Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler. Zaten Auto Bild'de de bu konuda karalıyıcı kesin bir yargıdan kaçınılmış. Ancak gene de derin bir şüphe söz konusu. Zira o kadar masrafı yaptıktan sonra aracın ekonomikliği tartışılır olacaktır.
Risk göze alınıyorsa tercih edilebilir tabii, ama gene de özellikle de performans bakımından verimliliğine şüpheyle bakıyorum. (güç kaybı konusundan ayrı olarak) Örneğin araç maksimum performans talebinde hangi devir aralığını (ya da sabit devri) kullanıyor ? Bu kullandığı aralık/sabit nokta ne kadar verimli ?
Klasik devir artışına alıştığımızdan bu konuyu çok önemli buluyorum. Zira bizim 1.4 TDI'da bayağı tartışıp bir şeyler üretmiştik verimli devir adına.
Şüphe duyacak hiçbir şey yok merak etmeyin
Zaten sorunlu bir araç olsa bu kadar tutulmaz ve piyasası da bu kadar yüksek olmazdı.
Şu ana kadar vites D'de iken gaza dibine kadar hiç asılmadım. Ben performanslı kullanacağım zaman direksiyondan manuel moda alıyorum ve o şekilde devirlendiriyorum aracı. Bu şekilde daha çabuk hızlanıyor araç. Ama her daim hızlı ve devirli kullanmak istiyorsanız spor S modu var. Araç 2000-2500devrin altına hiç düşmüyor ve bu şekilde ara hızlanmaları da gayet iyi.
Devir yükseltme işini de sizin gaza basma miktarınıza ve yolun eğimine göre ayarlıyor. Örneğin aynı kelebek açıklığında düz yolda 1800d/d ile gidiyorsanız yokuş yukarı da 2500-3000d/d civarında ayarlıyor araç. dediğim gibi D'de çok asılmadığım için bilemeyeceğim. Dik yokuşlarda falan manuel modda kullanıyorum ben.
Honda' da hidrolik iticili supap mekanizması yok mudur?
Güç kaybı değil de oranlar çok çabuk bir şekilde değiştiği için devir tam mânâsıyla yükselemeden vites en sona gelebildiği için nazlanıyorlar diye biliyorum ben.
Hiçbir hondada hidrolik iticili mekanizma yoktur. Benzinlilerde 40.000km,LPG'lilerde ise 10.000km'de bir sübap ayarı yapılması gerekir.
Nazlanma ayrı şey fakat şanzımanın açık halini görmediğiniz için belki tam olarak anlayamayabilirsiniz dediğimi. Güç kaybının nedeni motor gücünü ileten hareketli kasnaklar arasındaki zincir eğer fazla yüklenirseniz veya çok dik bir yokuştaysanız bu kasnakların üzerinde kaymaya başlar. Hatta sürekli zorlarsanız aracı bu kasnakların üzerinde iz yaptırır ve aracın vites geçişlerinin vuruntulu olmasına neden olursunuz.
Size bir anımı anlatayım,arkadaşlarımızla gittiğimişz bir akşam yemeğinden dönerken gittiğimiz otelin otoparkına park ettik. Otopark otelin alt kaındaydı ve inişi çok dik ve dardı. Çıkışta arabada 5 kişiydik ve aracın altı sürtmesin diye yokuşunsonunda tam düzlüğe çıkarken yavaşladım. Aracı yavaş yavaş geçirirken araç durdu ve gaza ne kadar asılsam da o dik yokuşta kaldı araç. 1 metre gitsem düzlüğe çıkacak ve yürüyüp gidecektik ancak aracın tövbe çıkmayacağını bildiğim için geri geri otoparka inip tekrar çıkmak zorunda kaldık :++: Araç boş olsa sorun olmazdı ama hem dik yokuş hem de yük biraz fazla geldi. Aynı şekilde dik yokuşlarda ve anlık hızlanmalarda bir yerden sonra ne kadar asılsanız da o güç kaybını hissediyorsunuz. Düz vitesini kullandığım için hızlanma farkını biliyorum. Ama normal kullanımlarda düz vitesinden çok daha keyifli ve rahat bir araç...