škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG Şanzımanda Park Konumu Problemi

Artuk · 29 · 11750

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Artuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,
 
Kısa bir süre önce Octavia 1.4 TSI DSG bir araç aldım. Tercihimden çok mutluyum. Ancak, aracımı durdurup park konumuna aldığımda aracım hareket etmemesi gerekirken hareketi durmuyor. Yolun eğimine göre ileri ya da geri ilerliyor. Ancak el freni ile sabitleyebiliyorum. Bu bana biraz garip geldi. Çünkü önceki aracım Peugeot 206 otomatik vites aracımda park konumuna aldığımda aracım hafif salınarak durmaktaydı. Dolayısı ile kısa süreli parklarda el freni bile çekmeme gerek kalmıyordu.
Bu konuda aynı sıkıntıları yaşamış ya da bilgi sahibi bir arkadaşım var mıdır ???
 
Teşekkürler


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
dsg şanzımanları bu kadar çekici kılan ve diğerlerinden ayrı olmasını sağlayan özelliği tork konvertörü yerine otomatikleştirilmiş bir tür manuel şanzıman olmaısndan  dolayı kayıpsız aktarma sağlamasıdır. tork konvertörü şanzımanda geri kaymaya karşı bir kuvvet oluşturur. dsg de tork konvertörü olmadığı içinde dsg geri kayar.

bu bir problem yada kusur değildir. ayrıca şu yanlıştır: "her otomatik geri kaydırmaz"

otomatikleştirilmiş manueller geri kaydırır çünkü aktarma kaybına neden olacak klasik otomatik şanzımanlardaki tork konvertörü yoktur.

bu sebep ile dsgli araçlarda hill holder standart donanım olarak gelir. aracınızda olması lazım.
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2010, 21:50:24 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Valla bence sorun ciddi, geri kaydırma sorunu falan dememiş ki adam kalkarken, P'ye alıyom araba yerinde durmuyo demiş (ki P konumu Allah'ın emri farz durma konumudur, araba durmalıdır) bence gidin verin garantiye ne halt yiyeceklerse yesinler.

Zaten DSG=problem, her yerde okuyoz :D


Çevrimdışı Artuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Bilgi için teşekkür ederim. Ancak bahsettiğiniz konu, vitesin PARK konumunda iken de geçerli midir. Sanki daha çok DRIVE konumu için geçerli gibi algıladım...


Çevrimdışı Artuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Aynen. Problem P konumunda aracın sabit durmamasıdır.
DSG=Problem formulünden korkmaya başladım...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Gerçi böle bi problemi ilk defa duyuyorum. Genelde torktan dağılır DSG'ler, 1.4 TSI o kudrette değil hani.

Ama biraz google'a danışın, çok problem okursunuz :) Şaka gibi şeyler hemde, 10-20 milyarlık şeyler. Aracınızın garantisi dolmadan halledin.

DSG arızası ile başbaşa kaldığınızda bi araba parasıda o yer.
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2010, 22:00:47 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
aracınızda hiç bir arıza yok. p de olsa başka bi nane de olsa değişmez arkadaşlar o şanzımanda geri kaymaya karşı kuvvet yok zaten olmadığı içinde bu kadar verimli.servisede gitseniz aynısını diyecekler size.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Şimdi ben arabayı park ettim. P'ye aldım bıraktım gittim. Unuttum el freninide çekmeyi.

Gidecek mi ulan araba itekleseler çalarlar be yav :lol:

Saçma :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
yarın  arkadaşa ulaşayımda gti da denesin dsg p de kayıyomu :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
http://www.modifiyem.com/forum/f5/vw-7-ileri-dsg-de-problem-var-mi-110048/

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=53456

http://www.sciroccoturk.com/forum/index.php?topic=614.0;wap2

http://www.clubvwturk.com/showthread.php?p=875541

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=33681



Biraz daha bakınsam bi bu kadar dahada koyarım sanırım :)

İyidir kötüdür demiyorum, ama çıkıpta benim 5 ileri full senkronize ilk çağ manuel şanzımanım hakkında yazı yok dert yok, bunda var, hepsi değil belki ama sonuç yine sonuçtur. DSG=problem :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hakan milletn yüreğine indirme sorunsuz binen araç sahipleride var.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ben ağnaman ağbey, sorunlu :D arkasındayım lafımın görünen ve daha görünmeyen bi sürü deliliynen :D

Belki adam satıp kurtulacak hayıra vesile olacaz :lol:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ahahahaha belki basit bişi ama adam sorunsuz binecek :)

sonuçta garantisi cartı curtu var bişi olursa garantiden değiştiriyorlar zaten.


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Hakan abim DSG diyerek genel bir şeye almasak 6-DSG 'ler en sorunsuz şanzıman diye biliyorum :)

Ancak P'ye aldıktan sonra araç hafif hareket edip sonra duruyor eğer hiç durmuyorsa mutlaka sorun vardır...baktırmakta fayda var
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı Artuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Kafam karıştı arkadaşlar.
Bakalım bu konuya serviste ne diyecekler.
Ek bilgi bulursanız benimle paylaşın lütfen.
Herkese teşekkür ederim. İyi Haftalar...