škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hidrolik Fren Yağı Değişimi

kobak · 16 · 20487

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Merhaba;
 
Benim aracın kitapçığında otomatik şanzıman yağı ile ilgili bilgi ararken fren hidrolik yağının sistemde korozyona sebep olabileceği, ani frenlerde hava balonu yaparak kazaya sebebiyet verebileceği 2 senede bir değişmesi gerektiği yazıyor.
 
Yaw ben bunu evde değiştiririm gibime geliyor. Heleki şu videoyu izledikten sonra. Kitapçıkta yazdığına göre Dot4 hidrolik fren yağı benim araç için uygun yağ.
 
Frenin hava alma musluğunu açsam eski yağ çıkana kadar fren yapsam sonrada yeni yağı koyup havasını alsam olur değil mi?
 
Teşekkürler.
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2010, 17:58:35 Gönderen: kobak »

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fren işi hassas konu, ustasına bırakın derim ama karar sizin...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;142730
Fren işi hassas konu, ustasına bırakın derim ama karar sizin...
+1985

kendiniz yapabilirseniz tabiki çok güzel olur. ama bence bir kez ustanın değiştirişini ve havasını alışını görün derim. fren konusu çok riskli bir konudur.


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Çok büyük bir risk görmüyorum ben bu hususta açıkcası, herhangi bir sanayiye gittiğinizde ustalar devamlı çıraklarına yaptırırlar bu işlemi.
 
Bu hafta sonu düğün/nişan' lardan zaman kalırsa halledeceğim bu işi inşallah.

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
2 kişi +lift lazım adam gibi bir değişim için. Lastikleri sökeceksiniz önce. 1 kişi içeride oturacak ve siz söylediğinizde fren pedalını pompalayacak. Hidrolik deposunun kapağını açın ve herhangi bir tekerin başına geçin. Fren hortumunun kalipere bağlandığı civatayı çok hafif gevşetip içeriden arkadaşınıza freni pompalamasını söyleyin. Yağ yere aktıkça hidrolik deposunda eksilen yağı tamamlayın. En son arkadaşınız hafif hafif frene basarken gevşettiğiniz civatayı sıkın. (Tabi bu sırada eliniz falan yağ içinde kalacak :) ) Bu şekilde 4 tekerleği de dolaşmanız gerekmekte. Arka kaliperlerdeki yağı önlere göre daha çok akıtmanız gerekmekte. En sağlıklı ama en meşakatli ve pis şekli budur bu işin. Bu şekilde sistemdeki yağı 100%'e yakın ve hiç hava yaptırmadan değiştirebilirsiniz. Bizim serviste Würth'ün hava kompresörüne bağlanan vakumu var. O nedenle aracın içerisinde kimse freni pompalamadan yağı değiştirebiliyorsunuz. Ama bizimkilerin alışkanlığı işte;geçen hafta bizim jazz.ın hidrolik değişimini bu şekilde yaptık :) Fren gayet güzel oldu,farketmemişiz ama baya yumuşamış. Şu an dozlaması falan gayet iyi.
Bir de bazı servislerde yanlış bilinen fren hidrolik değişimi aracın kilometresinden daha çok yıla bağlıdır. 2 seneveya 60.000km hangisi önce dolarsa kesinlikle değişmesi gerekli. Fren hidroliği yapı itibariyle sistemde zamanla oluşan nemi ve suyu içerisine hapseder. Bu nedenle fren performansı düşer ve değiştirilmesi gerekir.
Eliniz yatkın olsa da tek başınıza değiştirmeniz imkansız. Ancak şırınga ile depodaki yağı değiştirsiniz;ki bu da pek farketmez. Asıl önemli olan merkez ve borulardaki yağın da değiştirilmesidir.

Edit: Verdiğiniz sitede http://www.2carpros.com/how_to/how_to_flush_bleed_brake_system.htm linkinde dediğimi aynen anlatmış. Bir yardımcınız olmalı,içeride frene basmalı falan... Ben daha detaylı anlatmışım :)
Bu fren işi zor hakikaten ya. Benim bisikletimde de hidrolik fren mevcut ve değişimi bundan daha zor :) http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=202_97&products_id=2243 linkindeki kit zorunlu . Şırıngaları takıp vakum falan yaptırıyorsunuz. Bir de benimki dot 5.1 yağ kullanıyor. Hanginizde var dot 5.1? :) :)
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2010, 00:59:36 Gönderen: mc pherson »


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Göker teşekkür ederim gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş.
 
