1.75 TBi gibi artık insana bu hacimlerde ''bi sittir git'' dedirten motoruyla (yılın motoru seçmişler) Alfa Julyet derim, o ne bacanak o ne, kağıdına baktım makinenin bastım küfürü kapadım. Testlerini izleyincede güzel yol tutuyor, ama çok sert karakterli süspansiyon belli.
Şöyle ki Fiat Powertrainci mehendis beyler çok güzel bi noktaya değinmiş. Valf zamanlaması abi. Şimdi bunu pistonun o anki yapması gereken işe göre krank milinden gelen senkronla bir kayış veya zincir vasıtasıyla (triger işte) kam miline veriyon. Buraya kadar her şey basit, kam milide (egzantrik) o ana göre artık ateşleme için emme mi yoksa egzost için pis gazı itme mi neyse, emme yada egzost valfini itiyor. Motor ölece basitçe çalışıyor.
Fakat burda motorun biraz daha içine inmiş, her gıdımından performans çıkarma hedefindeki insanlar bilir. Valf kapanma süreleriyle bir kaç mili saniyelik değişimler oha derece farklar yaratabiliyor.
Örneğin emme anında aşağı inerek vakum yaratan piston (emme valfi açık haliyle bu esnada) işi bitirip yukarı çıkarken emme valfini kapar, pistonun kranka verdiği senkron gereği böle olur, ama aslında şöyledir ki; aslında silindir tam kalkmaya başlarken emmenin o vakumu hala devam etmekte, silindir birazcık kalksında, ama vakum etkisiyle hala bi gıdım daha fazla içeri hava çekilsin, tam artık piston ters tepip havayı dışa itme eşiğine geldiğinde lappadanak valf kapansın...
Offff... işte o zaman çok güzel şeyler oluyor, Ahmet Abiyle bunu konuştuyduk hatırlıyom bi Supra vidyosu verdiydi adamlar buna kasıyodu.
Burda tabi dereceli egzantrik devrini kapayan Fiat bunu başarmış görünüyor zannımca. Hakkaten güzel nokta. Yani ECU'yü öle bi programlayacan ki tüm bu milisaniyelik detayları kaydedecek ve elektro hidrolik tahrikle kam şaftına spin verecek... Bu olay bence bi çok şeyin başlangıcı olur gelecek için.
1.75 lt hacimden 235 beygir gibi ohansı bi güç çıkarmak ve bunu fabrikasyon yapmak büyük mesele bence. Tabi burda turbo lag bekler miyiz, yani haddinden büyük turbo koyup sadece üst devir makinesi mi yaratılmış dersek, 1900 devirde basıyor max torku 340 nm olarak ve max beygiri (235) 5500 devirde veriyor.
Güzel ve uzun oranlı bir şanzımanda nispeten bu kudretteki motorlardan, spor araçlardan ekonomik olacağı aşikar.
Teknik verilerini ve yakıt tüketim değerlerini aşağıya linkliyorum. Yani oyum bu araca olurdu bu motoruyla, net şu an sahip olmak isterdim, ama yok cebime o parayı koysalar yine gider 2.el modelli kudretli BMW alırım, Alfa alfadır, Bimmer BMW'dir :lol: :lol: :lol:
http://www.arabam.com/sifir-0-km/AracDetay?versionId=1020613&vehicleComponentId=2