škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

K&N kutu içi filtre....

Real81 · 36 · 16787

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
K&N Applications for 33-2830... bizim romi ve fabialar için (tdı) uygun kodlu kutu içi filtre budur arkadaşlar...ben sipariş verdim pazartesi geliyor. perşembe yada cuma 37500 bakımında bunu taktıracağım .  


birazda alıntı yapalım :)
K&N ; 1969 yılında Amerika'da kurulmuş ve performans hava filtreleri teknolojisinde, Dünya lideri olan firmadır. 35 yıllık tecrübesiyle K&N , mucidi olduğu ve " Dünyanın En İyi Hava Filtresi " sloganını ispatlamış olduğu pamuklu hava filtreleme sistemi ile gurur duymaktadır. K&N dünyanın birçok yerinde motorsporlarına, otomobillere, marinler ve endüstriyel ihtiyaçlara yönelik olarak, yüksek emiş gücü olan ve yıkanılarak yeniden kullanılabilinen hava filtreleri üretmektedir.

   Dünyanın ilk ve tek " 1 Milyon Kilometre Garantili " hava filtresi olan K&N Hava Filtreleri, pamuktan üretilmiş olup, kağıt ya da sentetik filtrelerden tamamen farklıdır. Özel formüllü yağ, filtrenin üzerine uygulandıktan sonra, filtre çok çok küçük partiküllerin bile motorunuza gitmesini ,örülmüş pamuğun binlerce mikroskobik iplikçiği vasıtasıyla engeller. Kağıt filtreler 2 boyutlu olmaları ve derinlik boyutlarının olmaması sebebiyle partiküller tarafından çok çabuk tıkanarak, havanın emilişini ve böylelikle motorun performansının azalmasına sebep olurlar. K&N ' in 3 boyutlu filtresinde ise (filtre yüzeyinde kağıttan farklı olarak derinlik boyutuda mevcuttur) partiküller filtrenin içine hapsedilmişken, havanın akışı devam etmektedir. Böylelikle kağıt filtrelerde yaşanan performans azalışı yaşanmamaktadır. Nasıl ki pamuktan yapılmış bir tişört havanın akışına izin verirken sıradan bir kağıt buna izin vermiyorsa, hava filtrelerinde de durum çok farklı değildir.
   K&N Hava Filtreleri 70.000 ila 80.000 km de bir, orjinal K&N Temizleme losyonu ile temizlenerek ve Özel K&N filtre yağı üzerine püskürtülerek, kullanımına devam edilir. Kağıt filtreler ise 10.000 ila 15.000 km de bir değiştirilerek paranızla birlikte çöpe atılmış olur.

   Sonuç olarak K&N Hava Filtrelerini Kullanmakla;

    * Temizleyerek yeniden kullanabileceğiniz için , aracınıza başka bir hava filtresi takmanıza gerek kalmayacak,
    * Etkili hava emilimi sayesinde yakıtın yanma kabiliyeti yükseleceğinden , aracın beygir gücü artacak,
    * Motorunuza zarar verebilecek partiküllerin filtreden sızması mümkün olmayacağı için motorunuz korunacak,
    * " 1 Milyon Kilometre Garanti " si ile her 10.000 ila 15.000 km de bir değiştirilen kağıt filtrelerle birlikte, paranızda çöpe gitmeyecektir.


ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ VE
DOLAYISIYLA PERFORMANSINI ARTTIRABİLİRSİNİZ!

K&N Hava filtreleriyle aracınız daha fazla nefes alabileceğinden beygir gücü ve dolayısıyla performansı artacaktır.

Aynen insan vücudu gibi daha fazla hava daha fazla performans yaratır. Benzini daha fazla havayla besleyince aynı yakıt ortanıyla, daha fazla enerji açığa çıkacak ve aracınızın gücü artacaktır.





ARACINIZIN PERFORMANSINI ARTTIRIRKEN PARANIZI KORUYABİLİRSİNİZ !

K&N Hava filtresini bir kere satın alacağınız için, filtreniz paranızla birlikte çöpe gitmeyecektir.

Her 10.000 15.000 km de bir araçlarımızın hava filtrelerini değiştirmek zorundayız. K&N hava filtresini ise bir kere satın alarak ve 70.000 80.000 km' de bir temizleyerek aracınızın ömrü boyunca kullanabileceksiniz. Dolayısıyla tasarruf etmiş olacaksınız.

 

 

ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ, YAKITINIZDAN TASARRUF EDEREK ARTTIRABİLİRSİNİZ !

Tıkanık hava filtresi yakıt sarfiyatını arttırır.
K&N Hava filtresiniz 3 boyutlu yapısı sayesinde hem daha geç tıkanır hem de tıkandığında kolayca temizleyebilirsiniz. Kağıt filtreler çabuk tıkandıklarından benzin sarfiyatınız artmaktadır.

Yanma odalarına optimum ölçüde benzin ve hava gitmesi hem performansın artışına hem de yakıt tasarrufuna katkıda bulunulmasına olanak sağlamaktadır. Özellikle günümüzde rekor kıran benzin fiyatları da göz önüne alındığında, bu sorunu pahalı olmayan bir yöntemle azaltmak mümkündür.



ARACINIZIN BEYGİR GÜCÜNÜ ARTTIRIRKEN ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN AZALMASINADA KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ !

Bütün dünyada bir yılda milyonlarca kağıt hava filtresi kullanılmış ve ömrünü tamamlamış şekilde çöpe gitmektedir.K&N Hava Filtreleri ise bir kere alındığında ,bir daha değiştirilmesi gerekmez. Dolayısıyla bir yıl boyunca çöpe giden milyonlarca hava filtresinin yaratmış olduğu kirliliğe katkıda bulunmamış olursunuz.


Temiz bir hava filtresi %10 oranında yakıt tasarrufuna katkıda bulunmaktadır. Bu %10 luk yakıt tasarrufu aynı zamanda havaya yayılan carbon monoksit gazınında salınımını azaltarak; aracınıza, bütçenize ve çevreye bir iyilik yapmanızı sağlayacaktır.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yav bu beygir artışıdır, yakıt düşüşüdür hep aklımda soru işareti idi bir filtre ile olacağı, senin ilk izlenimlerini dikkatle bekliyorum Ahmet Abi.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
ahmet abi ilk izlenimlerini ve fiyatını bekliyoruz.peki beygir gücü artarken yakıt artmasın sonra .gerçi iyi bir ürün bildigim kadarı ile ama
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Tam söylediğim gibi en güzelini yapmışsın Ahmet'ciğim :ok: şimdiden güle güle kullan,çok memnun kalacaksın :ok:
Yakıt artmaz,hele kutu içinde, çünkü ses duymak için basmazsınız,yakıtı artıran açık filtrelerdeki sesi duymak için yapılan basma eylemidir.Aksine bu tarz performans filtreleri havayı daha geçirgen yaptığı için daha rahat bir yanma yapar,gaza daha az basma ihtiyacı hissedersiniz.Benim arabamda ilk gözlemlediğim özellikle klima açıken yaşanan yığılma olayının neredeyse tamamen ortadan kalkması olmuştur,alt devirler canlanıyor çünkü.Doğru ve sağlıklı uygulandığında ise,uygulama şekline,arabasına ve filtresine bağlı olarak +5 HP'e kadar da güç verirler.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bunu gerçek anlamda düşünebilirim.benim araca uyan ve takan biryer ve fiyatı gibi bilgileri bulmam lazım.bilenlerden yardım bekliyorum.
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bu kutu içi olanlar ses yapmayanlardı degil mi?çünkü ben sesi sevmem.mümkün oldugunca sessiz severim.hatta dizel almama sebebim bakım masrafı ile sesinden dolayıdır.bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var.
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
elbette, sesi açık filtre yapar diye biliyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Rahat nefes alacağı kesin, düzenli temizliğini ihmal etme...
 
Hayırlı olsun!


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Doğru uygulandığı zaman illaki normal filtreye göre fark ediyo. Ben de ilk taktığımda özellikle 90km/s süratden sonra 5.vitesde gaza bastığımda aracın verdiği tepkideki artıştan anlamıştım farkını.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Düşünülebilir...Fiyatları nedir bu kutu içi filtrelerin?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ben bi vakitlerden 90 TL diye hatırlıyorum...


octaviaman

  • Ziyaretçi
Hayırlısı olsun.Ön yargılı değilim.Alıntı bir makale var göz atın derim.
-------------------------------------------------------------------------------
        Performans Hava Filtreleri
                                   
Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının  diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda  genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına  inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu  filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin  spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da  birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler  elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir  işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz..  Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla  karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde  edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci  olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava  filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi  markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne  kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak  yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N  gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim.  Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve  silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum  testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı  durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere  yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir.  Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak  manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N  benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına  giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir  şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim  aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava  filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin  eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın  sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil..  Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki  kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece  manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence  uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece  manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun  veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka  filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence  uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler  uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal  karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe  yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa  koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile  56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100  yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği  anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen  devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran,  otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren  bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’  tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da  bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme  geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın  akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak  bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız  gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini  azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk  hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda  otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk  hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10  bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı  yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak  üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama  yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra  2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu.  Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi  trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı  alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan  her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip  bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve  bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1  bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için  kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın”  diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..”  dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye  kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari  sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve  hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5  km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan  235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında  dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava  filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak  içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına  dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan  bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla  birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir.  Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir  meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su  şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı  yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk  bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye..  Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da,  bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse  efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar  bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme  işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan  ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :) Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey  yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu  madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle  motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin,  aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole  edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını  engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun  bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte  yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu  kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar  değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü  asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi  duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı  devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites  değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak  mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz  tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi  yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...
 


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Real81;11907
140 tl fiyatı....


uvfs baya tuzlu.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Çok para kalsın :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI