škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

OKTAVİA a-5 TDİ CR İLE İLGİLİ SIKINTILAR

Ziyaretçi · 89 · 30740

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;178361
limitör olduğu için araç boştayken 3500 d/d yı geçmez. fabişte de böyle.


Boşta ben 4800 i vuruyorum fabişte?Yanlışlık olmasın.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
ben yanılıyor olabilirim ama 2500'ü geçmedi gibi geliyor bana. yarın tekrar denerim.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Boşta köklediğiimde 5000 devri bile vuruyor :) Orda bir yanlışlık olmasın..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar az önce özellikle denedim, devir 2500'e bile gelmeden kesiliyor.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;178515
Boşta köklediğiimde 5000 devri bile vuruyor :) Orda bir yanlışlık olmasın..

valla benim takılıyor 3500 4000 d/d arasında. debriyaja basmadan tabiki.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



norton772

  • Ziyaretçi
vites boşta oktavialarda gaz verdiğinizde 2500 deviri geçmiyor. bu, arabanın motorunun bir özelliği. diğer modellerde farklı olabilir.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
anlaşıldı bu bir özellik. peki WV'in diğer bütün dizelleri de aynı şekilde deviri kesiyor mu acaba ? sonuçta aynı motoru kullanıyorlar.
 
arkadaşlar bir de merak ettiğim ve bende hayal kırıklığına neden olan bir durumu paylaşmak istiyorum; efendim işte dizel çok narindir şöyle yumuşak kullanacaksın, böyle dikkat edeceksin. çalıştırmak ayrı bir merasim, durdurmak ayrı bir merasim. amman devir fazla yükselmesin motora bir zarar gelir falan... yani artık  her an, motora bir şey olacak da elimde kalacak diye sanki diken üzerinde araba kullanır gibi kullanıyorum arabayı. mesela motoru duruduracağım acaba yetrince bekledim mi? ani hızlnmam gerekiyor vitesi üçe alıp deviri redline yaptığım oluyor acaba motora çok mu yüklendim falan diye huzursuzlanıyorum. ne yani bizim ömrümüz böyle mi geçecek ?
« Son Düzenleme: 09 Ocak 2011, 21:33:57 Gönderen: archaeologist »
octavia 1.6 TDI elagance 2011


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Boşta gaz verince rev limiter koymuşlar belli, ondan devirlenmiyor subaplar kafaya çarpmasın diye, panik yapmayın yeni bi icat değil, imzamdaki davar Taurusum'da da vardı, neutral konumunda 3800 devri geçmezdi, pata pata pata elektrik keserdi. Ama ne Interstateler'de 5500-6000 çevirttim, 90 mile zıpkın gibi fırlatırdı arabayı :D

Zaten aracı bıraktığımızda contasını yakmıştım sanırım, su tüketiyordu :++:


Sizin dizel kullanma evhamınıza gelince arkeolojist, yok öyle abarttığınız kadar bişey. Uzun uzun nedenleriyle anlatymayacağım maddeleyeceğim;

-Çalıştırdıktan 30 saniye sonra yola çıkabilirsiniz. (ölüm-kalım olmasa gerek, önce çalıştır, sonra emniyet kemerini tak, 10 saniye kazandınız bile)

-Motor soğukken asılmayın. (sürün yine 2000-2500 devir gidin sıkıntı yok, 4-5 km 5. viteste 2200 devirde gitseniz yeterli bi hız sunar heralde, azıcık sabır bi 5-6 dk. kadar)

-Araba ısındıktan sonra ne isterseniz yapın, hiç bişey olmaz.

-İstop etmeden 1-2 dk. bekleseniz kafi. (park edin, radyoyu kapayın, havalandırmayı kapayın, kitabı defteri çantayı içerde toparlayın, araçtan inip montu giyin ve öle kapayın, o vakit nası geçti anlamazsınız)


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Ufak bir not, turbo bosalmasi (durdururken) ve turbonun dolmasi aslinda yaklasik 15-20 saniye arasidir. Burada da problem dolma veya bosalma degil, turbo kelebeginin yaglanmasidir. Garanti olsun diye firmalar (mesela KIA), aracin icine kocaman "motoru calistirdiktan sonra ve durdurmadan once 1 dakika hareketsiz bekleyin" diye yazar. Gariptir benim Octi'nin klavuzunda boyle bir sey bulamadim ben, gerci klavuzun bazi kisimlari almancaydi ondan olabilir :).


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
hafta sonu ailecek dolup akraba ziyaretine gitik. arabada ikisi çocuk altı kişiyiz. turgutlu dan kulaya hız sabitleyisiyle 90 la gittim, geldim. ortalama 4.85 litre mazot yaktı. tl olarak da km de 16 krş. bence iyi. ama beni asıl memnun eden, hatta mest eden durumsa arabanın bilen bilir kula nın en dik yokuşunu bile 5. viteste 90 km sabit hızla çıkması oldu. doğrusu bu kadarını beklemiyordum. hele bir nokta var orada kesin dörde düşerim diyordum zorlanmadan çıktı araba. bu arada motor devri 1700 lerde falandı. sanırım bu da dizel farkı oluyor.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar lütfen cehaletimi bağışlayın. klima hakkında bi sorum olacak; şimdi benim arabada otamatik klima var (elagance) ama ısınmak için motorun ısınmasını bekliyoruz. peki o zaman nasıl klima oluyor bu ? bu düpedüz kalorifer. yani ısınmada kalorifer, soğutmada mı klima oluyor bu sistem ?
octavia 1.6 TDI elagance 2011


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: archaeologist;181560
arkadaşlar lütfen cehaletimi bağışlayın. klima hakkında bi sorum olacak; şimdi benim arabada otamatik klima var (elagance) ama ısınmak için motorun ısınmasını bekliyoruz. peki o zaman nasıl klima oluyor bu ? bu düpedüz kalorifer. yani ısınmada kalorifer, soğutmada mı klima oluyor bu sistem ?


Klimanız sadece soğutur.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;181560
arkadaşlar lütfen cehaletimi bağışlayın. klima hakkında bi sorum olacak; şimdi benim arabada otamatik klima var (elagance) ama ısınmak için motorun ısınmasını bekliyoruz. peki o zaman nasıl klima oluyor bu ? bu düpedüz kalorifer. yani ısınmada kalorifer, soğutmada mı klima oluyor bu sistem ?

anında sıcak isterseniz kendi ayrı motoru olan vebasto sistemi var. aracın yakıtından beslenir. tırlarda ve üst sınıf araçlarda mevcuttur bu.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White