Bu konuda tek eksiğimiz lift gibi görünüyor hızlı çalışmak için fakat evde 4 adet arabayı kriko ile kaldırdıktan sonra altına konulan üç ayaklardan var (ismini bilmiyorum).
 
Dolayısı ile arabayı yerden kesmiş olacağım, biraz zaman kaybetmiş olsakta önemli olmayacak sabahtan başlasak istediğimiz vakit bitiririz diye düşünüyorum.
 
Benim arabanın hidrolik yağ eklediğimiz yer yerinden çıkıyor yanlış hatırlamıyorsam gerçi çıkmasada önemli değil içindeki yağı, senin bisikletindeki gibi şırınga ile çekip yeni yağı koyup sonra pompalama şeklinde yenilemiş olacağız ve havada olmadan bitireceğiz inşallah.
 
Sırf bu iş için servise gitmek mantıksız geldiği ve daha özenli değiştiririz diye birazda elimiz yatkın olduğu için evde hallederiz diye düşünüyorum.
 
Yurtdışı forumlarda adamlar fren balatalarını/aynalarını kendileri değiştiriyorlar, hatta bulabilirsem geçenlerde skoda forumlarının bir tanesinde adam superb sinin triger setini değiştiriyordu. Aslında tüm olay zaman sıkıntısından kaynaklanıyor.
 
Bu arada senin bisiklet neymiş böyle yaw dot5.1 piyasada bulamazsın bu yağı, Allahtan bizim araç dot4 kullanılıyor :)

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Eğer şırınga ile değiştirecekseniz zaten lifte veya tekerleri sökmeye gerek yok. Şırınga ile yağı çekip yeni yağ ekleyeceksiniz. 20-30 defa freni iyice pompaladıktan sonra yeniden yağı çekip yerine tekrardan yağ ekleyeceksiniz. Yani 2 defa yağ değiştirmiş gibi olacaksınız. Daha fazla da yapılabilir bu sayı ama gerek yok. Nasıl olsa kaliperlerdeki yağ depodaki ile karışmayacak. Bu şekilde yağın max 50%'sini değiştirmiş olursunuz. En sağlıklısı dediğim gibi kaliperlerdeki vidalari gevşetip eski yağı freni pompalayarak oradan  akıtmak (tabi sürekli depoda eksilen yağı seviye fazla düşmeden de takviye etmek gerekli,aksi halde sistem hava yapar!) En azından 1 defa değişimi görseniz kendiniz çok kolay halledersiniz. Yine halldersiniz ama biraz vakit alabilir ilk seferde. Memnun kalmazsanız en kötü gider servise değiştirtirsiniz :)
Benim bisikletteki değişim arabalardakinden daha profesyonel. 1 şırınga fren kaliperine 1 şırınga ise fren kolundaki ufak depoya özel ucu ile vidalanıyor. Kalipere vidalanan şırınganın içi yağ dolu diğeri ise boş. Kalipere vidaladığınız içi yağ dolu şırıngayı yavaş yavaş boşaltırken diğer boş şırıngaya da vakum yaptırıp alttan pompalanan yağın sisteme girmesini sağlıyorsunuz. Yani alttan yeni yağı basıp üstten de bir yandan eski yağı sistemden çekiyorsunuz. Hava yapma olasılığı çok düşük. Yapsa bile üstteki şırıngaya vakum yaptırıp sistemdeki tüm havayı içine çekebiliyorsunuz :ok:


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Olayı şöyle özetlersek;
 
1. Şırınga ile depodan eski yağı çektik, içine yeni yağı döktük,
2. Arka tekerleklerden birine geçtip, kaliperdeki vidayı gevcetip pompalamak (hava almak için değil eski yağı boşaltabilmek için iyice yağ akıttıktan sonra vidayı sıkmak) sonra eksilen yağı tekrar eklemek
3. Aynı teknik ile tüm tekerleri dolaşıp eksilen yağ kadar yeni yağ koymak.

