0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
burda daha çok şirket arabaları yani ağır yüke girecek caddyler sdi oluyor ondan öyle dedim çünkü tdi bakıma daha çok ihtiyaç duyan bir motor şirket arabasına bakım ne arar adamın kendi arabası değil eşşek gibi biniyor öyle binmeyede turbosu dayanmaz heleki caddy gibi kasmaya gelince turboyu yakan bir araçta gökhan abide demiş zaten turbo arızalandı derdi yok hem sdi'nin heralde 2-3bin lira civarı daha aşağı fiyatı var... zaten yakıt ekonomisi falan hikaye sdi tdi'den daha çok yakıyormuş,araba ağır motor kuvvetsiz olunca gaza daha çok yükleniyorlar ve fazla yakıyor birde turbonun yakıtı iki kere yaktığını düşünürsek bence bu sdi sadece turbo dedi olmayan ama mantıksız bir motor
[/SIZE]O nasıl oluyor o?:blm:
o bakım ihtiyacı duyanlar turboya alışkın olmayanlar kardeşim. 50 kere yazdm 51. kere yazma gereği duymuyorum. sdi mantıksız çünkü hacimli ama güç ve tork fakiri bir makine. yükü yedimi rampada 1 e 2 ye düşünce millet sapır sapır satmaya kalktı. bi ara 13 14 e satıyordu millet. ilk başta ise satıldı çünkü ucuzdu
diğer araçlarda varmı bilmiyorum ama vw'nin tdi motorları yaktığı yakıtı tekrar yakıyor ve yakıtta tasarruf sağlanıyor ....
EGR' den bahsediyorsak, yaktığı yakıtı tekrar yakma değil o sistem.:wnk:
neden vermesin
EGR'mi her neyse abi terimini bilmem sadece yakıtı 2 kere yaktığını biliyorum yani gözümle görmedim ama servisten bana söylenen buydu
Yakıtı iki kere yakma değil işte o mesele. Maalesef seni savuşturmuşlar başlarından.
ben olsam vermem şöyle açıklayım kim olursa olsun biryerde çalışsın ve altındaki araba çalıştığı yerin olsun,acınmaz insanın doğası böyledir kendi malına kıyamaz başkasınınkine acımaz yapmayanlarda var tabi onlara lafım yok genel olarak diyorum çok gördüm hatta tanıdıklarım bile var adam şu saka suyun dağıtımını yapıyor dobloyu pert etmiş,egzoz rölantide bile kapkara duman atıyor
uğur abi eğer uzun ve karışık birşey değilse şöyle kısaca egr'nin ne olduğunu açıklarmısın merak ettim şimdi bana öyle dediler yani turbonun az yakmasını böyle açıkladılar bende şöyle düşündüm motorun içinde bir depo gibi birşey var yakıtı yakıyor,yaktığı yakıtı depodan alıp tekrar yakıyor diyorum ama bu işte bir yanlışlık var yakıtı yakınca patlıyor falan sonunda duman oluyor motor tekrar dumanımı yakıyor yani bu biraz mantısız gibi ama doğruya doğru teknik konusunda pek birşey bilmem
...adam gibi çalıştırılan Caddy ve Transporter'a pek denk gelemedim henüz. Hala marşa gaz pedalıyla eş zamanlı basanlara tanık oluyorum.
...çoğu şirket böyle değilmi çalışanının altına en donanımlı aracı vermez niye versin? ...
Ben Efe'ye katılıyorum bu konuda. Versin mi vermesin mi bir yana, verildiğinde ne olduğunu her yerde görüyoruz. Zaten trafikteki rallici ticarilerin yarısından çoğu şirket aracı. Zaten daha önce Combo ile ilgili başlıkta da tartışılmıştı. Turbo konusunda ise hala emin değilim. 105'lik 1.9 TDI çok farklı bir kesimin elinde hizmet veriyor. Açıkçası "sıkıştırmaya gelmiyor" deyip kaçılması gereken bir motor mu, bilemiyorum. Hele hele turbo gibi çok daha ayrıntılı bir konu... Şöyle diyeyim; adam gibi çalıştırılan Caddy ve Transporter'a pek denk gelemedim henüz. Hala marşa gaz pedalıyla eş zamanlı basanlara tanık oluyorum.
efekan bakım falan geçicen onları ne 1,9 lar var 4 5 yüz bin km deviren. caddy kullananların %90 ı altında ralli arabası varmış gibi biniyor sonra turbo yaktı bilmem ne oldu. senn motorun motor koduna kadar aynısı arkadaşımın leonunda 100 bini devirdi 20 binden beri 140 bg 320 nm güç çıkartacak şekilde yazılımlı biniliyor hemde. motoru orjinal şuan. ki çok da yumuşak kullanan birisi değil. bir başka arkadaşım caddysinde 200 bilmem kaç bin kmde değiştirdi. bunlar gidiyorsa kusur kullanan adamdadr. aynı adama turbolu başka araba ver onuda bozar.