škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araba alacağım :)

turker · 66 · 17987

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Toros konusu cidden muamma.

Torosun para eden yanı kendisi değil aslında. Toros'a olan ihtiyaç para ediyor. Tank gibi sacı vardır ama ultra kısa şanzıman oranlarıyla güzel yürür alt viteslerde, yüklü durumlarda bozuk yol tırmanışlarında. Kırsallımda arabayı çok güçlü sanar fazla atraksiyonel karakterleri yoktur zaten torosa binenlerin.

Kaputunun altında hakkaten çok efsane bir motor yatar. Bizdede R9 vardı, bilirliğim var o cihazı. Kaya gibi makinedir. Dert açmaz pek köylüme, uğraştırmaz. Hassas değildir, elektroniği yoktur bela çıkaracak.

Bu yüzden değerli :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Yorumlarınız için teşekkürler, ben de piyasa aracı almaktan yana kullandım tercihimi.

Gerçi 1.4 ama çok temiz, boyasız... +Tartarini var üzerinde ve triger derdi yok.

Şu araç için anlaştık, yarın sabah buluşacağız sahibi ile.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-opel-astra-satilik-opel-39489/detay/

« Son Düzenleme: 20 Eylül 2010, 23:10:58 Gönderen: turker »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bence zor. Hem 1.4, hem 10 yaşında hemde bomboş araba. Hiç albenisi yok ve 15.750 ediyor.

Benim 2006 dizel Fabiam zaten 16 milyar. Bence gereksiz hamle ama siz işinizi bilirsiniz takdir sizin :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;140275
Bence zor. Hem 1.4, hem 10 yaşında hemde bomboş araba. Hiç albenisi yok ve 15.750 ediyor.

Benim 2006 dizel Fabiam zaten 16 milyar. Bence gereksiz hamle ama siz işinizi bilirsiniz takdir sizin :D

Doğru aslında ama emsallerine bakıldığında (1.4, 130 bin altı, lpg'li) iyi geldi bana:

=&b[promo_hpva]=&b[promo_fdva]=&b[promo_chva]=&b[promo_hpsa]=&b[promo_spva]=&b[all]=&b[search_text]=&c=6223&search_result_page_limit=20&b[detay_5_min]=1999&b[detay_5_max]=2001&b[detay_4_min]=&b[detay_4_max]=130000&b[detay_17][]=50276&b[detay_4054]=&b[detay_706]=&b[product_condition]=&b[exchange]=&b[country_id]=1&b[city_id]=0&b[lrt]=1&b[location_data]=&b[region_id]=0&b[uncompleted]=0&b[minprice]=&b[maxprice]=&b[pricecurr]=1&b[ilantarih]=&b[date_type]=]Link (sahibinden.com.....)


Dikkat edersen (linke tıklayınca) bu özelliklerde 13 eylül'den 4 eylüle kadar hiç araba yok, 13-14-15-16 eylül tarihli olanlar var sadece. Bu satıldığını gösteriyor. Fiyat olarak da sadece Bayrampaşa'daki uygun, o da dökük, komple boyalı.

Hele bakalım, umutluyum bundan :)
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2010, 14:33:50 Gönderen: turker »


Çevrimdışı Edebii

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Bence de çok kâr edilecek bir araç gibi durmuyor. 1.4 olması ciddi problem zira bunların 1.4 leri maalesef tutulmuyor. Takdir sizin amcak ben bekleyin derim.


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
hocam yapma gözünü seveyim bu araçtan ne kadar kar edeceksinki zarar etme şansın çok yüksek
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Edebii;140299
Bence de çok kâr edilecek bir araç gibi durmuyor. 1.4 olması ciddi problem zira bunların 1.4 leri maalesef tutulmuyor. Takdir sizin amcak ben bekleyin derim.

 
Bu yoruma aynen katılıyorum. Hele ki LPG söz konusu olacaksa 1.6 LPG'nin peşine düşülmeli. Sadece benzinde bile 1.6'nın peşine düşülmeli aslında. Benim de önerim yönde. (Opel forumlarında dahi 1.4 değil genellikle 1.6 önerilir/tercih edilir)
 
==========
 
Benim önerim şöyle boyası falan mala bağlamış, biraz soluk görünen bir Golf ya da Bora bulup, sağlam polisajdan geçirmek. Tertemiz ve diri görünen, diğer özellikleri de uygun olan bir Bora ya da Golf gerçek piyasa değeri ne olsun biraz daha üst değerinden satılabilir. (mesele alırken ucuzunu bulmak:))
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
İş işten geçti gibi görünüyor :D

Zabah için anlaştık, en kötü ihtimalle zarar etmem diye düşünüyorum. 1.4'lerin tutulmama olayında haklısınız ama burada da boyasız :D araba hastalığı var, ona güveniyorum.

