škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

OKTAVİA a-5 TDİ CR İLE İLGİLİ SIKINTILAR

Ziyaretçi · 89 · 31712

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
tabiki tercih  meselesi blki leondan  sonra bende octavia ya geçebilirm belli olmaz. şimdilik aracımdan memnunum ama. öğlen serivse uğradm ön tampon yapılmş farlar takılmş önde kaputu ayarlıyorlardı ilk günkü gibi duruyordu namussuz özlemişim iki gün kaldı çıksnda gezeyim biraz :D


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;147266
tabiki tercih  meselesi blki leondan  sonra bende octavia ya geçebilirm belli olmaz. şimdilik aracımdan memnunum ama. öğlen serivse uğradm ön tampon yapılmş farlar takılmş önde kaputu ayarlıyorlardı ilk günkü gibi duruyordu namussuz özlemişim iki gün kaldı çıksnda gezeyim biraz :D

arabanın yapılmasına sevindim, Allah beterinden saklasın.
güle güle kullan.


Çevrimdışı cnydn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;147157
yazdığınız şeylerin tümü bizim arabada da var, yanık kokusunu motor ve çevresindeki koruma amaçlı sıkılan mumların yanmasından dolayı olduğunu düşünüp pek dert etmedik.
ama motorun aşırı ısınıp soğumaması ve motordan çıkan buhar garip geldi.
yazdığınız gibi kaput falan o kadar ısınıyor ki; kaputu açtıktan sonra sabit durması için taktığımız demir bile zor tutuluyor.
demekki biraz daha kullanmamız lazım herşeyin normale dönmesi için.
verdiğin bilgi için teşekkür ederim, arkadaşa söyleyeyim de içi rahat etsin.

Rica ederim. Tabii ki yine de imkan varsa siz de bir gösterin.
Ben de sizin gibi düşünüp boya koruma zart zurt kimyasalların yanmasındandır demiştim kendi kendime. SErviste de yok bişey demişlerdi..

Kışın her araçtan buhar çıkar kırmızı ışıkta falan rastlarız ama benimkinin ön kaputtan resmen buhar kazanı gibi buhar fışkırıyodu millet bakıyodu noluyoz diye..

Kokunun vs açıklaması bu kimyasallar olabilir ama sıcaklık neden o kadardı hiç anlamadım. Ama artık bu kadar ısınmıyor. Paranoyak oldum her gelişte kaputu elliyodum bir ara.. Başka skoda forumlarına da defalarca yazmıştım hatta bir ara dalga geçiyolardı abi senin araba yakında yanar diye :D Çok şükür birşey olmadı..

Sadece geçen hafta çok dik bir yokuşta biraz şuursuzca gaz verdim kırmızıya kadar geldi falan ortalık yine rezalet koktu. Balata mı diye baktım değildi. Resmen motordan geldi yine..
Bişeyler yanıyo sanki arada bir ama neyse.. Hadi yine kimyasallar diyelim 600 0 km oldu ama :D :kart: Performans canavar

Nazar değmesin çok memnunum.

Bu arada bugün İstanbul yolunca Acity den hemen önce bir tipo alev aldı. Resmen yanıyodu adam feryat figan yardım istiyodu. Yangın söndürücüyü vericektim durup ama yapamadım sağa geçemedim. Çok üzüldüm ama.. Umarım ciddi birşey olmamıştır. Eski octimle bir kaza yapmıştım daha sonra bir anda alev almıştı yaşadığım paniği bir ben bilirim... O günden beri yangın söndürücüyü eksik etmem araçta ama yardım etmek nasip olmadı üzüldüm..
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2010, 17:54:37 Gönderen: cnydn »


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cnydn;147283
Rica ederim. Tabii ki yine de imkan varsa siz de bir gösterin.
Ben de sizin gibi düşünüp boya koruma zart zurt kimyasalların yanmasındandır demiştim kendi kendime. SErviste de yok bişey demişlerdi..

Kışın her araçtan buhar çıkar kırmızı ışıkta falan rastlarız ama benimkinin ön kaputtan resmen buhar kazanı gibi buhar fışkırıyodu millet bakıyodu noluyoz diye..

