škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Aslında 1.2 TSI ve 1.4 TSI 122-125 bg versiyonlar için TSI tabiri biraz yanlış anlaşılıyor, VW neden böyle isimlendiriyor bilmiyorum. Twincharged Stratified Injection açılımı fakat saydıklarım twincharged değil :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
kirapçıkta tfsi geçiyor zaten hakan.

tsi adını tüm tfsi-tsi makinelerde kullanıyorlar. reklam amaçlı isimlendirme politikası sanırım.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Audi kullanmıyor TSI adını helal olsun şahsımca :D

1.4 T yazıyolar :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
audi de bugüne kadar hiç çift besleme 1,4 ler kullanılmadı belki ondan dolayı isimlendirme değiştirmemişlerdir. birde TFSİ audi ile özdeşleşti resmen avrupa pazarında.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: BuRZuM0765;149809
...Makineden veremeyeceği bir performans beklersen her araba hayal kırıklığı olur...
Bu cümle güzel işte.:ok:


Çevrimdışı basarani

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;149455
TSI motorun 1.2 hacimlisi çıkmış, dede teknolojisi mertebesine ermiş HTP, klima açık 4-5 kişi binersin çekmez, zaten normal çekişide zayıftır, uzun yolculuklarda yokuş neyin çıkamaz, 112 torku var. TSI'dan çok yakar. Atmosferik araba mı kaldı yahu, benim TDI PD bile artık traktör oldu geçen kız arkadaşım diyor bu niye traktör gibi ses çıkarıyor diye. (arabanın a'sından çakozlamaz, 4 lastik aldım 40 liraya desem inanır). 3-4 milyardan kaçarken pişmanlık yaşarsınız. Gidin adam gibi 1.2 TSI alın veya 1.6 TDI keyfine bakın arabanın.

100.000 km den fazla kullanırım, ben biniciyim diyorsanız kesinlike 1.2 HTP alın. 1.2 TSI çok performanslıdır, kaçar az yakar, ama eşyanın tabiatında var. Bir yerden alırken diğer yerden fedakarlık edecen. Motor ömrü daha kısadır TSI'ların. Motorda hasar oldumu maaliyeti daha fazla olacaktır.

Hem servisde, hemde benim doktora danışmanım (profösör) söyledi bana. 1.2 motorla 105 beygir üreten motor ömründen kesinlikle yer!!!


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: basarani;149992
100.000 km den fazla kullanırım, ben biniciyim diyorsanız kesinlike 1.2 HTP alın. 1.2 TSI çok performanslıdır, kaçar az yakar, ama eşyanın tabiatında var. Bir yerden alırken diğer yerden fedakarlık edecen. Motor ömrü daha kısadır TSI'ların. Motorda hasar oldumu maaliyeti daha fazla olacaktır.

Hem servisde, hemde benim doktora danışmanım (profösör) söyledi bana. 1.2 motorla 105 beygir üreten motor ömründen kesinlikle yer!!!


külliyen yalan. kusura bakmayın ama o doktora hocanız bir yerinden uydurmş. ona bizden selam söyleyin açsın o motorda kullanlan malzemeler bir araştırsın ondan sonra konuşsn.

bir bilim adamının birinci görevi bir yorum yada bilgi vermeden önce araştırıp inceleyip ona göre yorum yapmaktır.adam koskoca profösör olmş ama o iş ünvanda kalmış araştırmadan ezberden salladığına göre.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2010, 15:06:21 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı basarani

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;149995
külliyen yalan. kusura bakmayın ama o doktora hocanız bir yerinden uydurmş. ona bizden selam söyleyin açsın o motorda kullanlan malzemeler bir araştırsın ondan sonra konuşsn.

bir bilim adamının birinci görevi bir yorum yada bilgi vermeden önce araştırıp inceleyip ona göre yorum yapmaktır.adam koskoca profösör olmş ama o iş ünvanda kalmış araştırmadan ezberden salladığına göre.

Adam Makine deil, Gemi profu. Sadece arabalarla çok alakalı inceler, arar, okur bakar, dener...

Sizin arabanızın motoru TSI diye adamı hemen karaladınız, ...dan atar diye hakaret ettiniz. Tebrik ederim...Kaldı ki yanlış bi yorum yapmış da olabilir.

