarak 140 ile dönmek, ESP'ni devreye girip onu lark diye düşürmesinden tabii ki daha iyi. Ama benim dediğim olan normalde örneğin 142'de kopacak aracın, sen 150 ile daldığında tam koparkene ESP sayesinde frenlenerek kurtarılabileceği idi. Yani aracın kopup gitme limiti yükselecektir. Ama bu limit yükselmesi "anlık olarak kopmak ya da kopmamak" anlamında. Yai ESPsayesinde bu aracın 150 ile viraj döneceğini iddia etmiyorum. 150 ile girecek, ESP devreye girip belki aracın hızını lark diye 130'a düşürecek. Ama araç yolda kalmış olacak. Sportif değil, güvenli yani.:ok:
 
 
Bunun temiz örneği bir aralar ortalıkta dolaşan Peugeot 307'li BOSCH ESP vidyosu idi. Normalde araç belli bir hızı aşınca geyik testinda araç kontolden çıkıyor ve spin atıyor. Ama ESP devredeyken aynı hızla girilen geyik testinden spin atmadan çıkılabiliyor. (pilotlar tamamen sıradan, yoldan toplama sürücüler)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
işte bende diormki o viraja kaçla girebilecekse o hızla gir. cebindeki ehliyetin sorumluluğu budur. esp var diye daha yukarılarını denemeye kalkmak doğru edğil. onu ayarlayamazsan espde kurtarmaz.
 
sana bir örnek vereyim. seat sitesinden çok sevdiğim bir abimin arkadaşı antepten adanaya giderken otobanda 180 190 gibi bir hızla su birikintisine giriyor. arabada nasılsa espsi cartı curtu var diye diplemiş gazı gidiyor. su birikintisine girince arabanın kontrolü tamamen espye kalıyor yaptığı hiç bir manevra kurtarmıyor yoldan çıkıp takla atıyor adam haftalarca hastanede yatıyor sonra. dediğim arabada b7 kasa audi a4.
 
sen ankaraya geldiğin zaman göstereceğim bir metin var leonun kitapçığında aynen şu yazıyor:
 
"arabada esp nin olması her durumdan kurtulabileceğiniz anlamına gelmemektedir, esp fizik kurallarına karşı gelemez."
 
bu şuna benziyor. inş mühendisliğinde şuan hemen hemen tüm tasarımları uygun bilgisayar programı ile yapıp simüle edip hesapları çıkartabiliyorsun. bir çok genç mühendis bilgisayarın yaptığını hep doğru kabul edip olduğu giib çıkartıyor projeleri uğraşıp duruyoruz sonra. bunu betonarme hocam ahmet topçu nun bir sözü ile açıklayım sana. o duruma hocam "bilgisayar seni yönetiyor sen bilgisayarı değil" şeklinde bir yorum yapıyor.
 
şimdi çık dışarı altında son model olupta her türlü sakat manevrayı yapanların %99 u arabamda esp var bişi olmaz der onlarında %90 ı eninde sonunda kaza yapar patlar bir yere.
 
bende diyroumki araba seni değil sen arabayı yönet.yani esp var diye arabanın sınırlarını aşabileceğini sanma arabanın sınırlarını bil ve o sınırlarda git. o durumda esp olsada çalışmaz emniyetli şekilde binersin fazlaadan para vermeyede gerek kalmaz.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2010, 10:05:14 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;142155
işte bende diormki o viraja kaçla girebilecekse o hızla gir. cebindeki ehliyetin sorumluluğu budur. esp var diye daha yukarılarını denemeye kalkmak doğru edğil. onu ayarlayamazsan espde kurtarmaz.
 
sana bir örnek vereyim. seat sitesinden çok sevdiğim bir abimin arkadaşı antepten adanaya giderken otobanda 180 190 gibi bir hızla su birikintisine giriyor. arabada nasılsa espsi cartı curtu var diye diplemiş gazı gidiyor. su birikintisine girince arabanın kontrolü tamamen espye kalıyor yaptığı hiç bir manevra kurtarmıyor yoldan çıkıp takla atıyor adam haftalarca hastanede yatıyor sonra. dediğim arabada b7 kasa audi a4.
 
sen ankaraya geldiğin zaman göstereceğim bir metin var leonun kitapçığında aynen şu yazıyor:
 