Kokunun vs açıklaması bu kimyasallar olabilir ama sıcaklık neden o kadardı hiç anlamadım. Ama artık bu kadar ısınmıyor. Paranoyak oldum her gelişte kaputu elliyodum bir ara.. Başka skoda forumlarına da defalarca yazmıştım hatta bir ara dalga geçiyolardı abi senin araba yakında yanar diye :D Çok şükür birşey olmadı..

Sadece geçen hafta çok dik bir yokuşta biraz şuursuzca gaz verdim kırmızıya kadar geldi falan ortalık yine rezalet koktu. Balata mı diye baktım değildi. Resmen motordan geldi yine..
Bişeyler yanıyo sanki arada bir ama neyse.. Hadi yine kimyasallar diyelim 600 0 km oldu ama :D :kart: Performans canavar

Nazar değmesin çok memnunum.

Bu arada bugün İstanbul yolunca Acity den hemen önce bir tipo alev aldı. Resmen yanıyodu adam feryat figan yardım istiyodu. Yangın söndürücüyü vericektim durup ama yapamadım sağa geçemedim. Çok üzüldüm ama.. Umarım ciddi birşey olmamıştır. Eski octimle bir kaza yapmıştım daha sonra bir anda alev almıştı yaşadığım paniği bir ben bilirim... O günden beri yangın söndürücüyü eksik etmem araçta ama yardım etmek nasip olmadı üzüldüm..

bütün bunların dışında sıcak motoru stop ettikten sonra hemen ya da bir müddet sonra bile olsa yağ çubuğunu çekinde veya yağ konulan kapağı açınca motorun içerisinden yağ buharı geliyor.
asıl garip olan bu, siz hiç baktınızmı?.
sıcak motoru stop ettikten sonra bir bakın bakalım sizde de varmı?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fabialife;147468
bütün bunların dışında sıcak motoru stop ettikten sonra hemen ya da bir müddet sonra bile olsa yağ çubuğunu çekinde veya yağ konulan kapağı açınca motorun içerisinden yağ buharı geliyor.
asıl garip olan bu, siz hiç baktınızmı?.
sıcak motoru stop ettikten sonra bir bakın bakalım sizde de varmı?
Aynı şey Favorit' te de oluyor. Motorun üst kısmındaki bazı parçalar direkt yağlanmaz, yağ buharı ile yağlanırlar. Yağ da nihayetinde buharlaşabilecek bir sıvıdır. Hatta yağ eksilmişse epey yoğun geliyor o buhar Favorit' te. Abartı bir buhar yoksa, bence paniğe de gerek yok.


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;147474
Aynı şey Favorit' te de oluyor. Motorun üst kısmındaki bazı parçalar direkt yağlanmaz, yağ buharı ile yağlanırlar. Yağ da nihayetinde buharlaşabilecek bir sıvıdır. Hatta yağ eksilmişse epey yoğun geliyor o buhar Favorit' te. Abartı bir buhar yoksa, bence paniğe de gerek yok.

Uğur panik yapmadık zaten, (isterse motor yansın sıfır araba hiç olmazsa belki yerine gelecek motor bu sıkıntılar giderilmiş olarak gelir, sadece 3-5 ay daha rezillik çekeriz.:++:)
Allah korusun böyle bir şey yaşasak aylarca çekeceğimiz rezillik bir yana acaba motoru garantiden değiştirirlermi? bence biraz çamura yatarlar gibi geliyor.
sadece bu güne kadar bilinenlerin aksine çok çabuk ve aşırı ısınıyor, saatlerce soğumuyor  
3-5 saniye kadar çaydanlıktan çıkar gibi motordan hava ve/veya yağ buharı çıkartıyor. kapağı kapattıktan bir müddet sonra tekrar açsanız kalan buhar yine çıkıyor.
aynı aracı kullanan arkadaşımız bir müdet sonra bunların geçmeye baladığını yazmış. biz de bekleyip göreceğiz bakalım.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
O motor dayak istiyo, olacaktı ki elimde gömdüre gömdüre verecektim dersini, hemen arkasına bi yağ değişimi ile Mobil'i enjekte edecektim kanına, bi daha yaparsada atardım kafalarına :lol:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fabialife;147548
Uğur panik yapmadık zaten
Ha iyi bari. Ben de doktor arkadaştan sakinleştirici tavsiyesi isteyecektim.:D
Hakan' ın dediği gibi 1500-2000 km sonra yağı değiştirmenizi tavsiye ederim.