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı cemmess

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kobak;143723
Olayı şöyle özetlersek;
 
1. Şırınga ile depodan eski yağı çektik, içine yeni yağı döktük,
2. Arka tekerleklerden birine geçtip, kaliperdeki vidayı gevcetip pompalamak (hava almak için değil eski yağı boşaltabilmek için iyice yağ akıttıktan sonra vidayı sıkmak) sonra eksilen yağı tekrar eklemek
3. Aynı teknik ile tüm tekerleri dolaşıp eksilen yağ kadar yeni yağ koymak.

Aynen Ali, :ok:
Amcam ile bizim eski Lada nın yağını aynı yazdığın şekilde değiştiriyorduk..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kobak;143723
...2. Arka tekerleklerden birine geçtip, kaliperdeki vidayı gevcetip pompalamak (hava almak için değil eski yağı boşaltabilmek için iyice yağ akıttıktan sonra vidayı sıkmak) sonra eksilen yağı tekrar eklemek...
Bu arada fren hidrolik kabının boşalmasına izin vermeyip sürekli takviye yapmak ve bu sayede sistemin hava yapmasını önlemek.:wnk:


Çevrimdışı kobak

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cemmess;143734
Aynen Ali, :ok:
Amcam ile bizim eski Lada nın yağını aynı yazdığın şekilde değiştiriyorduk..

Zaten değişim yaparken yanımda bulunduracağım adamlar eski ladacı olacak muhakkak!
 
Bizim bulgaristan göçmenleri balatasını, hava filtresini, polen filtresini hatta motor yağını kendisi değiştirir yaw, lütfen kibar olmaya gerenk yok :++:
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;143779
Bu arada fren hidrolik kabının boşalmasına izin vermeyip sürekli takviye yapmak ve bu sayede sistemin hava yapmasını önlemek.:wnk:
Evet, tamamdır.

Škoda Superb Mk1 (3U)


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
tamam da hava yapsa ne olur?
ne sakıncası olur?
havası alınabilen bir sistem sonuçta...
ben astra da serviste değiştirttim.
komple boşalttı önce sistemi, fren pedalı tamamen yumuşadı en alta indi, daha sonra hidrolik koyup havasını aldı o kadar...
böyle yapınca ne olur ki? daha iyi değil mi? eski ve yeni hidrolik karışmamış olur hiçbir şekilde...


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
bu arada bu eski konu farkındayım ama yeni konudan buraya link verilince buraya yazdım


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
direksiyon yağı değişimi için bir bilgi buldum ama bu ford için bizimkilerlede aynıdır.

direksiyon rezervuarına baglanan iki hortum var . biri ince biri kalın, ince olanı çıkartın ve bir kabın içine verin. rezervuardaki yerini kapatın aracı alıştırın ve rezervuardaki yag eksildikçe üzerine takviyeleyin bu işlemi direksiyonu çevirerek yapmanız gerekiyor. kabın içindeki hortumdan temiz yag gelene kadar devam edin . hortumu yerine takın yagını tamamlayın
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;214223
tamam da hava yapsa ne olur?
ne sakıncası olur?
havası alınabilen bir sistem sonuçta...
ben astra da serviste değiştirttim.
komple boşalttı önce sistemi, fren pedalı tamamen yumuşadı en alta indi, daha sonra hidrolik koyup havasını aldı o kadar...
böyle yapınca ne olur ki? daha iyi değil mi? eski ve yeni hidrolik karışmamış olur hiçbir şekilde...

Eski ve yeninin az miktar karışması önemli değil. Ancak servisinizin yaptığı yöntemde,yani hidroliği tamamen boşaltma yönteminde içerdeki havayı vakumla almaları gerekir. Bu da özel vakum aparatları gerektirir. Hava kabarcıkları hiçbir zaman fren pedalına basıp vidayı açıp yağ akıtma ile çıkmazlar. Aracınızın fren sistemindeki havayı eğer ki vakumla aldılarsa problem yok ama geleneksel metodlarla hallettilerse ciddi problemler olabiliyor. Şu ana kadar olmadıysa şansınıza artık. Yalnız içerdeki hava=korozyon demektir bunu da belirteyim.
Bir de geleneksel yolla hidrolik değişiminde pedal zaten en alta kadar iner. Bu yağı komple boşaltma anlamına gelmiyor,bu konuda yanlışınız olmasın? Ben sanmıyorum ki hiçbir "usta" hidrolik yağını komple boşaltmaya cesaret etsin. Diğerlerini bilemem tabi.
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2011, 02:56:33 Gönderen: mc pherson »