škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Abarth Punto Evo esseesse

dgn · 71 · 23727

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
seatın kendi motoru en son hangi sene üretti

seattan örnek vermek bence abest kaputu açınca vw motoru çıkıyor
fakat fiat araçta kendi üretimi bir motor

iş gruplara girmesi saçma bence seatsa seattan bahsetmek vw vwden bahsetmek lazım

bence biraz markacılık olmuş burda

fiatı olan alfa romeodan örnek vermesi gibi bişey bu yada ferrariden


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Yahu bazen şu benzin muhabbeti gereksiz oluyor;

Benim aracım 2.0 147hp 1350kg D sınıfı bir araç. 200.000km de ve 10 yaşında.

İzmir İstanbul klima kapalı 5.8lt ortalama tüketimim var 300 küsür km'de. Öle 50-60 km sıfırlayıp aldığım değer değil, İzmir çıkışı sıfırladım İstanbul girişi feribotta bitti.

İzmir içinde 12lt yaktığımıda biliyorum kısacası nasıl kullanırsan o kadar yakarsın arabaya değil bizer bağlı birazda. Bnm arkadaşımda 1.4 TSI 160 lık Golf var DSG İzmir şehir içi bnmle aynı kullanıyor 9.5lt yakıyor bende 9.5 yakıyorum aşağa yukarı aynı koşullarda.

Fabrikanın verilerinin özellikle VW de bariz şekilde şaçma olduğunu düşünüyorum bakınız 1.6 TDI passat şehiriçi değerleri.

O tüketimi tutturan bir şehir içi varsa söleyin bizde gidelim orda sürelim arabayı komik yani.


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;144205
seat leon cupra R. 2,0 tfsi 265 bg

City driving (l/100 km)         10.7
                      Extra city driving (l/100 km)         6.6                      
Ponderable consumption (l/100 km)         8.1

In running order with driver (kg)         1450

http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/site/2009/leon/engines/2_0_195.html

buda 1,8 fiat motoru

http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=290278&baslik=Alfa%20Romeo%20159%201.8%20TBi%20Distinctive%20Plus-A%C4%9Fustos%202010

Yakıt Tüketimi   Şehir İçi:11,8 lt
Şehir Dışı:6 lt
 Karma:8,1 lt
Test:10,2 lt

Boş Ağırlık:1205 kg

cuprayla aynı ağırlıkta olsa demek bu araba 15 lt falan yakacak.

2.0 tfsin test değerini yabancı siteden, 1.8 t-jetin yakıt tüketimini türk sitesinden almışsın.

ben sana ikisininde testlerini türk sitesinden vereyim, leon 2.0 tfsi test sürüşünü arabam.comda göremedin heralde

leon 2.0 tfsi 185hp 270nm
Test tüketimi:  9.8 lt/100 km
 http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=295&baslik=Leon%202.0%20TFSI%20Sport%20Up%20-A%C4%9Fustos%202006

alfa 159 1.8 t-jet 200hp 320nm
Test tüketimi:  10.2 lt/100 km
 http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=290278&baslik=Alfa%20Romeo%20159%201.8%20TBi%20Distinctive%20Plus-A%C4%9Fustos%202010


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;144186

şuan 1,4 T gibi versiyonlarda tsi dan daha az yakan motor yok. özelliklede 160 170 bg seçeneklerinde. çünkü alt devirde kompresör çatır çatır tork basarken diğerleri gitmek için daha yüksek devire ihtiyaç duyucak çünkü 170 bg olması için takılan büyük boy turboyu dolduramıcak motor.

alt devirde kompressorden bahsetmişsinde peki neden o motoru kaldırdılar da şimdi tek turboya geçtiler. 140 ve 170lik tsilar turbo ve kompressor beslemeliydi maden çok iyiydi neden kaldırlar ve 160lık tek turbo motora geçtiler.

2010 yılın motoru ödülü fiat 1.4 t-jet multiair.

