škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

OKTAVİA a-5 TDİ CR İLE İLGİLİ SIKINTILAR

Ziyaretçi · 89 · 31671

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;147946
Demek ki çok güzel oranları var şanzımanın. Vallaha deneyesim var.


İnsan araştırdıkça öğreniyor, aynı sorun burdada var,

http://briskoda.net/forums/topic/170759-16-tdi-cr-fluid-levels-and-more/

Yukarıdaki konuda 507-00 kodlu yağ olduğu söyleniyor arabanın içinde fabrikasyon, gittim o yağı buldum Castrol'ün UK sitesinden ve bu yağda 5-30 vizikositesinde Longlife imiş, yani uzun ömürlü. Tabi adam demiş madem her 10 bin km'de bir değişecem ne halt yemeye gidip bu pahalı longlife'dan koyayım ki? Mantıklıda konuşmuş.



Tabi şindi sizde garanti durumu olduğundan şöle yap böle yap demek biraz kolay değil, ama ben gider babalar gibi Mobil 5-30 ESP super sentetik yağımı koyar yoluma bakardım.


Hakan, castrol 5-30 longlife' ın Mobildeki muadili Mobil1 ESP Formula 5W-30
her ikiside dizel partikül filtreli araçlar için tavsiye edilen yağ.
15-20.000 km.de bir değiştirilmesi tavsiye ediliyor. ama çoğumuz yılda bu kadar km yapmadığımız için mecburen daha önce değiştiriyoruz.
6-7.000 km. de bir değiştiririm hem yeni yağ kullanmış olurum hem daha az para öderim dersen tercih senin söylediğin Mobil ESP 5-30 süper.
oktaviaya ya  büyük ihtimal servis olmaz demezse Mobil1 ESP 5W-30 Formula koyarız.

kendi aracımda ilk defa Mobil1 0-40 kullandım bir dahaki sefere 5-30 Mobil ESP yada Mobil1 ESP düşünüyorum. bir de bunu deneyelim.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ben yılda 15-20 bin arası yapıyorum son zamanlarda, 7.500 km'de bir değiştiriyorum, hiç bir şekilde bir yağı 15-20 bin kilometre motorda tutmam, hele ki dizel bir makinede asla inanmıyorum samimiyetine ben bu durumun. Deterjanı ne biçim kurum topluyor yağın kapkara oluyor, e bi yere kadar, ama mühendisinden iyi bilecek halim yok, lâkin saçma, ışıl ışıl olsun benim olsun uğraşamam longuyla shortuyla.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;147645
motor yağ seviyesi kontrolü zaten motor sıcakken yapılır. sadece motoru stop ettikten sonra 1-2 dakika yağın süzülüp kartele toplanmasını bekledikten sonra yağ çubuğunu çekip kontrol edin.

Bu bilgi üzerine biraz tartışmak lazım. Daha önce de tartışıldığı üzere değil 1-2 dakika, Onno Usta'nın yeterli gördüğü 15-20 dakikalık sürecin bile yetersiz olduğuna dair görüşler forumumuzda.
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;147747
Ama yeni nesil CR makineler nasıl bilmiyorum, bizim ki efsane milyon km çeviren PD, yakıt yüksek basınç ünitesi CR'ler gibi ayrı elektronik bir sistem değil, enjektörün kendi (pompa meme enjektör, PD enjektör adı zati) kam arkadan vurdukça kendi kendine aşırı yüksek basıncını yaratıyor. Basit sistem. Şindi sıkışır mıkışır ah uh eder üzülürüz narin neyinse uzak doğu dizelleri gibi :D

Valla ne PD'ye bu kadar güvenmek lazım ne de CR'lerden bu kadar korkmak lazım bence... PD olayının da büyük ölçüde şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum; zira Mehmet Gazihan bu enjeksiyon sisteminin hiç de öyle kaba tasarımlı ve dayanıklı olmadığından, gayet de bir CR sistemi hassasiyetinde çalıştığından bahsetmişti. Ha, PD çabuk gümler demiyoruz; ama CR'nin de gümlediği falan yok. CR'nin gümlediği yerde PD de güven vermez bana.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


norton772

  • Ziyaretçi
bende başka bir sorun var. bir kaç kez motor kurum lambası yandı. araba daha 7500 km. de. acaba daha başkaları da bu sorunu yaşadı mı. yani servise sordum normal yanabilir. motordaki kurumu yakmak için falan gibi bir şeyler dediler ama en son dün yine yandı. lambayı söndürmek için durup dururken 30 km falan yol yapmak zorunda kaldım. bu lamba yandığında 2000 devir üzerinde sabit olarak 60-80 km lerde bir süre gidip motorun kurumu yakmasının sağlanması gerekiyor.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: norton772;170090
bende başka bir sorun var. bir kaç kez motor kurum lambası yandı. araba daha 7500 km. de. acaba daha başkaları da bu sorunu yaşadı mı. yani servise sordum normal yanabilir. motordaki kurumu yakmak için falan gibi bir şeyler dediler ama en son dün yine yandı. lambayı söndürmek için durup dururken 30 km falan yol yapmak zorunda kaldım. bu lamba yandığında 2000 devir üzerinde sabit olarak 60-80 km lerde bir süre gidip motorun kurumu yakmasının sağlanması gerekiyor.

