Hhahaha, hakikaten inanılmaz bir tecrübe olmuş.
Yardımcı olanlardan Allah razı olsun hakikaten.:ok:
Astra 1.4 kullanım tecrübesine gelince,
1.4 16V motor alt devirlerde isteksiz fakat üst devirleri çok seviyor. 180'e kadar çıktım kısa bi süre düz yolda. Yol tutuş mefhumundan bi süredir ne kadar uzak kaldığımı da bu yolculukta anladım doğrusu. Astra yüksek hızlardaki direksiyon tepkilerine çok güzel ve güvenli cevap veriyor. Dönüşte Bolu Dağı kısmını D100 karayolundan katettiğim için virajlarda da yeterince test etme şansım oldu. Gerçekten başarılı buldum. Ama Cordoba ya da A5 Octavia biraz daha iyi idi sanki, bilemiyorum...
Tüketimi test etme şansım olmadı çünkü hem depo bitmedi, hem de dönüşte 140-150 gibi seyrettim. Normal bi tüketim çıkmasını beklemiyorum. Vites topuzu kısa ama enteresan biçimde vites yolları uzun geldi bana. Bu da bi eksi. Aynı arabanın 1.6 motoru ile bi 100 km virajlı şehirlerarası tecrübem olmuştu. 1.6 motor tabi ki daha iyi çekiyor ama 1.4 de devrinde kullanıldığı sürece başarılı...
Bu arada Sephia'nın 1.6 8v motorunu da burada yad etmeden geçemeyeceğim, geldiğimde onu kullanınca daha iyi anladım. Makina deli... 1500-2000 devirde kütür kütür çekiyor. Tabi soluğu üst devirlerde kesiliyor, bu da Astra 1.4 ile aynı beygir (90) sonucunu veriyor ama beygirden ziyade torkun ne kadar olduğu ve nerede hizmete sunulduğu gerçeği çok önemli. TSI bu yüzden kral!...
Abi yol tutuşta çok da şey bekleme. Bu araç bu konuda mükemmeldir; ama senin aracında baz lastik ölçüleri mevcut. (yanılmıyorsam 185 65 14 gibi bir şeydi) Dolayısıyla çok da abartılı bir kabiliyet elde edemezsin.
Sephia'daki olay muhtemelen şanzıman esprisi. Motorda pek bir şey aramamak lazım.
Araç hayırlı uğurlu olsun. Hiç olmazsa kütür kütür, taş gibi, has bir makine almış oldun.