škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Honda Jazz - PDR Tekniği ile Arka Çamurluğunu Düzelttim

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,bizim jazz.ın vuruk olan sol arka çamurluğunu geçtiğimiz ay bizim servisteki PDR (paintless dent repair=boyasız göçük düzeltme) aparatları ile çektirme yaparak düzelttim. Oldukça zor bir bolgeydi. Hem çamurluğun kuşağı eğilmiş,hem metal uzama yapmış;hem de bu çamurluk önceden işlem görüp boyanmıştı .PDR tekniğini kullanabilmeniz ve tam anlamıyla düzeltme yapabilmeniz için bunların hiçbirinin olmaması gerekir. Ayrıca bu bölgeye arkadan aparatlar ile ulaşamıyorsunuz malesef. Ben de bu nedenle yapıştırmalı çektirme yaparak sorunlu bölgeyi 80% oranında başarı ile ancak düzeltebildim.
Kullandığım yapıştırmalı çektirme PDR setinin içerisinde 1 adet puntalı çektirme,her göçüğe uygun bolca minik plastik aparat,3 tip sıcak silikon ve silikon tabancası var. Sıcak silikonlar renklerine göre belli hava sıcaklıklarında kullanılıyorlar. Hava 35 derece civarlarında olduğu için siyah silikon kullandım. Bizim kaporta danışmanı arkadaş ile birlikte yaklaşık bir buçuk saatte ancak düzeltebildik. O yapıştırdı ben çektirdim :) Tabi önceden bolca dolu hasarı gidermişliğimiz var beraber :) Sonuç dediğim gibi fena olmadı :ok:

Bir de depo kapağının altında derince bir çizik ve tamponda da boya soyulması vardı. Bugün boya koruma yaparken onu da rötuş+zımpara şeklinde hallediverdim :)

Not:İşlem sırsında fotoğraf çekemedim. Nedeni ise işlemin oldukça aceleye gelmesi ve açıkçası bu kadar iyi bir sonuç alacağımı tahmin edemeyişim. Foruma rezil olmayalım birşeye benzemeyecek nasılsa dedim ama fena olmadı :)



Öncesi:

Sorunlu bölge resimden de görüleceği üzere sol arka çamurluk.








Sonrası:











Çamurluğun kuşağında çok hafifçe bir göçük ve diğer kısımlarda da hafif dalgalanma kaldı tabiki. Ancak bu hale getirene kadar bile oldukça uğraştırdı.Süper keyifli bir iş. Aracında göçük vs olanlar yurtdışından 250-300dolar civarına bir yapıştırmalı PDR kiti getirip bu şekilde onarım yapabilirler. Bu da detailing gibi kendinize ayırdığınız zamanlar için oldukça iyi bir tercih  :ok:


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
hayırlısı  olsun   PDR  furyası da başladı demek :D

PDR ile ilgili  domainleri kapatmak lazım  pdrturkiye.com  falan :kiki:





şaka bir yana elinize  sağlık  şahane  zanaat :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Abi o değil de, sizin lastikler de çok çileli ölçüde sanırım, dikkatimi çekti.:D 185 55 15 olsa gerek. Bizim 195 55 15'ten bile pahalı.:acl:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;141743
Abi o değil de, sizin lastikler de çok çileli ölçüde sanırım, dikkatimi çekti.:D 185 55 15 olsa gerek. Bizim 195 55 15'ten bile pahalı.:acl:

Valla şu an lastikleri bitik zaten. Kışlıklara yüksek fiyat çekerlerse muhtemelen 195 60 15 alacağım. 185 60 15 de olabilir. Zaten CVT şanzıman,vites oranlarının değişmesi söz konusu değil. Lastikler büyüdüğü için ağırlaşacaklar haliyle,bu yakıt tüketimini ve performansı baya etkiler gibi. Bakıyım bizim tanıdık lastikçiden 4 tane iyi halli çıkma 195 60 15 takıp kullanayım bir süre. Çok farketmezse kışlıkları da bu ebat alırım. Ancak yazlıkları orj boyutundan şaşmam. Fiyat çok uçmadıkça  sorun değil. Lastiğe verdiğim paraya pek acımam.


Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
Güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Pdr olayını biraz daha açabilir miyiz?



Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Süper çalışma hakkaten...Tebrikler..