Hele bi bakalım tecrübe edelim nolacak... En kötü, zarar etmem diyorum.
Yarın fotoları paylaşırım.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Arabayı getirdim, fotolar yetişirse akşama ...


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;140568
Arabayı getirdim, fotolar yetişirse akşama ...

Hayırlı olsun bitti yani işlem :D Vay be bu kadar hız! :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun :)
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


Çevrimdışı atas

  • atas marka sorumlusu
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 91
    • Profili Görüntüle
    • http://www.atas.web.tr
Bizim şirketteki gets 1,5 4 silindir crdi ler satılık 2007 model,bakımları 15000 km de bir yerine 10000 de bir yapıldı en çok km yapanın kontrol için yataklarına kadar baktırdım tertemiz çıktı 5 adet getz sırayla satılacak...fiyatları çok uygun 14 le 16 arası ilk satılan 175 binde ama durumu çok iyi sorunsuz bir kaç yıl gider sol kapı boyandı araçlarımızın hiçbirinde ciddi kaza yol bilgi olsun diye yazdım zaten foto ile satılıklara ekliycem yakında...
Bu arada filo yeniliyoruz satış sebebimiz muhasebesel olarak 3 yılda bir kadroyu yenilemek,yoksa araçlardan çok memnunuz...
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2010, 17:45:01 Gönderen: atas »


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Valla abu araba alma işi tam komedi oldu, hala gülüyorum :D

Kısa fotoroman 15 dakikaya hazır...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Sabah Sakarya tarafına giden otobüslerde yer bulamadığım için bi arkadaşa beni Samsun-İstanbul yoluna (50 km) çıkarmasını rica ettim. Sağolsun kırmadı, sabah 6'da yola çıktık, 6.40 gibi gerede yolundaki dandik (Karabük'lülerin ortak kabusu) Aytur dinlenme tesislerine vardık. Kabus diyorum çünkü çok eski bi yer ve Ankara-Karabük otobüsleri 3 saatlik yolculuğun bitmesine 45 dakika kala orada mola verir.

Neyse mevzuya dönelim. Tesise vatdığımızda orada İstanbul yönüne giden 3 otobüs vardı, ikisi Tiflis'ten geliyordu. Pek Türkçe konuşan da yoktu açıkçası yanaşmak akıl karı değildi :D Diğer tek otobüs Ardahan-İstanbul otobüsüydü. Muavini ile konuştum, yer yok dedi. Kendisi de ayakta gidiyormuş bi süredir. Yoldan geçen bi kaç karadeniz/doğu anadolu -> İstanbul arabasına da el ettim fakat hepsi doluydu ve duran olmadı. Öğleden sonra işi bitirip Karabük'e dönmem gerektiğinden acele ediyordum, son bi umutla Ardahan-İst arabasının şoförüne ayakta da olsa gitmek istediğimi söyledim. Yaklaşık 200-210 km bu arada... Onu da kabul etmedi. Neyse artık yola yöneldim ve yine otobüs beklemeye başladım. Saat 7'yi geçmişti. Bi süre sonra hiç el kaldırmamama rağmen siyah ve full bi Peugeot 407 yanaştı, filmli sağ camı aşağı indi, içerideki şahıs ne tarafa gittiğimi sordu. Adapazarı dedim, tamam gel dedi. Kendisi de İstanbul'a giden bi mimarmış. Hatta yola da Karabük'ten çıkmış. Neyse, biraz lafladıktan sonra 10 dk içinde otobana girdik. Dörtdivan civarı "şoförlüğün var mı" dedi. E var dedim ne diyeyim... Uykusuzmuş kendisi, sen kullan dedi. Ben de istemeyerek de olsa :D 407'nin sağ koltuğuna geçtim. Gerçekten de kısa sürede uyudu araç sahibi... Affına sığınarak fotoğrafı paylaşıyorum.



