škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Biri Az Yakmak Mı Dedi :)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,bugün sabah bizim jazz.ı bakıma götürürken biraz atraksiyon yapayım dedim. Aslında beni kendisi zorladı :) Klima açık sakin sakin Çetin Emeç Bulvar'ndan iniyordum,daha sonra Konya Yolu'na dönmeden hemen önce yol bilgisayarını sıfırlayım artık dedim 800küsur km olmuş. Gerçi yol bilgisayarı demeye bin şahit ister,trip1,trip2,ort yakıt ve toplam km.den başka birşey göstermiyor :++: Neyse ortalama yakıtı gösteriyor ya bana zaten o lazım. Neyse sıfırladım ve döndüm Konya Yolu'na baktım 3'lerde seyrediyor,daha sonra klimayı kapattım ve Şaşmaz'a kadar 70-80km/h civarı seyrettim. Arada Eskişehir Yolu'ndaki benzinliğe uğradım ve markete girdim. Eğer girmeseydim 0.1 daha az olabilirdi. Her neyse Konya Yolu'ndan İstanbul Yolu Şaşmaz kavşağında tam 3.2lt/100km gösteriyordu :) Ben de ışıklarda dururken videoya çektim hemen. Toplamda 14.2km yol yapmıştım. Şaşmaz'ın içinden işyerinin önüne geldiğimde de 3.3 oldu. Aslında yol boş olsa ve benzinlikte durmasam 3.0 olabilir bu değer. Bu değerdeki en büyük etken motor ve bilhassa CVT şanzıman. Yani kademesiz sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman. Alet sürekli sabit devirde gidiyor. Örneğin ben bütün yol boyunca 1300-1400d/d'de gittim. 40km hızla da bu devirde,80km hızda da bu devirde gittim yol boyu :) Gaza basmana göre deviri artırıp azaltarak sabitliyor. Yokuşlarda araç bayılırsa kendi otomatik devri artırıyor. İnişlerde de motoru gerektiği kadar yüke bindirerek motor freni yaptırıyor. Bu teknoloji yurtdışındaki jazzlarda halen mevcut ancak ülkemizde yeni kasa ile birlikte kaldırıldı. I-Shift diye saçma sapan bir şanzıman koydular ve millet otomatik jazzdan soğudu resmen.

http://video.yahoo.com/watch/8267246/21995093

Akşam işim bitip dönerken saat 18.00-19.00 arası Şaşmaz'dan çıkıp Çankaya Yıldız'a gittim. Bu saatlerde trafiği bilenler bilirler. Hele ki Eskişehir Yolu'nda yol yapım çalışması var ve sürekli yavaşlayıp hızlanıyor trafik. Yani İstanbul Yolu,Eskişehir Yolu,Konya Yolu meşhur Kepenkli Rampası ve Turan Güneş Bulvarı'nı kullandım. Turan Güneş'te de yolun yarısını dur-kalk şeklinde gittim ve Atakule'ye yakın bir yerden kız arkadaşımı aldım. Durduğumda toplamda 46km yol yapmıştım ve 4.8lt/100km gösteriyordu yol bilgisayarı. Evin önünde ise 4.9 ile kontağı kapattım.
Sözün özü bu araçlar gerçekten oldukça ekonomik araçlar. Dikkat ettiğinizde bu değerleri rahatlıkla görebiliyorsunuz. Dikkat etmeseniz ve sürekli bassanız dahi  ortalama 7.5lt'den yukarı pek çıkmıyor. Ekonomi sadece dizelle olmuyor. Dikkat edildiği taktirde dizele yakın değerlerde yol alabiliyorsunuz.
Bu kasa jazz.ları sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz. Tek kötü yanı CVT şanzımanın uzun ömürlü gitmesi için her 20.000km.de bir yağını orjinal "Honda CVT Fluid" ile değiştrmelisiniz. Servis 40.000km diyor ancak uzun bir süre. Yağ bu şanzımanın kalbidir. Bizim emekliye ayırdığımız ve sıfırı aşırı derecede paha olan parçaları çıkma olarak müşterilerimize sattığımız,yani bir nevi parçaladığımız jazz 330.000km.de ve resmen canı çıkarılarak kullanıldı. Sanayide ordan oraya sürekli dur-kalk şeklinde 6 sene yol yaptı. Son 60.000km.si LPG.li.  Motoru halen orjinal,kesinlikle açılmadı.  Şu an çalışmasa da :) son çalıştığında yani benzini bitip beni yolda bıraktığında halen kuduz gibiydi :++: Motorunda halen tık ses yoktu ve uzun süre hizmet edebilecek durumdaydı. Eğer ufak ve keyifli,ayrıca iç hacmi geniş bir aile aracı arıyorsanız bu araçlar tam size göre :ok:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Mükemmel değer ve böyle bir şeyi bekliyordum işte.:ok: Daha önce de bahsettim; biz 1.4 TDI'da çok komik değerler elde ediyoruz ama burda inanılmaz pilotaj oynuyor. Aynı pilotajla "ekonomik" diye bilinen benzinliler de pekala komik tüketimler elde edebilir.
 