Ayrıca servisden de bana "5 yıldan( yada 100.000km den) fazla binici iseniz 1.2 HTP'ler daha doğru tercih dediler", kaldıki ben 3 yıldan fazla binmeyi düşünmüyorum...Yanlış tercih yapmış da olabilirim (kaldıki tüm paramı verdim, 4000 TL'em daha yoktu). Kısmet...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
afedersiniz ama o serviste b.k yemiş. demek eline patlamış bir kaç tane htp li araç var satmak için yalan söylüyor.

bu motorlarda kullanılan malzemeler yüksek dayanımlı taş gibi malzemeler ve fabrika çıkışı halleri ile max dayanabilecekleri kuvvetlerin çok daha azlarına maruz kalıyorlar. 1,2 htp blokları aliminyum ken tsi larda çellik döküm bloklar forged krank ve piston gibi malzmeler var. ikisinin teknolojisinin uzaktan yakından alakası yok. doğru eller altında o makineler htp leri  uzun kullanımda ve ömürde 2 ye katlar emin olun.

o motorlar sanayi işi sıradan bir atmosferiğe tubo taktım oldu modunda makineler değiller. çok aşırı sıkıştırma altında bir makine de değil bunlar.

mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.


demekki prof hocanız hiç bir araştırma yapmamışki bunları bilmeden karalamış geçmiş çok biliyormş moduna yatmış.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2010, 15:23:52 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı basarani

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;150001
afedersiniz ama o serviste b.k yemiş. demek eline patlamış bir kaç tane htp li araç var satmak için yalan söylüyor.

bu motorlarda kullanılan malzemeler yüksek dayanımlı taş gibi malzemeler ve fabrika çıkışı halleri ile max dayanabilecekleri kuvvetlerin çok daha azlarına maruz kalıyorlar. 1,2 htp blokları aliminyum ken tsi larda çellik döküm bloklar forged krank ve piston gibi malzmeler var. ikisinin teknolojisinin uzaktan yakından alakası yok. doğru eller altında o makineler htp leri  uzun kullanımda ve ömürde 2 ye katlar emin olun.

o motorlar sanayi işi sıradan bir atmosferiğe tubo taktım oldu modunda makineler değiller. çok aşırı sıkıştırma altında bir makine de değil bunlar.

mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.


demekki prof hocanız hiç bir araştırma yapmamışki bunları bilmeden karalamış geçmiş çok biliyormş moduna yatmış.


"Edit"iniz ve kelime seçimindeki dikkatiniz için ve ayrıca da yeni bilgiler için çok teşekkür ederim...


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
tüm yorumlar bir yana vw ag gibi dünya lideri bir grup dandik motor yapmaz. teknoloji de eskisi gibi değil.

aradaki fiyat farkını göze alıyorsanız tabiki tsi almak doğru olur. 5 yılda biter yok 100 binde ölür bunlar tamamen gerçekle alakası olmayan şeyler.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;150001

mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.


1.2 TSI 1.6 bar basar, 1.4 TSI turbosu 1.8 bar basar, benim traktör 2.3 bar basıyor, turbom ciddi farklıdır mutlu oldum :D :D

Haa ama 3000 devirden sonra kanat açan arabam maalesef 2500 devrin altında (sabit tut yine gidiyoda) gaza basınca titriyor. (turbo boyu faktörü)

Gelelim ömür mömür olaylarına, şimdi hepsi kul yapısı bunların illa ki bi yerde hepsi ruhunu teslim edecek :D

1.4 TDI ile turbo bile değişmeden 300.000 km'lere gelebilmiş taksici esnafı bulmak Ankara'da kolaylıkla mümkün. Harbiden kaya gibi cihazdır. Oldukçada yüksek basınçlarda yürür, yukarıda bahsettiğim 2.3 bar basınca çok ciddi yüklü komple forged Imprezalar falan zor çıkar motoru patlatmadan.