Mevla nelere kadir dedim, otobüste ayakta gitmeye razı iken 407'nin şoför koltuğu varmış nasipte... Hiç de kullanmamıştım 407 :D Kaputun altında görev yapan 1.6 HDi motoru gerçekten çok başarılı bulduğumu söylemem lazım. Gaz pedalına çok güzel tepki veriyor, 150-160'a kadar yokladım, çok rahat ivmeleniyor o hızlarda... Fazlası ayıp olurdu tabi :D Makinenin devir/hız ilişkisi şekildeki gibi:



Tüketim ise harika. Yanlış hatırlamıyorsam 110-120 ile giderken 4.5 falan anlık tüketim vardı. 90'la giderken 3 küsürlü rakamlar çıkıyor karşınıza... Şu göstergede 250 km falan menzil gösteriyordu... Bu da yol bilgisayarı:



Son 3300 km'de 6.7 ortalama tutturmuş... Direksiyona geçtiğimde 6.8 olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim :)



Neyse, Otobandaki Adapazarı köprüsüne vardığımda kendisini uyandırıp teşekkür ettim. Çok fazla muhabbet edemedik gerçi, buradan tekrar teşekkürü borç bilirim...

Hikayenin 2. bölümü Otoban-Adapazarı köprüsünden şehir merkezine gidişten ibaret. 5 dakikalık yürüme ile gişelere vardım. Baktım Karayolları binasından bi amca çıkıyor, Temprasına yöneliyor... Bu sefer yanaşan ben oldum ve şehir merkezine kadar da bahsi geçen amca ile seyahat ettim :D Ha, amca çok sakattı söyleyim. Telefonda bi şeyler kurcalarken araba kullanmaya çalışıyordu, hem de kalabalık yolda... Bi defa "Amman!" demesem bi mazdaya arkadan tosluyorduk, son anda çevirdi... Yine de sağolsun, saat 9'da şehir merkezine girmiş oldum hiç beklemediğim şekilde... Keşke amcanın da bi fotosunu çekseydim...

Merkezde Astra'nın sahibi ile buluştuk, özel servise gittik, baktırdık ettirdik vs... Araba çok temiz ve güzeldi, bana da almak düştü tabi. Araç sahibi de bir Baro çalışanı idi. Çok makul ve nezih bi insandı. Kısacası iyi bi alışveriş oldu ve 11 gibi işi bitirdik. 11.30'da da dönüş yoluna çıktım.

Hikayenin dönüş kısmında "İsmail'in Yeri" ne çatmadan geçemeyeceğim. Her ne kadar gidişe para vermemiş, hatta dönüşün de bir kısmını araç sahibinin yakıtı ile gitmiş de olsam İsmail bunu yapmak zorunda değildi. Sadece bir kişilik kuzu ızgara+içecek için 27 lira hesap çıkaran "İsmail" i kınıyor, dönüşte Karabük'te çektiğim araç fotoları ile sizleri baş başa bırakıyorum:





















Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Astra 1.4 kullanım tecrübesine gelince,

1.4 16V motor alt devirlerde isteksiz fakat üst devirleri çok seviyor. 180'e kadar çıktım kısa bi süre düz yolda. Yol tutuş mefhumundan bi süredir ne kadar uzak kaldığımı da bu yolculukta anladım doğrusu. Astra yüksek hızlardaki direksiyon tepkilerine çok güzel ve güvenli cevap veriyor. Dönüşte Bolu Dağı kısmını D100 karayolundan katettiğim için virajlarda da yeterince test etme şansım oldu. Gerçekten başarılı buldum. Ama Cordoba ya da A5 Octavia biraz daha iyi idi sanki, bilemiyorum...

Tüketimi test etme şansım olmadı çünkü hem depo bitmedi, hem de dönüşte 140-150 gibi seyrettim. Normal bi tüketim çıkmasını beklemiyorum. Vites topuzu kısa ama enteresan biçimde vites yolları uzun geldi bana. Bu da bi eksi. Aynı arabanın 1.6 motoru ile bi 100 km virajlı şehirlerarası tecrübem olmuştu. 1.6 motor tabi ki daha iyi çekiyor ama 1.4 de devrinde kullanıldığı sürece başarılı...

Bu arada Sephia'nın 1.6 8v motorunu da burada yad etmeden geçemeyeceğim, geldiğimde onu kullanınca daha iyi anladım. Makina deli... 1500-2000 devirde kütür kütür çekiyor. Tabi soluğu üst devirlerde kesiliyor, bu da Astra 1.4 ile aynı beygir (90) sonucunu veriyor ama beygirden ziyade torkun ne kadar olduğu ve nerede hizmete sunulduğu gerçeği çok önemli. TSI bu yüzden kral!...
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2010, 23:09:13 Gönderen: turker »