Çok basit bir örnek vereyim. Benim resmi test güzergahım sayılabilecek yerlerden birinde (rakım kontrollü), arkadaşımın çok yakar denilen 1.6 Vectra C'si ile daha ilk denemede, daha adam gibi araca alışmadan şark diye 5.5 elde ettim. Kendisi ise araca çok alışmış olmasının etkisiyle, ekonomi konusunda benim kadar kıl olmadığı halde daha kalabalık bir trafikte aynı güzergahta 5.6 yaktı. Demem o ki, bu 1.6 Vectra bizim Cordoba'nın 3.3 yaktığı şartlarda kesinlikle 5'in altına inecektir. Tekrar söylüyorum, komik tüketim değerleri her araç için geçerli. 1.4 TDI 3.5'in altını ancak belli ellerde görebilir.
 
================
 
Yeni testler bekliyoruz.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Mükemmel, vallahi bravo hocam, iş sabırdan geçiyor net.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;140730
Mükemmel, vallahi bravo hocam, iş sabırdan geçiyor net.
m+1985
 
hondalar yüksek yakıt tüketir ama jazz istisna. nasıl oluyorsa jazz  ile çok ciddi ekonomi yapılabiliyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;140757
m+1985
 
hondalar yüksek yakıt tüketir ama jazz istisna. nasıl oluyorsa jazz  ile çok ciddi ekonomi yapılabiliyor.
CVT' nin etkisi büyük.:wnk:


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Honda; hayat onda.
 
Teşekkürler.

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;140761
CVT' nin etkisi büyük.:wnk:
Sanmam manuelide böyle çünkü :) birde o değerde en büyük etken sürekli yokş aşağı gidilmiş olması :)
 
hemen hemen aynı güzergahta benim tsi 4,9 5,4 gibi değerleri de görüyor.
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2010, 09:18:59 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı KA®ANLIK

  • ST Manager
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 222
    • Profili Görüntüle
    • http://www.techopel.com
kurum motorsport :D
 
değer iyi ama kurum iyi değildir. sürekli o devirlerde kullanmadığınızı varsayarak güzel bir atraksiyon olmuş diyorum :)


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
honda 1.4 i-dsi motor jazz ın ilk çıktığı zamanlarda dünyanın en az yakan 1.4 ü diye lanse ediliyordu. :D

şimdi muhtemelen daha iyileri gelmiştir ama hala çok iddialı bir motor yakıt konusunda.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı paris

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Gerçekten müthiş değerler..

Bende sürekli devrimi 2000'de tuttuğumdan beridir tüketim değerlerim çok düştü.

Tabi kurum olayı tartışılır.Otomatik araçlarda hep düşük devirde seyrediyor böyle.O zaman fabrika bunu düşünemezmiki?

yazan:mygokhan :D


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;140770
Sanmam manuelide böyle çünkü :) birde o değerde en büyük etken sürekli yokş aşağı gidilmiş olması :)
 
hemen hemen aynı güzergahta benim tsi 4,9 5,4 gibi değerleri de görüyor.