Aynı bölgeye dayımın corolları geri geri çarpıp hasar vermişti.Tam çamurluk üzeri bizim skoda'larda çok sert..Çok az ezilmişti alt taraf benim.Çamurluk üstü ise hafif göçmüştü.Yaptırmadım öylece duruyor..



Benim arabada ise teker boşluğunun hemen üzerindeki şeritte ezik var ama çok az.Fotodan belli olmuyor.Corollarının stobuda çamurluğun üstüne geldiğinden orayıda çökertmişti.

2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mygokhan;142598
Süper çalışma hakkaten...Tebrikler..
 
Aynı bölgeye dayımın corolları geri geri çarpıp hasar vermişti.Tam çamurluk üzeri bizim skoda'larda çok sert..Çok az ezilmişti alt taraf benim.Çamurluk üstü ise hafif göçmüştü.Yaptırmadım öylece duruyor..
 
 
 
Benim arabada ise teker boşluğunun hemen üzerindeki şeritte ezik var ama çok az.Fotodan belli olmuyor.Corollarının stobuda çamurluğun üstüne geldiğinden orayıda çökertmişti.
 

 
Benim tavanda 4-5 cm çapında bir göçük vardı hafiften. Auto King'te PDR ile düzelttiler, yeri belli bile olmuyor.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Benim aracında sol ön kapıda koruma çıtasının hemen altında 10 cmlik hafif bir göçük var.Servise gittim boyayı kurtarabiliyosanız halledin dedim.Boya atar dediler.O yüzden yaptırmadım.Öylece duruyor.Kardeşimin aracındada sağ ön çamurlukta kazadan dolayı iki tane ayrı ayrı 3-4 cmlik hafif göçük vardı.Onu serviste halletmişler boyası atmadan.Sanırım göçüğün yerine ve büyüklüğüne göre bu işlem yapılabiliyor yada yapılamıyor.Ama yaptığınız işlem gerçekten çok başarılı.Tebrikler.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;141743
Abi o değil de, sizin lastikler de çok çileli ölçüde sanırım, dikkatimi çekti.:D 185 55 15 olsa gerek. Bizim 195 55 15'ten bile pahalı.:acl:

 
Bir düzeltme yapayım: Gördüğüm kadarıyla 185 55 15 hakikaten çok pahalı olsa da gene de 195 55 15'ten pahalı değil gibi görünüyor. Şu ana kadar baktığım hemen her lastikte 185'lik olan daha uygun fiyatlı.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
Tavandaki göçükleri nasıl düzeltiyorsun Göker abi? Benim aslana bir el atsak mı ?
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2010, 22:38:10 Gönderen: BerkerCELIK »


Çevrimdışı dgca

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;142613
Benim tavanda 4-5 cm çapında bir göçük vardı hafiften. Auto King'te PDR ile düzelttiler, yeri belli bile olmuyor.

İrfan Hocam ben de salı günü kaskodan Aotu King'de göçükleri düzeltmek için aracımı bırakacağım. Yapılan işlemlerden memnun kaldınız mı acaba?
 
Benim tavandaki göçük de bu şekilde: :(
 


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Serviste hemşerim bi adam var, bu tavandaki göçük konusunda konuşuyorduk dün, çektirme ile düzeltiyordu :lol: Baya bi arabada yaptı o gün :)


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;146612
Bir düzeltme yapayım: Gördüğüm kadarıyla 185 55 15 hakikaten çok pahalı olsa da gene de 195 55 15'ten pahalı değil gibi görünüyor. Şu ana kadar baktığım hemen her lastikte 185'lik olan daha uygun fiyatlı.:ok:

Fiyatları yakın ama 195'lik dediğin gibi lastik başı 5-10TL daha pahalı. Önümüzdeki hafta müsait bir zamanda gidip bakacağım,İskitler taraflarında lastikçi tanıdıklar var. Gözüme kestirdiğim modeller Bridgestone LM30, LM25 Lassa Snoways ERA (195 55 15). Fiyatları yakın,bulabilirsem gönlüm LM30'dan yana. Liste fiyatı lastik başı  200 ama bir miktar indirim olacaktır mutlaka. Araç japon olunca yol sesi fazla tabi haliyle. Bu lastikler sessizler ve deseni de çok hoşuma gitti. Testlerdeki başarısı da ayrı tabi.