Bunda aldığınız yakıtında etkisi olabilir başka istasyon yada firmaları deneyin derim :ok:


norton772

  • Ziyaretçi
valla bir sürü istasyondan yakıt aldım ama sonuç aynı. o kurum lambası 1-2 binde bir yanıp duruyor. yani araba daha 7500 de ve şimdiye kadar 5 kere falan yandı. rölantide de son zamanlar bir düzensizlik yaşadım bir iki kez. yakında servise gitmeyi düşünüyorum


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Sacma gelebilir ama, Bosch servis varsa yakinlarda Carbon Clean denilen islemi yaptirmayi denediniz mi ?


fabialife

  • Ziyaretçi
öncelikle konuyu açtık, sonuca bağlayalım.
arkadaşın aracın abs beyni değiştikten sonra olay halloldu, diğer motor ısınması ve koku olayı normale döndü sayılır.
şimdilik her şey normal, arkadaş araçtan memnun ve kullanıyor.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
kurum lambası nedir yahu. kesin yakıtla alakalı bir problem var. yakıt aldığınız yeri değiştirin ve tek bir yerden alın. shell gtl kullanıyorsanız 1.6 tdida kullanmayın :)


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: norton772;171032
valla bir sürü istasyondan yakıt aldım ama sonuç aynı. o kurum lambası 1-2 binde bir yanıp duruyor. yani araba daha 7500 de ve şimdiye kadar 5 kere falan yandı. rölantide de son zamanlar bir düzensizlik yaşadım bir iki kez. yakında servise gitmeyi düşünüyorum

servise uğrayıp cihaza bağlattır, sonuca bakın.
bir de mümkünse varsa yeni yoksa mevcut yazılımı tekrar attır.  bir mahsuru yoksa belki bu şekilde çözülebilir.


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: norton772;170090
bende başka bir sorun var. Bir kaç kez motor kurum lambası yandı. Araba daha 7500 km. De. Acaba daha başkaları da bu sorunu yaşadı mı. Yani servise sordum normal yanabilir. Motordaki kurumu yakmak için falan gibi bir şeyler dediler ama en son dün yine yandı. Lambayı söndürmek için durup dururken 30 km falan yol yapmak zorunda kaldım. Bu lamba yandığında 2000 devir üzerinde sabit olarak 60-80 km lerde bir süre gidip motorun kurumu yakmasının sağlanması gerekiyor.

partikül filtre adaptasyonu yapilmasi gerekli ....!
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı dragut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ben de şehir içi günlük yaklaşık 6-8 km kullandığımda dpf ikazı veriyor. Lamba yandı diye ekstra km yapmadım,park ettim. Sonraki kullanımda aracı  kısa mesafede biraz devirli kullandım, ikazın söndüğünü gördüm. Mesafe uzun ise zaten  egzos  yeterli sıcaklıga illaki ulaşıp kurum yakma işlemini tamamlıyor. Kitapçıkta kısa mesafe kullanımdan kaçının yazmışlar. Motor soğukken araç fazla yakıyor, tahminim fazla tüketim kurum yapıyor,dpf ikazı çıkıyor.


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Kisa mesafe kullanimdan kacinin lafini satarken neden soylememisler ? Boyle bir sacmalik olamaz, bir ara Land Rover Freelander'larda eksoz paslanmasi vardi, her 5000 km'de bir degisiyordu, Ingiltere kisa kullanimda su birikip paslaniyor, kisa kullanmayin diye bir cevap vermisti, sasirip kalmisti millet, ayni hikaye. Satarken bu uzunyol arabasidir kontagi cevirince 20 km'den asagi gitmeyin demiyor kimse.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
bugün sabah octimin camları buz tutmuştu. ben de motor çabuk ısınsın, ön camdaki buzu bir an önce eriteyim diye biraz gaza yükleneyim dediydim, yüklenemedim. motorun devri 2500 d/d yı geçmedi. galiba bu bir özellik dedim. motoru koruma maksatlı yani. gerçekten öyle midir arkadaşlar ? öyleyse şayet octime olan sevgimi bir miktar daha artırmayı düşünüyorum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
limitör olduğu için araç boştayken 3500 d/d yı geçmez. fabişte de böyle.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White