Sürekli olmasa da yolun yarısı yokuş aşağı diyebiliriz. Anadolu Bulvarı,İstanbul Yolu değil mesela. Diğer yarısı da çıkış ve düzlük. Aynı yolları daha çok bisikletle gittiğim için neresi yokuş iyi biliyorum :)

Alıntı yapılan: KA®ANLIK;140776
kurum motorsport :D
 
değer iyi ama kurum iyi değildir. sürekli o devirlerde kullanmadığınızı varsayarak güzel bir atraksiyon olmuş diyorum :)

Alıntı yapılan: paris;140819
Gerçekten müthiş değerler..

Bende sürekli devrimi 2000'de tuttuğumdan beridir tüketim değerlerim çok düştü.

Tabi kurum olayı tartışılır.Otomatik araçlarda hep düşük devirde seyrediyor böyle.O zaman fabrika bunu düşünemezmiki?

yazan:mygokhan :D

Bu motorda i-dsi (Intelligent dual and sequential ignition) teknolojisini kullanılmakta. Yani silindir başına 2 buji var. Bu da düşük devirlerdeki yetersiz yanma sonucu oluşan kurumu azaltmakta. Zaten ürettiği torkun büyük bir kısmını alt-orta devirlerden itibaren sunabiliyor. Bu da kurum olayını azaltan bir etken.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mc pherson;140868
Sürekli olmasa da yolun yarısı yokuş aşağı diyebiliriz. Anadolu Bulvarı,İstanbul Yolu değil mesela. Diğer yarısı da çıkış ve düzlük. Aynı yolları daha çok bisikletle gittiğim için neresi yokuş iyi biliyorum :)
 
 
 
 
 
Bu motorda i-dsi (Intelligent dual and sequential ignition) teknolojisini kullanılmakta. Yani silindir başına 2 buji var. Bu da düşük devirlerdeki yetersiz yanma sonucu oluşan kurumu azaltmakta. Zaten ürettiği torkun büyük bir kısmını alt-orta devirlerden itibaren sunabiliyor. Bu da kurum olayını azaltan bir etken.

12 sene ankarada oturdum 97 den bu yana ailemin evi çankaya birlikte az çok nasıl yollar olduğunu iyi biliyorum merak etme :) inişte ortalamayı düşürüp üstüne 20 30 km yapınac dönüşteki azcık yokş o ortalamaya koymaz :)
 
zira aynı şekilde 1324 kglık benim azmanla 4 lü değerleri görmüşlüğüm çoktur. :)
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2010, 16:53:45 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;140899
12 sene ankarada oturdum 97 den bu yana ailemin evi çankaya birlikte az çok nasıl yollar olduğunu iyi biliyorum merak etme :)


Bilimsel konuşsak daha iyi olacak :) Bence böyle konuşmadan önce biraz düşünseniz iyi olurdu. Hele ki karşınızdaki bir bisikletçi ise. Bisikletimin üzerinde altimetre göstergeli bir yol bilgisayarım var. O nedenle yolda iken sürekli yükseltiyi ve eğimi takip edebiliyorum. Ankaranın neredeyse her yerindeki yolların rakımını ve eğimini ezbere biliyorum. Yeterli sanırım.

http://www.mapmyride.com/route/tr/ankara/334128508363124273




« Son Düzenleme: 21 Eylül 2010, 18:57:34 Gönderen: mc pherson »


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Maaşallah değerler güzel.
Ama yakıt tüketiminde tek bir dğer yok maalesef. çok değişken olduğu için kimsenin değeri kimseyi bağlayıcı olamıyor :)

Honda jazzların az yaktığını duymuştum, aynı tarz cvt şanzıman palioalrda da var ama yakıtı hiç böyle ekonomik değil :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
yolun alayı bayır aşşa işte bilimselliğe falan gerek yok. 20 km bayır aşşağı inip ortalamayı düşürdkten sonra kasınca çıkışta yükselmez kolay kolay ki jazz zaten az yakan bir araç.