Best New Engine of the Year 2010 - Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DeNNis;144256
alt devirde kompressorden bahsetmişsinde peki neden o motoru kaldırdılar da şimdi tek turboya geçtiler. 140 ve 170lik tsilar turbo ve kompressor beslemeliydi maden çok iyiydi neden kaldırlar ve 160lık tek turbo motora geçtiler.

2010 yılın motoru ödülü fiat 1.4 t-jet multiair.

Best New Engine of the Year 2010 - Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo

hiç bir halt bilmediğin buradan çıkıyor. önce sen çift besleme tsi ları bir araştır öyle gel.
2011 ibiza cupra-skoda fabia vrs-polo gti da ne var.(180 bg tsi) yada 160 lık golf highline larda. veyahut tiguan 150 lik.

bu makinelerin alayının performansıda yakıtıda o multiair a çakar bırakır.

senin o ödülünün yanında tsi neleralmış birde onları araştır.

birde kelime oyunları yapma buna gel.
http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=403&baslik=Seat%20Leon%20FR%202.0%20TFSI-%C5%9Eubat%202007
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 09:07:35 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Baran35;144231
Yahu bazen şu benzin muhabbeti gereksiz oluyor;

Benim aracım 2.0 147hp 1350kg D sınıfı bir araç. 200.000km de ve 10 yaşında.

İzmir İstanbul klima kapalı 5.8lt ortalama tüketimim var 300 küsür km'de. Öle 50-60 km sıfırlayıp aldığım değer değil, İzmir çıkışı sıfırladım İstanbul girişi feribotta bitti.

İzmir içinde 12lt yaktığımıda biliyorum kısacası nasıl kullanırsan o kadar yakarsın arabaya değil bizer bağlı birazda. Bnm arkadaşımda 1.4 TSI 160 lık Golf var DSG İzmir şehir içi bnmle aynı kullanıyor 9.5lt yakıyor bende 9.5 yakıyorum aşağa yukarı aynı koşullarda.

Fabrikanın verilerinin özellikle VW de bariz şekilde şaçma olduğunu düşünüyorum bakınız 1.6 TDI passat şehiriçi değerleri.

O tüketimi tutturan bir şehir içi varsa söleyin bizde gidelim orda sürelim arabayı komik yani.

dün bursaya geldm 5.0 ortalamayla fabrika verisi 5.1. passat tsi ile 68 lt 1220 km gittik. fabrika verisi. komediyi kim yapıyor görüyrouz.

ha derdinde oysa çatır çatır istanbul trafiğinde 7 8 lt yakan adam bulurum sana.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 09:39:45 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tufan;144228
seatın kendi motoru en son hangi sene üretti

seattan örnek vermek bence abest kaputu açınca vw motoru çıkıyor
fakat fiat araçta kendi üretimi bir motor

iş gruplara girmesi saçma bence seatsa seattan bahsetmek vw vwden bahsetmek lazım

bence biraz markacılık olmuş burda

fiatı olan alfa romeodan örnek vermesi gibi bişey bu yada ferrariden

  boş bir yorum olmş.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 09:14:46 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ödül muhabbeti yapanlar aşağıdaki listeyi okusun. bakalm o birhalt sandıkları makineler bunları yakalayabilecekmi. tsi 5 senedir silip süpürüyorda :++::++::++:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines

Was winner of the "Best New Engine" category in the 2006 annual competition for International Engine of the Year.

Was winner of the "1.0-litre 1.4-litre" category for four  consecutive years in the 2006, 2007, 2008, 2009 and 2010 annual  competition for International Engine of the Year.

Was winner of the "Green Engine of the Year" category in the 2009 annual competition for International Engine of the Year.