Alıntı yapılan: BerkerCELIK;146614
Tavandaki göçükleri nasıl düzeltiyorsun Göker abi? Benim aslana bir el atsak mı ?

Tavandaki göçükler için ayrı bir aparat var. Penseli-yapıştırmalı diye geçiyor. Bizimki ise puntalı-yapıştırmalı. Penseli olan tavan gibi geniş yüzeylerde çok iyi iş görür. Bizdeki puntalı ise bu tip çamurluklar,kapılar ve eteklerdeki göçüklerde iş görür. Bu tip dolu hasarları için bu işlerde uzmanlaşmış ustamız var,başka bir yetkili serviste çalışıyor ancak çağırdığımızda akşamları gelip gerekli tamiratları gerçekleştiriyor. Sonuç ise benim pek hoşuma gitmiyor açıkçası,çünkü 100% düzeltemiyor hiçbir zaman. Dikkatli bakınca hafiften dalgalanma kalıyor. Adam 13 sene bora hondanın kaporta servisinde ne arabalar düzeltip ne işler çıkartmış. Ancak bu iş çok farklı,ustalık isteyen bir iş. Objektif olmak gerekirse durum böyle. Ama sorun değil 90% başarı olsun yine de halledelim dersen bir gün randevulaşıp hallederiz beraber.
Ziebart ve dr vinyl.in ustalarıyla da konuştum. Hiçbir zaman 100% düzeltme mümkün değil diyorlar. Ben kendim de çok uğraştım hakikaten 100% başarı ile düzeltebilmek için hem bu konuda çok deneyimli hem de çok hassas ellere ve gözlere sahip olmanız gerekiyor. Bunu da tam anlamıyla başarabilen insan sayısı gerçekten az. Öte yandan eski işyerindeki komşumuzun 1 sene önce sıfır km aldığı makyajlı octaviası da zarar gördü. Ben kendim görmedim ama toplamda 200 civarı göçük varmış. Hasarın hemen ardından Balgat'taki ziebarta götürdüler aracı. Orada çalışan ustalardan biri de onların kapı komşusu. Şanslarına o sırada Almanya'dan eğitim için gelen bir ekip onların araçlarının üzerinde çalışmış ve bu konuda belki de dünyadaki en deneyimli insanlar tarafından araçlarına uygulama yapıldı. Ben yapılmış halini gördüm ve o aracın dolu hasarı olduğuna inanmak hakikaten zor. Octiyi biliyorsun ön kaputta ızgaradaki logonun devamı olan bir hat var. Bu hattın tam kıvrım yerinde yani kuşak üzerinde ve sağ direkte bir nokta tam kuşak üzeri olduğu için hafif pürüzlü kalmış. Onun dışında araç kesinlikle kusursuz. Bu onarım için kaskodan 2500TL alınmış,bu da ayrı konu tabi. Hatta araç teslim ettiklerinin ertesi günü bitmiş,ancak o günden 4 gün sonra teslim ettiler aracı. Orada çalışan usta bilerek beklettiklerini söylüyor. Tabi 1 günde 1 araç için kimse 2500TL onarım bedeli vermek istemez değil mi;heleki sigorta şirketleri. Vel hasıl kelam orada çalışan ustanın şu anda söylediği şu anda yapılan araçların kesinlikle o kalitede yapılamadığı yani 100% onarım gerçekleştirilemediği yönünde. Bu işlerde markaya değil direk ustaya gitmek lazım. İşin kötüsü yapılan işlem sonucu geri dönüş pek mümkün olmuyor. Bu tür ince işlerde marka standartlaşır ama usta standartlaşamaz kesinlikle. Benim Ankara'da bildiğim biryer yok. İstanbul'da İrfan Hoca Auto King'den memnun kalmıştı. Hangi şube bilmiyorum.
Perşembe veya cum günü 2006 model bir accord.a boya koruma uygulaması yapacağım. Araçta dolu hasarı var. Aslında 1 ay önce yapacaktım ama Auto King'den bu hafta içine randevu almış Ben de onarım sonrası işlem yapmanın doğru olacağını söyledim. Bakalım inceler,fotoğraf çeker sonucu söylerim. İyi olursa herkese tavsiye ederim şubeyi.