Tabii ki octi..
Yeni ve göze hoş gelen FL kasası, ferah iç mekanı, isteğe göre performanslı veya tutumlu- DSG ile sipariş edilebilen geniş motor seçenekleri, geniş donanım seçenekleri, devasa bagajı, gayet iyi yol tutuşu, yola hakimiyeti ve güvenlik hissi, vw grubunun tüm kalitesini iç mekanında barındırması ve tüm bunlara eşlik eden normal bir fiyat etiketi ile octavia..
-civic o saçma sapan iç dizaynıyla, kasvetli iç mekanıyla ve bıktıran dış dizaynıyla benden oy alamaz..Motoru bir artı olabilir ama otomatiği benzinli ünitenin tüm gücünü törpülüyor..
-astra yeni bir araç.. yorum yapmak istemiyorum kullanmadım da...ama aynı segmentte olmalarına rağmen octi ile amaçları farklı bu araçların..birisi genç arabası öteki aile arabası..ben bir eş bir de çocukla astra almam...
-mazda 3 ? mazda nesiyle bu listedeki araçların dengi hiç anlamam.. herkes mazda der ama kimse almaz.. Bir genç tercih edebilir sadece... ama konuşulduğu kadar tutan bir araç değil. Mazda'nın tr distribütörü de çok imaj kaybettiriyor mazdaya..
-corolla.. çıkmam senle mecbur kalmadıkça hiçbir yola.. o fiyat etiketini hakettiğini düşünmüyorum. hiçbir ektrası olmayan, tasarım olarak da vasat bir araç. Sorunsuz derler toyotaya..sanırım son zamanlarda bu da yok olmaya başladı.. "skoda da neymiş la ben skodaya para vermem " diyen bir aile babası elbette corolla alabilir. Ancak aynı fiyat etiketiyle sadece önyargısıyla corolla'ya gitmesini asla anlayamam.. iç mekan, malzeme kalitesi, göze hitap etme kriterlerinde octinin çok gerisinde..
-Jetta.. Ben hep octiyi jetta ile passat arasında konumlandırdım. Bu konuda da ısrarcıyım. Jetta'nın octavia'dan hiçbir üstünlüğü olmadığı gibi, octavia'nın ruhu olan bir araç olduğunu düşünüyorum. Ayrıca octavia daha konforlu ve geniş bir araç. Jetta'nın arka amortisörleri sert bence.. Jetta almam için aynı donanımda octavia'dan daha ucuz olmalı. Yoksa ben almam..
-Fluence.. Dizel motoru ve vatandaşın renault çılgınlığı ile bu listeye giriyor.. Hiçbir klasmanda bu listedeki araçlarla kıyaslanmamalı.. Renault yarın kare bir araba yapsın, üçgen bir araba yapsın 3 de teker taksın, adını da megane fluence falan koysun, 1.5 dci i da taksın üzerine, yine satış rekoru kırar...
-C4.. Sedanını pek bilmiyorum .. pek tutmuyor zaten .. ama yeni çıkacak c4 ler çok güzel görünüyor. bekleyip görmek gerek.. komple dönen direksiyondan da vazgeçilmiş, iç tasarım da yenilikçi sade ve şık.
-focus sedan.. ön tasarımı hep hoş gelir gözüme ama arkası bir superb gibi çirkin gelir hep.. octavia gibi konfor aracı değildir. çok iyi yol tuttuğu söylenir, ama ben octimle yol tutamadığımı hatırlamam. acaba 2010 yılında bu seviyedeki araların yol tutuşunu kıyaslayanların hepsi araçlarını istanbul park'ta rallide falan mı kullanıyorlar? toplumdaki %99.5 insan için bu yol tutuş geyiği hiçbir şey ifade etmiyor.. Listedeki araçların hepsi bir ortalamada araçlar. O yüzden yol tutuş geyiğiyle focusa bir artı puan vermem ben. Dizel motoru bir artısı.. ama focus da yenileniyor.. ford un dinamik tasarım bıdıbıdısı benim hiç hoşuma gitmiyor.. yeni focusun iç dış dizaynını sevmedim o yüzden. ama elbette güzel bir araç gelecektir..
-Cruze.. Dış tasarımı çok güzel..ancak araçla ilgili sıkıntılar var sanırım.. Yoksa fiyat-donanım olarak sınıfının lideri..