fabialife

  • Ziyaretçi
benimde bu gün aklıma o geldi; şu meretin yağını değiştirip Mobil 1 serisinden tam sentetik bir yağ doldurup denesek diye. bakalım.

ya bu nasıl iş, arabanın sahibinin umurunda değil o biniyor arabasına keyfine bakıyor, ben tasasını çekiyorum.
nasıl olsa Ahmet abim herşeyi halleder diye hiç tasa etmiyor. daha yemeğini tatlısını bile yemedik arabanın.:kork2:


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;147549
O motor dayak istiyo, olacaktı ki elimde gömdüre gömdüre verecektim dersini, hemen arkasına bi yağ değişimi ile Mobil'i enjekte edecektim kanına, bi daha yaparsada atardım kafalarına :lol:

arkadaşta pek sakin kullanmaz ama senin gibi ne mümkün.
bazen sen geliyorsun aklıma Hakan.
arabaya " ulan yakında olacaktı seni Hakan'a bir günlüğüne teslim edecektik o zaman görecektin  gününü, süt dükmüş kedi gibi olurdun. çalışırken sesin bile duyulmazdı " diyorum.
ama biliyor uzak olduğumuzu hiç tınmıyor.


Çevrimdışı cnydn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;147468
bütün bunların dışında sıcak motoru stop ettikten sonra hemen ya da bir müddet sonra bile olsa yağ çubuğunu çekinde veya yağ konulan kapağı açınca motorun içerisinden yağ buharı geliyor.
asıl garip olan bu, siz hiç baktınızmı?.
sıcak motoru stop ettikten sonra bir bakın bakalım sizde de varmı?

Motor sıcakken soğumasını beklemeden yağ çubuğunu çıkarmanın(sıçrama patlama çatlama ) gibi bir sakıncası yok değil mi? Radyatör fln açılmaz ya hani.. Bakmaya çalışırım..

Ben de yağ değiştirsem mi yoksa 10000km yi beklesem mi acaba..
Aralık 2009 da trafiğe çıktı 6000km de
Aldığım günden beri sadece o kokuyu sormak için servise götürdüm, farları açtırmak için makineye bağladılar bir de o kadar..

Ata nın check up kış bakım günü geyik mi götürsem mi?


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cnydn;147621
Motor sıcakken soğumasını beklemeden yağ çubuğunu çıkarmanın(sıçrama patlama çatlama ) gibi bir sakıncası yok değil mi? Radyatör fln açılmaz ya hani.. Bakmaya çalışırım..

Ben de yağ değiştirsem mi yoksa 10000km yi beklesem mi acaba..
Aralık 2009 da trafiğe çıktı 6000km de
Aldığım günden beri sadece o kokuyu sormak için servise götürdüm, farları açtırmak için makineye bağladılar bir de o kadar..

Ata nın check up kış bakım günü geyik mi götürsem mi?

motor yağ seviyesi kontrolü zaten motor sıcakken yapılır. sadece motoru stop ettikten sonra 1-2 dakika yağın süzülüp kartele toplanmasını bekledikten sonra yağ çubuğunu çekip kontrol edin.
motor çalışırkende yağ çubuğunu çeksenizde bir tehlike oluşturmaz ancak yağ motor içerisiinde dolaşımda olduğu için gerçek yağ seviyesini göremez daha düşük bir miktar görürsünüz.
şimdiki motorlar her ne kadar ileri bir teknoloji ile üretilip rodaj yok dense de sıfır arabada motor elemanlarının alışması neticesinde oluşabilecek metal çapakları vs. motor yağında toplanacağından 1.000-2.000 km. sonra yağ değiştirilmesi tavsiye edilir. ben olsam değiştiririm.
sizin aracınıza gelince yıllık periyodik bakımlar km. dolarsa km.ye göre, dolmazsa yılda bir defa yapılmak zorundadır.
yani aracınızın km.si 1.000 de olsa aralık ayında 1. yıl periyodik bakımını yaptırmak zorundasınız.
bence aralık ayını beklemeden şu andaki indirim kampanyasını kaçırmadan kampanyanın sonuna doğru periyodik bakımınızı en azından indirimli fiyattan yaptırın derim.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Servisler Şel yağ koyuyor bi gıcık oluyom, ben Super sentetik mobilden çıkmadım 3 değişimdir. Kar buz boran tipi sel yağmur bataklık dere gibi kondisyonlarda sıcaklık ve iklim değişiklerinde çıt gelmedi makinemden.

Ha aldığımız gibi otobana vurup gazı pedalını kırıp yağ değişmiştik. Turbo veya dizel makinelerde yağ çok mühim fark yapar. Bi denemek lazım derim.

Ama harbi sağ ayağımın altı kaşındı, kışlıkları takmadan son bi 200 yazdıraydım diyom keşke. :lol: O arabayı eğitesim geldi :D

(kadrana 185-60-14 tekerle BNV motorla 200 yazdıran görmedim, GPS hızı 115 mil, çok eğitimlidir arabam :hih: :hih: :D)

Yağını-yağ ve hava filtresini erken değişin erkek gibi kullanın TDI makine güzeldir hiç bişi olmaz.

Ama yeni nesil CR makineler nasıl bilmiyorum, bizim ki efsane milyon km çeviren PD, yakıt yüksek basınç ünitesi CR'ler gibi ayrı elektronik bir sistem değil, enjektörün kendi (pompa meme enjektör, PD enjektör adı zati) kam arkadan vurdukça kendi kendine aşırı yüksek basıncını yaratıyor. Basit sistem. Şindi sıkışır mıkışır ah uh eder üzülürüz narin neyinse uzak doğu dizelleri gibi :D


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;147747
Servisler Şel yağ koyuyor bi gıcık oluyom, ben Super sentetik mobilden çıkmadım 3 değişimdir. Kar buz boran tipi sel yağmur bataklık dere gibi kondisyonlarda sıcaklık ve iklim değişiklerinde çıt gelmedi makinemden.

Ha aldığımız gibi otobana vurup gazı pedalını kırıp yağ değişmiştik. Turbo veya dizel makinelerde yağ çok mühim fark yapar. Bi denemek lazım derim.

Ama harbi sağ ayağımın altı kaşındı, kışlıkları takmadan son bi 200 yazdıraydım diyom keşke. :lol: O arabayı eğitesim geldi :D

(kadrana 185-60-14 tekerle BNV motorla 200 yazdıran görmedim, GPS hızı 115 mil, çok eğitimlidir arabam :hih: :hih: :D)

Yağını-yağ ve hava filtresini erken değişin erkek gibi kullanın TDI makine güzeldir hiç bişi olmaz.

Ama yeni nesil CR makineler nasıl bilmiyorum, bizim ki efsane milyon km çeviren PD, yakıt yüksek basınç ünitesi CR'ler gibi ayrı elektronik bir sistem değil, enjektörün kendi (pompa meme enjektör, PD enjektör adı zati) kam arkadan vurdukça kendi kendine aşırı yüksek basıncını yaratıyor. Basit sistem. Şindi sıkışır mıkışır ah uh eder üzülürüz narin neyinse uzak doğu dizelleri gibi :D

Hakan sen benden çok yaşayacaksın; hakana soralım bakalım ne yağ tavsiye edecek diyordum ki sen yazmışsın.
Mobil1 serisi tam sentetik; 0-40, 5-40. 5-30 bunlardan birisimi, ya da senin tavsiye edeceğin başka bir yağ varmı?
yalnız söze 505.1 onay kodu modu ile başlama bu lafa çok gıcık oluyorum.:sopa:
alında bir şey söyleyeyimmi bu makine tam sana göre. hiç zorlamadan 3. viteste 150, 5 viteste 200'ü rahat görüyormuş. sen buna artık 240-250 falan gösterirsin.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Demek ki çok güzel oranları var şanzımanın. Vallaha deneyesim var.


İnsan araştırdıkça öğreniyor, aynı sorun burdada var,

http://briskoda.net/forums/topic/170759-16-tdi-cr-fluid-levels-and-more/

Yukarıdaki konuda 507-00 kodlu yağ olduğu söyleniyor arabanın içinde fabrikasyon, gittim o yağı buldum Castrol'ün UK sitesinden ve bu yağda 5-30 vizikositesinde Longlife imiş, yani uzun ömürlü. Tabi adam demiş madem her 10 bin km'de bir değişecem ne halt yemeye gidip bu pahalı longlife'dan koyayım ki? Mantıklıda konuşmuş.



Tabi şindi sizde garanti durumu olduğundan şöle yap böle yap demek biraz kolay değil, ama ben gider babalar gibi Mobil 5-30 ESP super sentetik yağımı koyar yoluma bakardım.