škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomotik Vites Şanzıman Yağ ve Filtre Değişimi

kobak · 19 · 17345

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Merhaba;
 
Periyodik bakım tablosununda şu ibare mevcut;
Alıntı

Her 60.000 KM' de:
Otomatik şanzımanlarda sızıntı, hasar ve ATF seviye kontrolü, gerekirse ATF ilavesi (01m ve 01v ana kodlu şanzımanlarda yağ ve filtre değişimi

Size soracağım;
 
'05 skoda superb avf kodlu 1,9 tdi triptronik aracıma hangi şanzıman yağını tercih etmem gerekir?
 
Bu arada aracım 80k oldu. Bir an önce değiştirmem gerekir değil mi?
 
Nelere dikkat etmek gerekir, neler yapmam gerekir?
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2010, 12:19:31 Gönderen: kobak »

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;140845
daha önce değişmemiş ise değiştirmenizi öneririm.

Hayır daha önce değişmedi. Acaba Castrol' un sitesinde önerdiği yağı direk alıp değiştirsem mi? Mekanik şanzıman yazan yağ!

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bence servise danışmakta bir fayda var.
 
yada şu olabilir. aracınızın kitapçığında hangi standartta yağ olması gerektiği yazar. o standarda göre bir yağ seçebilirsiniz.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kobak;140942
Hayır daha önce değişmedi. Acaba Castrol' un sitesinde önerdiği yağı direk alıp değiştirsem mi? Mekanik şanzıman yazan yağ!
Mekanik şanzıman yağı olmaz yahu! Otomatik şanzıman yağı olmalı. Hidrolik yağına benzer bir kıvamı vardır hatta. Yanlış yağ koymayın şanzımandan olmayın kanımca.


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Vw grubun şanzımanlarını ZF üretiyormuş;
 
Sitesinden hangi yağların kullanıldığını baktım şuradan;http://www.zf.com.au/Tech%20Info/Lubrication%20Lists/TE-ML_11.pdf
 
Şimdi tek sıkıntı lifte kaldırıp benim araçta hangi şanzıman modeli olduğuna bakmak.
 
Servislerin dsg ise 60k da bir değilse değişmez dediği, sanayi ustalarınınsa gerek yok hiç görmedik didiği değişme aralığına ZFnin sitesinde yağ; 80.000 km - 120.000 km veya 8 yılda bir değişmeli diyor ingilizce bilen arkadaşlar yardım ederse iyi olacak.
"being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load."
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2010, 10:39:14 Gönderen: kobak »

Škoda Superb Mk1 (3U)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kobak;143227
..."being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load."
Ne tarz kullanıldığına bağlı olarak 80 ilâ 120 bin km. aralığında değişmeliymiş şanzıman yağı.
Alıntı yapılan: kobak;143227
Vw grubun şanzımanlarını ZF üretiyormuş...
ZF Mercedes' e de otomatik şanzıman üretir. İETT' deki Mercedes Citaro ve 0345' lerin otomatik şanzımanları hep ZF.:wnk:


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Uğur bey tercüme için teşekkür ederim. Acilen ingilizce kursuna gitmem gerek :)
 
Bu arada az evvel arabayı lifte kaldırdık ve şanzıman kodu olabileceği bir levhayı fotoladım.

Škoda Superb Mk1 (3U)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Üstteki numara seri numarası, alttaki şanzımanın model numarası olarak anladım ben etiketi.


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Mobilin yeni çıkardığı otomatik şanjımanlar için sentetik serisi otm şanzıman yağı var. Biraz pahalı ancak muhteşem bir ürün. Çok km yapmış ve şanzımanı vuruntulu çalışan araçlarda bu ürün kullanıldıktan sonra şanzıman ipek gibi oluyor :ok:
Ancak şanzıman yağını her ne kadar değiştirseniz de içerdeki yağ max 50% oranında değişiyor. Türbin içindeki ve şanzımanın diğer kısımlarındaki yağ şanzıman açılmadan çıkmadığı için çıkarılamıyor. Yeni yağ da koysanız eski yağ ile içeride karışıyor. Bu nedenle 1 seferde 2 değişim yapmak daha sağlıklı. Yani yağı koyup aracı çalıştırdıktan sonra vitesi 5-10 sefer d-r arası değiştirip gaz verdikten sonra yağı boşaltıp tekrar değiştirmek. Bu işlem aracın çekişindeki artış ve yakıt tüketimi olarak uzun vadede size geri döner :ok:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Eski yağın yarısının şanzımanın içerisinde kalması pek mantıklı bir durum gibi gelmedi bana.:hmm::blm::hmm:


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Aramızda hiç ESSO diye bir yağ markası duyan oldu mu?
 
