škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Demiryolu yapımı

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Özellikle @mayham85 için geliyor :);

http://www.facebook.com/video/video.php?v=138140836228520

daha önce verildiyse...... ikinci oldu bu da :D


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
sanki mevcut bir hattın  yenilenmesi işini yapan  bir makina gibi geldi bana

ama  işlemler şahane :)  müthiş kombine  etmişler birçok iş biranda bitiveriyor.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
mükemmel makineler :) ancak ben betonarme sanat yapılarında uzmanım yani alt yapıda bunlar üst yapıcıların işleri :D


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Milyon dolar var mıdır hocam bu makinecik ? :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
muhtemelen.. bu kadar pahalı makine kullanımı ülkemiz şartlarında çok gerekli değil bence. ingiltere gibi ülkelerde demiryolu ulaşımın ciddi bir payını alıyor ulaşımın aksaması ciddi cezalar gerektiriyor. bizde ise zaten mevcut hatlar ciddi bakıma alınmıyor yeni hatlarda ise çok daha ucuz şekilde uygun sürede yapılabiliyor. üst yapıda çalışmadık hiç. ama size şunu söyleyim. bu ülkede öyle mühendisler varki bu  makineyi bu videoyu izleyerek 0 dan tasarlayablir.


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;139654
ama size şunu söyleyim. bu ülkede öyle mühendisler varki bu  makineyi bu videoyu izleyerek 0 dan tasarlayablir.

Katılıyorum zeki milletiz vesselam, Gaziantep'te bir Mehmet Usta var torna ustası uluslararası makine fuarlarına girişi yasak adamın :)
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2010, 23:49:35 Gönderen: G.Antep Şubesi »


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
O kadar üzülüyorum ki demiryolunun bu kadar arkaplana itilmesine.
Gaziantep - İstanbul arası 14 saat otobüsle 24-26 saat trenle.
Eğer gerçekten demirağlarla örseydik anayurdu dört baştan bugün bu mesafeyi belkide 6-7 saatte katedebilen trenlerimiz olacaktı.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
2000 yılnda ilk launching girder makinesini düşünüyor peder bey. o makine konusunda iki üstün üretici var. birisi avusturya firması ikinciside italyan. eniyisi italyan olan. fiyat alıyorlar 900 bn dolar mı euro mu öyle bişi. nakliye hariç. sadece makine 200 ton geliyor ve sadece iskeleti 14 tırla taşınabiliyor hesap edin italyadan buraaya nakliyesini üstüne gümrüğünü falan :)  bakıyor bizimkiler olacka gibi değil. kataloglara bakıyorlar gidip yurtdışnda çalışan makineler ebakıyorlar. türkiyede aynısını bolu tünelleridneitalyanlar kullanmış ama yanına hiç türk yaklaştırmamışlar makine hep tel örgü arkasında italyanların kontrolünde kalmış orada çalışıp uzaktanda olsa inceleyenlerle görüşüyorlar. oturuyorlar masa başına 0 dan çok az bilgi ile makineyi tasarlıyorlar ortağı ile. o makine şuan halen çalışıyor çok daha ucuza mal oldu ve şuan 14 viyadük pozantı - ereğli kavşağı arası otoban inşaatında 14 yozgatta 1 düzcede 2 viyadük-köprü kiriş montajı yaptı şuan siirtte alkumru barajı pervari yolu reklasyon pojesi samanyolu köprüsü için montajı yapılıyor bayramdan önce 1 hafta uğraşıp de-monte ettik yolladk orada tekrar monte ediliyor 1 ay sonra orasıda biter geri yozgata gelip  3 4 köprü daha monte edicek :) ülkemizin ilk yerli launching girder makinesidir :)

bu ilk makine: onun 2/3 lük kısmı :D bu iş için boyunu revize ettik.



o makineden edindiğimiz tecrübeler ile 2 makine daha yapptık. birisi adana metrosunun toplam 4,5 km uzunluğundaki köprülerinin kirişlerinin montajını yaptı (fotoğrafı yokmalesef) şimdi depo sahasında yatıyor 3. makine gene ben geçen ay yozgatta iken mntajını yaptığım ve çalıştırdığım makine makine

bu makine:


 oda sıfırdan kendi tasarımımız o makinede ciddi seviyede benim emeimde var ve 2 haftada 6 açıklıklı bir viyadüğün montajını yaptı. şuan yozgat sorgun arasında viyadük 240 ( ankara çıkışndan sonraki 240. kmdeki viyadük demek) de 120 adet 31 mt lik kiriş montajı yapıcak çalışıyor orada.

 4. makinemizde şimdi üretimde bu 3 makinenin tecrübesi birleşti çok daha özel bir makine üretiliyor o makinede artvin yusufelinde 6 tane viyadük kirişlerini koyacak. yusufelinde viyadük yüksekliği temelden başlık kirişi mesnetleri yüzeyi 77 mt :)

not: mesleğimi seviyorum :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: a_tansel;139663
O kadar üzülüyorum ki demiryolunun bu kadar arkaplana itilmesine.
Gaziantep - İstanbul arası 14 saat otobüsle 24-26 saat trenle.
Eğer gerçekten demirağlarla örseydik anayurdu dört baştan bugün bu mesafeyi belkide 6-7 saatte katedebilen trenlerimiz olacaktı.
bazı hatlarda ne kadar verimli olabildiğini bizzat yaşayan birisiyim. istanbul eskişehir trenle 4 saat bilet 16 tl otobüs 6 saat bilet 35 tl :) istanbula ya arabayla giderim ayda trenle


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Tamamı sadece uzaktan görerek mi tasarlandı bu makinelerin ??


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ilk makine aynen öyle. diğerleri ondan edinilen tecrübeler ve ihtiyaçlar ile tasarlandı. 3 numaralı makinenin maliyeti c sınıfı ortalama bir araba kadar mesela (ilkinin 10 da biri falan) :)

 zaten çok basit bir prensiple çalışıyor ama oda bana kalsn kopyalarlar sonra  :D
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2010, 00:09:04 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
birde bu makinelerden kendimize 6 adet ürettik. aynı şekilde.

ortağımızın fabrikasında yapıyoruz çelik kalıp imalatçısı kendisi. sonradan kendi lisansı ile yurtdışına satış yaptı japonlarla almanlara falan.

halen canımızsıkıldıkça geliştiriyoruz mesela bu sene zincir tahrikine geçirdik :D



Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;139678
sonradan kendi lisansı ile yurtdışına satış yaptı japonlarla almanlara falan.

Tam bunu soracaktım, işin asıl kaymağı burada heralde. Ama hem imalat hem proje aynı zor yürür, mü acaba ? :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
zor olan bürokrasi bürokrasi yüzünden fiyatlar katlanıyor maliyetler falan kar marjı düşüyor hatta kalmıyor.