Tabi Hakan ne saçmalıyon biri dizel biri benzinli demeniz gayet doğal. (Bu arada günümüz TDI CR makineleri, benim TDI PD makineden daha az basınçla yürür alt yazı geçeyim dedim)

O zaman bu dizel benzinli arasındaki basınç farkını doğrudan parçaları inceleyerek açıklamak gerek. Nedir bunlar işte piston kafası ve kolu, motor bloğu, manifoldlar falan.


-1.4 TSI makinenin piston kafaları dökme alüminyum alaşımdır, benim TDI'ınkilerde aynı şekilde. Buradan net aynı malzeme piston kafasına sahip TSI, daha az basınçla yürütülüyor benim aracımdan bu bir, iyi okuyun.

-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerinin her ikisininde motor bloğu gri dökme demirdir, bakın bu malzemeleride aynı.

Fakaaat, 1.2 TSI makinenin motor bloğu dökme alüminyum alaşımdır ve yine aynı şekilde piston kafaları bu her üç motorun aynıdır yukarıda yazdığım şekilde. Bilmeyenler için söyleyim dökme demirden çok çok daha mukavemetlidir alüminyum alaşım motor bloğu ve aynı zamanda daha hafiftir.


-1.2-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerin krank milleri die forged steel denilen eş malzeme her üçündede.


Ayrıca unutmadan, benim İnterkol hava soğutmalı iken TSI Intercoolerları su soğutmalıdır, iyi yanma gelir sonucunda.



Ben mühendis falan bilmem arkadaş, gelsin çok biliyorsa önce bana bunu izâh etsin, hemen hemen eş kalite malzemede çok daha yüksek basınçta dizel yakıtı ile ateşlemesini gerçekleştiren TDI motor kaya gibi oluyorda, çok daha az basınçta çalışan yine aynı maldan yapılma motor nasıl ömürden tıraşlıyor?


Hele hele ki 1.2 TSI bugün süper sporcu araçların kullandığı alüminyum blokla üretiliyor ve bırak 1.4 TDI makineyi, 1.4 TSI'dan bile düşük basınçta yürüyor.




Hani biliyor mühendis bey, anlatsın öğrenelim, aksi bir niyetim yok. Bende ilk çıktıklarında TSI makineler için oldukça ön yargılı idim bir çok platformda ömür konusundaki endişelerimizi dile getirmiştik.

Ama biraz araştırıp bakınca benim yapacağım yorum şu olur;

TSI, dizel kudretini kaldıracak kadar mukavemetli bir yapının, dizelden daha az basınçla benzinli bir motor olarak hizmet sunması.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2010, 22:02:35 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Hakan abi yazına yorum yapmak isterdimde fazla teknik bilgi istiyo beni aşar :D
 
Ama şunu yazayım çoğu tsı motorlarda arızalar turbodan oluyo buda halkımızın kullanmayı bilmemesinden kaynaklı diye düşünüyorum yoksa motordan sorunu olan ben pek duymadım hep turbo şikayetleri vardı. .
 
Bu Passat 1.8T lerin ilk çıktığı zamandada çoktu babamların işyerinde passatlar 60-70 binde turbo değiştiriyolardı.Gerçi nedeni sonradan ortaya çıktı kalın yağ kullanılmış serviste bundan dolayı olmuş yani biraz motorun ve bakımlarının nasıl olacağı bilinmesi gerekli diye düşünüyorum sadece motorda bitmiyor iş.İsterse motor altından olsun gene zorlar ederler o motoru hurdalığa yollar insanlar gaddarlaştı iyice :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor. Kullanıcılarında cehâleti ayrı konu, çip çup tarzı saçma sapan uygulamalar ile her vites değişiminden önce gazı yere koymayı kendine görev biçmiş kişilerce motorlara overwork yaptırıp ele kucağa turbo alan, hortum söktüren dolu.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hakancım çok güzel yazmışsn eline sağlık.

turbo konusu çok alengirli konu. %90 kullanıcıya ve bakıma bağlı sarf malzemesidir kendisi. ama konu motor ömrü ise yerinde turboyu değişirsin aynı blok aynı aksamla yüzbinlerce km gidersn problemsiz.


bu arada 1,2 tsi lar 8v li 4 silindirli bir motor. tamamen yeni bir makine eski 1,2 vw makinelerinin turbolanmş hali değil.