škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Abarth Punto Evo esseesse

dgn · 71 · 23764

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DeNNis;143682
teknik bilgi alabilir miyiz neden yazık

alt devirde yüksek devir makineleirnden daha az yakıp daha iyi gidenler mevcutta o yüzden.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2010, 09:44:53 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;143726
alt devirde yüksek devir makineleirnden daha az yakıp daha iyi gidenler mevcutta o yüzden.
tsi tsi tsi:++::++::++:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
1,8 tfsida öyle.

arkadaşım 2,0 tfsi gti ile istanbul içinde  550 600 km leri görmeye başlamış özellikle yazılımdan sonra. bu motorların 2,0 tfsi ile kıyaslanması mümkün bile değil.



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
o 2,0 ortalama 1,6 lardan az yakıyor isteyince :)


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
alakasız yerlere getirmişsin konuyu, ön yargıyla bakmayın hemen önce bir araştırın.

turbo lagdan sürülmez dediğin arabanın 2.5k devirde peak boost yapıyor. nerde turbo lag.

neden benzine yazık ? 1.4 motordan yüksek güç aldıkları için mi :D o zaman 1.8 t-jeti dene, 235hp


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
kusura bakmada benimde altımda 1.4 T mtor var ve bir motordan TEK turbo ile güç almanın ne demek olduğunu da iyi bilirm. 120 bg lik bravo benim sorunsuz gidebildiğm alt devirlerde ıkınarak gidiyor kağıt üzerinde baksan torku alt devirde. oda bizim TSİ lardan  aynı güç seviyesinde aynı şartlarda 1 1.5 lt tüketim fazlası yapıyor zira arkadaşımda var. benimle aynı performansı alacak benden %15 fazla yakacak. bu yüzdende benzinime yazık bu kadar basit.

170 180 bg olsada bişi değişmicek alt devir olmayacak o motorda çünkü  belli bir hacimden yüksek güç almanın yolu = büyük turbo oda = LAG demektir bu su götürmez bir gerçek kağıt üzerinde istediği kadar verimli görünsün istediği devirde peak versin. gerçekte öyle olmuyor iş.

bu arada bu sitede küçük hacimden verimli güç alma konusunda ençok yorum yapan  ve o görüşü nbeğenen kişiyim.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2010, 21:32:52 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
1.4 t-jet ile ben hiç ıkınarak gitmiyorum özellikle alt devirlerden memnunum. şehir içi yakıt değerim 7.4lerde. hatta yeni t-jet multiairlerde yakıt tüketimi %10 daha az. 1.8 tfsin güç aralığını fiat 1.4 motoru ile veriyor.

1.4 araçlarımızdaki fındık kadar turboyla lagdan bahsetmek komik. o motora gt25 büyüklüğünde bir turbo koyarsanız lag söz konusu olur.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
tabi tabi öyledir.

 yb ortalamam 6,2 şuan. arkadaşla arka arkaya gidiorz.

170 lik 1,4 t fiat makinesinin testlerinde yakıt verileri 9 lt lerde çıkıyor. 170 lık 160 lık golflerin 7 lerde 8 lerde. istediğin kadar öyle deil de bu değişmez bir gerçek.

http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=506&baslik=Grande%20Punto%201.4%20T-Jet%20-May%C4%B1s%202008

al sana 120 lik. punto brde. onun verisi bile ondan 200 kg ağır leondan daha yüksek.

şuan 1,4 T gibi versiyonlarda tsi dan daha az yakan motor yok. özelliklede 160 170 bg seçeneklerinde. çünkü alt devirde kompresör çatır çatır tork basarken diğerleri gitmek için daha yüksek devire ihtiyaç duyucak çünkü 170 bg olması için takılan büyük boy turboyu dolduramıcak motor.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2010, 23:19:17 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
1.75 lt TBi Alfa Giuletta'da kullanılıyor, harbi tekniği çok fena makine bayadır inceliyorum, 1400 rpm'den başlıyor basmaya, 235 bg'de oha bi rakam hakkaten o hacime, tüketimide korkunç değil, 1.4 101 bg Fabialar kadar yaksa yeter :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
1,4 fabia onun yanında fuel saver kalır hakan.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
arabalar iyi hoş, teknik değerler güzel ama;

ne bileyim oyuncak gibi yahu. aynı şekilde renault lar da öyle geliyor bana.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;144200
1,4 fabia onun yanında fuel saver kalır hakan.


Valla 1.4 101'ler 10'ar litre gaz çeker. 1.75 TBi fabrika veriside o şekil.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
seat leon cupra R. 2,0 tfsi 265 bg

City driving (l/100 km)         10.7
                      Extra city driving (l/100 km)         6.6                      
Ponderable consumption (l/100 km)         8.1

In running order with driver (kg)         1450

http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/2_0_195.html

buda 1,8 fiat motoru

http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=290278&baslik=Alfa%20Romeo%20159%201.8%20TBi%20Distinctive%20Plus-A%C4%9Fustos%202010

Yakıt Tüketimi   Şehir İçi:11,8 lt
Şehir Dışı:6 lt
 Karma:8,1 lt
Test:10,2 lt

Boş Ağırlık:1205 kg

cuprayla aynı ağırlıkta olsa demek bu araba 15 lt falan yakacak.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2010, 23:30:37 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;144204
Valla 1.4 101'ler 10'ar litre gaz çeker. 1.75 TBi fabrika veriside o şekil.
o verilerle ancak fuel killer.