fabianın önündeki çelik bar çok sağlam olduğu için yaya güvenliğini tehdit ediyor bu yüzden dört yıldızda kaldı diye biliyorum
Bu şehir efsanesi yıllardır ortalıkta dolanır durur. Fabia I için duyardım, şimdi II için de duymuş oldum.
Öncelikle Fabia I'deki yaya güvenliği standartları farklı olduğundan (Euro Ncap'ta "2002 öncesi puanlaması" ifadesi kullanılmış) karşılaştırılacak adam gibi bir değer yok.
Önden çarpmada ise Fabia I en kötü, Fabia II orta, G.Punto ise en iyi değeri sunmuş zaten. G.Punto "kimseyi ezip biçmeden" başarılı puan almayı başarmış yani. (güvenlik donanımı-kasa sağlamlığı muhabbetine girmiyorum. Euro Ncap baz alındığında bilim konuşur.
Ha bir de;
Yaya güvenliği için gereken puanlar Euro Ncap'ten gördüğümüz üzere daha ziyade tampon, kaput ve ön cam ile ilişkili. Çarpılan yaya daha iç bölmedeki "bahsedilen" çelik barla tanışıyorsa zaten Euro Ncap'i aşan bir kaza senaryosu oluşmuş demektir.
==========================
Kısacası, Euro Ncap'e güvendiğiniz sürece G.Puntoya da güvenebilirsiniz. Tabii demin de dediğim gibi işin içine güvenlik donanımı falan girince şartlar değişebilir. Ama onun peşine düşmek de bizim yapabileceğimiz bir şey değil. Adamlar hangi donanım pakediyle dalıyor onu tam bilemiyoruz.
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2010, 21:12:05 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]