Was outright overall winner of the 2009 and 2010 International Engine of the Year annual competition.

fiat ala ala yılın en iyi yeni motor ödülünü alırken yılın motorunu ondan 5 sene önce çıkan bir makine neden alıyor onu araştırında gelin burada bize fanatizm yapmadan önce.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 09:22:01 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulietta_%282010%29

1.4 TB MultiAir
I4 1,368 cc (83.5 cu in) 170 PS (125 kW; 168 hp) @5500 rpm 250 N·m (180 lb·ft) @2500 rpm

2500 devirde max tork veriyorsa bu makine 3000 devir altı hissiz olur leş olur. gitsin diye 3000 devir üzeri kullanılan her arabada yakıtı içer. katalog verisi falan anında yalan olur. o makinein 2500 de tork vermesi demek 120 bg liğe göre eşşek gibibüyük turbo takılmış olması demektir. buda = LAG o makinede lag yok diyen adam yalan söyler. onu görmek için arabayı gidipte kullanmaya gerek bile yok.

ayrıca tsi ları diğerlerinden üstün kılan ikinci özellik torkunu sabit şekilde 3 4 bin devir boyunca sunabilmesidir. bunu kullanmayı bilen adam istanbul içinde 5 lt ilede gezer.

fanatiklik yapmadan önce araştırın öğrenin gelin ondan sonra buralarda teknik bilgi ıvız zıvır artislik yapın.


Çevrimdışı Leonturco

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubbursa.com
170 Bg'lik Alfa Romeo Giulietta ile test sürüşü yaptım. Araç kendini kaldıramıyor. 2500 devirde turbo açan bir araçta güç olsa da çok yakacağı kesindir. Çift Beslemeli TSI motorlar her zaman daha iydir.


Çevrimdışı Baran35

  • Boutique Wax Maniac
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
.............
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2010, 00:55:03 Gönderen: Baran35 »


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
konuya dahil olan birine boş bir yorum olmuş demişsiniz ( kendi yorumlarınız doluluk oranını siz mi belirliyorsunuz ), leş bir motor, eşşek gibi turbo takmışlar, tsi multiaire çakar bırakır. bunlar ne biçim yorum böyle iki çocuk kavga ediyomuş gibi. önce biraz medeni ol gel sonra tartışalım.


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
120liğe eşek kadar turbo takmışlar 170 hp olmuş. bu kadar basitti yani herşey, multiair teknolojisi tamamen bam başka bir kapağa sahip. o kapağın flow değerlerini öğrenmek lazım önce.

astra hala 1.3 dizel motor kullanıp kendini kaldırıyorda, 170 hplik bir aracın kendini kaldıramaması mümkün mü ya


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;144268
boş bir yorum olmş.




tamam ustam boş bir yorum ben kabul ediyorum

sen seat kaputunun altındaki vw motorunla övünmeye devam et.

sen kafayı yoruma ne vw ne seat sana motorların reklamını yap diye para vermiyordur .ondan gerilme fazla .
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 12:37:10 Gönderen: tufan »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Baran35;144292
Ben sizin arabanızla ilgili bir söz sölediğimi hatırlamıyorum.

Passat 1.6 105 TDI ile şehiriçi fabrika verisini İstanbulda tutturan adam varsa tebrik ediyorum hodri meydan.

Bnm arabamında fabrika verisi 6.8lt şehir dışı bende 5.8lt yaktırdım.

Kaldıki bnm babamda 2.0 TDI 140 DSG Passat CC ayrıca birde 1.4 TSI EOS var 122lik.

EOS aynı kullanımda (orta sert basmalı) bnm altımdaki 2.0 140hp araba ile aynı yolda aynı miktarda yakıt tüketiyor araç. (ikisinide ben kullanıyorum)

Demek istediğim şudur 1.4 TSI motor azda olsa basınca gayet fazla tüketen ancak sakin kullanıncada bir o kadar az tüketen bir yapıya sahip.

2.0 TFSI hiç kullanmadım bilmiyorum.

Şurada konuşuyorum tartışıyoruz gerilmeye gerek yok değilmi :ok:
bulun arabayı ben tutturrum o değeri.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2010, 22:53:46 Gönderen: mayham85 »