Merhaba arkadaşlar,bugün sabah bizim jazz.ı bakıma götürürken biraz atraksiyon yapayım dedim. Aslında beni kendisi zorladı
Klima açık sakin sakin Çetin Emeç Bulvar'ndan iniyordum,daha sonra Konya Yolu'na dönmeden hemen önce yol bilgisayarını sıfırlayım artık dedim 800küsur km olmuş. Gerçi yol bilgisayarı demeye bin şahit ister,trip1,trip2,ort yakıt ve toplam km.den başka birşey göstermiyor :++: Neyse ortalama yakıtı gösteriyor ya bana zaten o lazım. Neyse sıfırladım ve döndüm Konya Yolu'na baktım 3'lerde seyrediyor,daha sonra klimayı kapattım ve Şaşmaz'a kadar 70-80km/h civarı seyrettim. Arada Eskişehir Yolu'ndaki benzinliğe uğradım ve markete girdim. Eğer girmeseydim 0.1 daha az olabilirdi. Her neyse Konya Yolu'ndan İstanbul Yolu Şaşmaz kavşağında tam 3.2lt/100km gösteriyordu
Ben de ışıklarda dururken videoya çektim hemen. Toplamda 14.2km yol yapmıştım. Şaşmaz'ın içinden işyerinin önüne geldiğimde de 3.3 oldu. Aslında yol boş olsa ve benzinlikte durmasam 3.0 olabilir bu değer. Bu değerdeki en büyük etken motor ve bilhassa CVT şanzıman. Yani kademesiz sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman. Alet sürekli sabit devirde gidiyor. Örneğin ben bütün yol boyunca 1300-1400d/d'de gittim. 40km hızla da bu devirde,80km hızda da bu devirde gittim yol boyu
Gaza basmana göre deviri artırıp azaltarak sabitliyor. Yokuşlarda araç bayılırsa kendi otomatik devri artırıyor. İnişlerde de motoru gerektiği kadar yüke bindirerek motor freni yaptırıyor. Bu teknoloji yurtdışındaki jazzlarda halen mevcut ancak ülkemizde yeni kasa ile birlikte kaldırıldı. I-Shift diye saçma sapan bir şanzıman koydular ve millet otomatik jazzdan soğudu resmen.
http://video.yahoo.com/watch/8267246/21995093Akşam işim bitip dönerken saat 18.00-19.00 arası Şaşmaz'dan çıkıp Çankaya Yıldız'a gittim. Bu saatlerde trafiği bilenler bilirler. Hele ki Eskişehir Yolu'nda yol yapım çalışması var ve sürekli yavaşlayıp hızlanıyor trafik. Yani İstanbul Yolu,Eskişehir Yolu,Konya Yolu meşhur Kepenkli Rampası ve Turan Güneş Bulvarı'nı kullandım. Turan Güneş'te de yolun yarısını dur-kalk şeklinde gittim ve Atakule'ye yakın bir yerden kız arkadaşımı aldım. Durduğumda toplamda 46km yol yapmıştım ve 4.8lt/100km gösteriyordu yol bilgisayarı. Evin önünde ise 4.9 ile kontağı kapattım.
Sözün özü bu araçlar gerçekten oldukça ekonomik araçlar. Dikkat ettiğinizde bu değerleri rahatlıkla görebiliyorsunuz. Dikkat etmeseniz ve sürekli bassanız dahi ortalama 7.5lt'den yukarı pek çıkmıyor. Ekonomi sadece dizelle olmuyor. Dikkat edildiği taktirde dizele yakın değerlerde yol alabiliyorsunuz.
Bu kasa jazz.ları sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz. Tek kötü yanı CVT şanzımanın uzun ömürlü gitmesi için her 20.000km.de bir yağını orjinal "Honda CVT Fluid" ile değiştrmelisiniz. Servis 40.000km diyor ancak uzun bir süre. Yağ bu şanzımanın kalbidir. Bizim emekliye ayırdığımız ve sıfırı aşırı derecede paha olan parçaları çıkma olarak müşterilerimize sattığımız,yani bir nevi parçaladığımız jazz 330.000km.de ve resmen canı çıkarılarak kullanıldı. Sanayide ordan oraya sürekli dur-kalk şeklinde 6 sene yol yaptı. Son 60.000km.si LPG.li. Motoru halen orjinal,kesinlikle açılmadı. Şu an çalışmasa da
son çalıştığında yani benzini bitip beni yolda bıraktığında halen kuduz gibiydi :++: Motorunda halen tık ses yoktu ve uzun süre hizmet edebilecek durumdaydı. Eğer ufak ve keyifli,ayrıca iç hacmi geniş bir aile aracı arıyorsanız bu araçlar tam size göre :ok: