škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

20.000 TL Üst Limitli Bayan İçin Otomatik Araba

kadir_ · 53 · 10195

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;142483
Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler.:) Zaten Auto Bild'de de bu konuda karalıyıcı kesin bir yargıdan kaçınılmış. Ancak gene de derin bir şüphe söz konusu. Zira o kadar masrafı yaptıktan sonra aracın ekonomikliği tartışılır olacaktır.
 
Risk göze alınıyorsa tercih edilebilir tabii, ama gene de özellikle de performans bakımından verimliliğine şüpheyle bakıyorum. (güç kaybı konusundan ayrı olarak) Örneğin araç maksimum performans talebinde hangi devir aralığını (ya da sabit devri) kullanıyor ? Bu kullandığı aralık/sabit nokta ne kadar verimli ?
 
Klasik devir artışına alıştığımızdan bu konuyu çok önemli buluyorum. Zira bizim 1.4 TDI'da bayağı tartışıp bir şeyler üretmiştik verimli devir adına.

Şüphe duyacak hiçbir şey yok merak etmeyin :) Zaten sorunlu bir araç olsa bu kadar tutulmaz ve piyasası da bu kadar yüksek olmazdı.
Şu ana kadar vites D'de iken gaza dibine kadar hiç asılmadım. Ben performanslı kullanacağım zaman direksiyondan manuel moda alıyorum ve o şekilde devirlendiriyorum aracı. Bu şekilde daha çabuk hızlanıyor araç. Ama her daim hızlı ve devirli kullanmak istiyorsanız spor S modu var. Araç 2000-2500devrin altına hiç düşmüyor ve bu şekilde ara hızlanmaları da gayet iyi.
Devir yükseltme işini de sizin gaza basma miktarınıza ve yolun eğimine göre ayarlıyor. Örneğin aynı kelebek açıklığında düz yolda 1800d/d ile gidiyorsanız yokuş yukarı da 2500-3000d/d civarında ayarlıyor araç. dediğim gibi D'de çok asılmadığım için bilemeyeceğim. Dik yokuşlarda falan manuel modda kullanıyorum ben.

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;142487
Honda' da hidrolik iticili supap mekanizması yok mudur????

Güç kaybı değil de oranlar çok çabuk bir şekilde değiştiği için devir tam mânâsıyla yükselemeden vites en sona gelebildiği için nazlanıyorlar diye biliyorum ben.

Hiçbir hondada hidrolik iticili mekanizma yoktur. Benzinlilerde 40.000km,LPG'lilerde ise 10.000km'de bir sübap ayarı yapılması gerekir.

Nazlanma ayrı şey fakat şanzımanın açık halini görmediğiniz için belki tam olarak anlayamayabilirsiniz dediğimi. Güç kaybının nedeni motor gücünü ileten hareketli kasnaklar arasındaki zincir eğer fazla yüklenirseniz veya çok dik bir yokuştaysanız bu kasnakların üzerinde kaymaya başlar. Hatta sürekli zorlarsanız aracı bu kasnakların üzerinde iz yaptırır ve aracın vites geçişlerinin vuruntulu olmasına neden olursunuz.
Size bir anımı anlatayım,arkadaşlarımızla gittiğimişz bir akşam yemeğinden dönerken gittiğimiz otelin otoparkına park ettik. Otopark otelin alt kaındaydı ve inişi çok dik ve dardı. Çıkışta arabada 5 kişiydik ve aracın altı sürtmesin diye yokuşunsonunda tam düzlüğe çıkarken yavaşladım. Aracı yavaş yavaş geçirirken araç durdu ve gaza ne kadar asılsam da o dik yokuşta kaldı araç. 1 metre gitsem düzlüğe çıkacak ve yürüyüp gidecektik ancak aracın tövbe çıkmayacağını bildiğim için geri geri otoparka inip tekrar çıkmak zorunda kaldık :++: Araç boş olsa sorun olmazdı ama hem dik yokuş hem de yük biraz fazla geldi. Aynı şekilde dik yokuşlarda ve anlık hızlanmalarda bir yerden sonra ne kadar asılsanız da o güç kaybını hissediyorsunuz. Düz vitesini kullandığım için hızlanma farkını biliyorum. Ama normal kullanımlarda düz vitesinden çok daha keyifli ve rahat bir araç...
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2010, 16:16:43 Gönderen: mc pherson »


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
bir dönem kullandığımız toyota priusta cvt şanzımana sahipti.hızlanması süperdi ve sessiz tabikide.onda aldığım tadı hiçbir araçta almadım maalesef.
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mc pherson;142960
...şanzımanın açık halini görmediğiniz için belki tam olarak anlayamayabilirsiniz dediğimi. Güç kaybının nedeni motor gücünü ileten hareketli kasnaklar arasındaki zincir eğer fazla yüklenirseniz veya çok dik bir yokuştaysanız bu kasnakların üzerinde kaymaya başlar...
Aşağıda kırmızı ile işaretlediğim kayışvarî ve hareket ileten şeylerin ani ve yüksek devirlerde, kasnaklar üzerinde bir nevî patinaj yapmasından bahsediyorsunuz değil mi?


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Aynen. Ancak Jazzlarda bu mekanizma kapalı,kayış yerine zincir var ve tüm mekanizma yağın içerisinde. Bu nedenle yağ hayati öneme sahip. Yağın bozulması ve işlevini yitirmesi hem zinciri bozmakta hem de kasnakların yüzeyini. Zincir kasnaklara göre daha yumuşak bir metalden yapıldığı için önce zincir gider. (Not: Tüm zincirli ve dişli sistemlerde zincir her zaman dişlilerin ve kasnakların malzemesine göre daha yumuşak bir malzemeden yapılır. Çünkü yumuşak olan daha önce aşınır ve sistem geneli bu şekilde daha uzun ömürlü olmuş olur.)


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
Son durum noldu bilmiyorum ama uzun ömürlü bi araba istiyorsan mazda al mazda 2 yi tavsiye ederim. 1.5 doch motor 105 beygir tam otomatik hold fonksiyonu var kaydırmaz birde arada sen binersen motor sesinin keyfini alırsın :)


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Konu araba tavsiyesi ancak arada yarı otomatik şanzımanlar da nasibini almış..

Ben de aynı kaygılarla yarı otomatiklerden kaçtım.. Eski aracım easytronic'ti.. fena değildi.. en azından bana sorun çıkartmamıştı..

Şimdi 6 ileri AMT kullanıyorum.. Getrag yapımı.. Yarı otomatik.. En büyük güzelliği yüksek tork karşısında bile oldukça güçlü ve baskı-balata sistemini müthiş koruyor.. 120bin km'den önce baskı sistemi değişen Colt görmeniz çok zordur.. Zaten kullanılan arabalara bakarsanız zaten kaliteyi görürsünüz...

Porche 911 turbo Cayman ve Boxter.. BMW E ve M ve Superb gibi marka/modellere üretim yapan bir firma..

http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Getrag ve ZF otomatik şanzıman üretimlerini otomobil üreticilerine satarlar zaten.:wnk:


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
2000 model opel corsa (B kasa diye geçiyor) 1.4 16v 2000 edition modeli bir araça ne dersin.
Araç tam otomatik çift airbag klima abs elektirikli ayna çelik jant kadife döşeme vs vs.O yıl üretilen corsaların en full donanımlısı özel seri zaten.Araç 103.000 km de metalik gri orjinal bir araç.İstersen resim ekleyebilriim.
Bir sevda bizimkisi.....