ZF' nin kontakt mail adresine bir e-posta yolladım; "ZF 5HP19 model şanzımanınız için tavsiye edilen yağ nedir?" diye. Cevap "ESSO LT 71141" dün kısa bir araştırma yaptım internetten. Bu yağ piyasada yok artık eskiden Türkiyeye mobil getiriyormuş artık kendi markasını basarak şöyle bir adı var "MOBIL LT 71141".
 
ZF türkiye distribütörünü aradım, çeşitli bilgiler aldım, bir yağ toptancısına aktardı beni. İlgilenen beyefendi Göker' inde dediği gibi eğer şanzıman tamir yahut başka bir sebeple inmediyse, sadece karterinden açılarak yağ boşaltılırsa, sistem içerisinde en az %20-30 yağ barındırır dolayısı ile sen sadece periyodik bakım yapacaksan fabrika yağı olan ESSO LT 71141 temin et dedi, mobil essoyu getiriyor aynı yağdır dedi. Filtre ve yağı değiştirir bir 100k daha gider diyerek yine bakımın önemli olduğunu vurguladı.
 
Bu hesapla hemen fiyat araştırmasına giriştim (diğer forum müdavimi arkadaşlara yardımcı olmak için yazıyorum)
 
VW Oil No. G 052162 A2 = VW Yetkili servisi Avekten sordum Lt'si = 21 TL
VW Oil No. G 052162 = Skoda yetkili servisi Atikten sordum Lt'si = 22 TL
Mobil Lt 71141 = Mobil T. Distribütörü Özyılmaz sordum paket halinde içinde 12 paket var yani 12 lt yapıyor paketi 200 tl. Perakende satışı yok, Aynı yağ perakendecide 20 tl.
 
Gökerin dediği gibi çok çok güzel tam sentedik ATF yağları hem castrolde hemde mobilde mevcut fakat bakım için aynı yağ olması gerek.
 
Kısaca iki günlük zaman zarfında öğrendiğim;
 
Piyasada "şanzıman yağı değişmez" gibi bir olgu oluşmuş tamamen yanlış bilgi diye düşünüyorum.
 
Örnek şu foto 51000 mil yapmış 2005 model bir araca ait:

 
Bu daha güzel;
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2010, 12:13:19 Gönderen: kobak »

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Aslında aklıma gelmişti içindeki yağ ile karışacağı ve aynı yağdan koymanız gerekir diye ancak mobil sentetik yağın arkasında uyumlu olan yağlar yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Bunların içerisinde hondaların kullandığı ATF-Z1 de vardı. O nedenle sorun olmaz diye düşündüm. Ancak yine de garanti olması için içindeki aynı yağdan koyun bence de. Size naçizane tavsiyem yağı değiştirdikten 10.000km falan sonra tekrardan bir yağ değişimi yapın. Bu şekilde daha sağlıklı olur. Zaten koyduğunuz fotolarda da bunu kanıtlarcasına değişimden 300mil sonra yeni yağ içerdeki ile karıştığı için yeniden kararmış.


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
En güzel fikir bu aslında yağı değiştirdikten sonra aracı azıcık kullanıp tekrar yağ değişimi yapmak, fakat yağ ve yağ filtresi maliyeti baya yüksek artı işçilik ödendiğinde epey külfetli oluyor.
 
Şu anda malzeme arayışımı bitirmiş durumdayım, yağı mobilden diğer conta ve filtreleride vw servisi avekten alacağım.
 
Şimdi tecrübeli bir şanzıma ustası bulmam gerek.
 
Ayrıca geçen gün şansıman modeline bakmak için araçı lifte kaldırdığımda, ne göreyim; nur topu gibi bir çocuğum olmuş buyrun;

Škoda Superb Mk1 (3U)