"arabada esp nin olması her durumdan kurtulabileceğiniz anlamına gelmemektedir, esp fizik kurallarına karşı gelemez."
 
bu şuna benziyor. inş mühendisliğinde şuan hemen hemen tüm tasarımları uygun bilgisayar programı ile yapıp simüle edip hesapları çıkartabiliyorsun. bir çok genç mühendis bilgisayarın yaptığını hep doğru kabul edip olduğu giib çıkartıyor projeleri uğraşıp duruyoruz sonra. bunu betonarme hocam ahmet topçu nun bir sözü ile açıklayım sana. o duruma hocam "bilgisayar seni yönetiyor sen bilgisayarı değil" şeklinde bir yorum yapıyor.
 
şimdi çık dışarı altında son model olupta her türlü sakat manevrayı yapanların %99 u arabamda esp var bişi olmaz der onlarında %90 ı eninde sonunda kaza yapar patlar bir yere.
 
bende diyroumki araba seni değil sen arabayı yönet.yani esp var diye arabanın sınırlarını aşabileceğini sanma arabanın sınırlarını bil ve o sınırlarda git. o durumda esp olsada çalışmaz emniyetli şekilde binersin fazlaadan para vermeyede gerek kalmaz.

 
Bu dediklerine hiçbir şekilde karşı gelmem bile düşünelemez zaten abi. Sonuna kadar katılırım.
 
Ama ben de şunu belirtmeye çalışıyorum. Aracın örneğin 140 km/s olduğunu baz aldığımız limiti aslında sabit bir şey değil. Her an her şekilde değişebilir. (zemin vb.) Hani bölgesel bir ıslaklık varsa o limit şak diye 85'e düşer, uslu uslu 90'la giden adamın yol tutuşu sona erer. Bunu da ön görmek mümkün değil. Tabii ki ıslak zeminde daha yavaş seyredilir ama gene de aracın sınırını bilmek mümkün değil. Kimse de kolay kolay "ne olur ne olmaz" deyip 50 ile gitmez yağmur yağdı diye.
 
Ya da geyik testi diyelim. 90 yasaların da kabul ettiği temiz bir hız. Uslu uslu giden adam aniden önüne çıkan cisimden kaçarken ESP sayesinde daha güvende olacak, o da kesin. Zaten 90'la uslu uslu gidiyordu; hani sınırları da zorlamıyor. Ama bazen sınırlar fazla düşüyor işte.:)
 
 
Kısacası, ben zaten elektronik donanımına güvenip sapıtanları desteklemem. Bana göre 80-90'dan sonrası biraz daha sayısal loto kıvamına geliyor. Ben araçta 140 ile giderken maksimum kontrol hissi falan almıyorum, "ben alıyorum, süper hakimim" diyen arkadaşa da sadece "sen bilirsin" derim; hatta açıkca ciddiye almam. O yüzden dediğin gibi donanıma güvenip limit zorlamaya karşıyım.:ok:
 
Ama gene de ESP'yi destekliyorum. Nerde ne olacağı belli olmaz.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
işte her yolda yasa 90 diyor diyede 90 la gidilmez seahawk cım :)

arabanın hızı yolun  şartlarına göre ayarlanır hız sınırına göre değil iyi bir şöför bu şekilde yapmalıdır.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yav ESP için niye bi limit koymaya çalışıyoz ki? Olması çok güzel bişey, gidiş geliş yolda 90 ile giderken lap diye traktör çıkıverir, bi sol bi sağ koyarsın aniden çok sert biçimde, orda işe yarar.

Daha hızlı sürün daha çok basın ESP kurtarır diye koymamışlardır elbette. Yani istem dışı durumlarda sürücüye destek. Asla dönüş hızı artırıcı bi sistem değil.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hakan işte dönüş hızı artırıcı olarak görülüyor şuan. esp nedir desen cevap verenlern %90 ı o cevabı verir.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;142305
Yav ESP için niye bi limit koymaya çalışıyoz ki? Olması çok güzel bişey, gidiş geliş yolda 90 ile giderken lap diye traktör çıkıverir, bi sol bi sağ koyarsın aniden çok sert biçimde, orda işe yarar.
 
Daha hızlı sürün daha çok basın ESP kurtarır diye koymamışlardır elbette. Yani istem dışı durumlarda sürücüye destek. Asla dönüş hızı artırıcı bi sistem değil.

 
 
Ha işte.:+1:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]