(lastik GY UG 7 değildir) Bu lastiği bugün taktırdım, 1000 km öncesindede GY Efficient Grip almıştım, lastikleri 8'ledik
Şimdi izlenimlere geçeyim.
Bugün 100-120 km kadar kullandım takıldığı gibi. Hem kuru hemde ıslak zeminde test etme imkanım oldu.
Öncelikle şunu diyebilirim ki kuru zeminde hakikaten dikkat etmek lazım bu lastiklerle hiç öle Efficent'larım gibi değil, 90-100 ile giderken lambur lumbur bi sağ bi sol çektim yörüngeden çıktığını hissettim, hemen gaza dokunup kontra vermem gerekti. Bence bu tarz bi lastikle 120'yi geçmek haram. Yavaş gitmeli.
Arkasına yağmur oldu, yolların kenarında birikmiş derin birikintilere özellikle soktum, hakikaten başarılı idi, mesela yaz lastiği varken suyun girdiği tarafa döner direksiyon azcık, o olay olmadı hızım iyiydi, 80-90 civarı.
Konfor ve ses konusunda vasat bir lastik, içerde kimse ile konuşmaz ve müzik dinlemez iseniz lastik size kendini dinletiyor
Yukarıda kuru zeminde yanal anlamda Efficientlarıma göre farkları dile getirdim, birde uzunlamasına konuşacak olursak...... Aşığım ben bugün bu lastiğe....
Rampada durdum, gazı gömçürüp Allah ne verdiyse kalktım, inanır mısınız tahrik aynen asfaltta, volan baskıyı sıyıracak diye korktum zira lastik hiç tolere vermiyor.
Frenleme konusunda yine uzunlamasına harika, frenlerimde yeni ya gerçi, bastığım gibi götü havaya dikiyor, ABS çok çok zor giriyor devreye. Harika...
Tüketim...
Gerçekten başarısız, baya çok yaktırıyor araca. Eş koşullarda 2 senedir gidip geldiğim rotada eş kullanım özeninde eski lastiklerim EcoContact 3'lere nazaran yaklaşık %6 ve Good Year Efficient Griplerime nazaran %11 kadar fazla yaktırdığını şiddetle iddia ederim. Zira uzunlamasına kavramada yukarıda saydığım üstün başarıları, yakıt tüketiminde aleyhte olarak geri dönüyor. Tabi %11 gibi bir artış acımasızca olabilir zira GY Ef. Grip kıyas konusunda mevzu bahis lastik, tüketim konusunda dünyanın en iyisi, Michelin Energy'i alt etmiş konumda.
Sıradan lastiklere göre net %6 fazla yakarı var dizel bir araç için, düşük momentum kudretindeki benzinli atmosferik eş hacim araçlarda daha fazla yaktırabilir.
Aşağıdaki linkten kullanıcı oyları ile fikir edinebilmek mümkün lastik hakkında, zira bir UG 7 değil, daha zorlu şartlar için üretilmiş bir lastik haliyle asfalt konforu çok geri planda kalıyor. Lastiğe çivi takmak bile mümkün yerleri hazır.
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres/goodyear/ug_extreme/index.htmlSac jantların tanesine 85 TL isteyen servise hayırlı işler deyip Yıldız Hurdacılarda pert bir Fabia bulup söktürdüğüm jantlar 0-0 çıktı harika durumdaymışlar
Stepne işi olduklarından, dışarda beklemekten pislenip okside olmuşlar yoksa tertemizler
Lastiklerin ölçüsü 175-65-14 (orjinali 185-60-14) ciddi fiyat avantajı var bu boyutun, aynı zamanda kendimi avutmak için ne diyoruz: ince lastik karda iyi gider, bkz. Monte Carlo Rallisi :lol:
Resimler gece oldu kusura bakmayın. Made in Poland'dır ve 2010 üretim. (Ef. Griplerim France)
Sonuç olarak her ne kadar hala beynimde fuzuli masraf yaptığımı tırmalayan fikirler olsada bir gün dahi bile olsa köyde veya karlı bir Ankara gününde rezil olmak istemiyorum, zira bineceğiz, ama daha sakin karakterli bir kış lastiği alınıp hem yakıttan hemde konfordan ödünde verilmeyebilirdi bu denli ancak; ulan dedim madem alıyoz adam gibi bişi olsun, kış lastiği alıpta bi rampayı çıkamazsam işte o zaman daha pis koyar şeklinde düşündüm... Yoksa babalar gibi Efficient Griplerimle yatardı kışın :lol: Çok kıral lastikleri varmış Good Year'ın hakkaten, ön yargılarım yıkıldı, bu iki lastiğide sevdim.
Efficient Griplerim, bunları daha çok seviyorum, hem çıt çıkarmadan dönüyorlar hemde az yaktırıyor
Okuduğunuz için teşekkürler.