škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda 1.2 70 bg ambiente dinamik

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;150135
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor...
Velev ki yazıyor, kaçkişi okur ki o kitapçığı? Herif yolda uyarı tabelasını okumuyor ki, kaldı ki kitapçığı okuyacak.
Alıntı yapılan: mayham85;150136
...1,2 tsi lar 8v li 4 silindirli bir motor. tamamen yeni bir makine eski 1,2 vw makinelerinin turbolanmş hali değil.
HTP' ler 3 silindirli, TSI' lar 4 silindirli.:wnk:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
uğur abicim silindir farkından dolayı yazdım onu zaten :)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
148.000 km'ye gelipte haldur huldur kullanılan ve çoğumuzun beğenmedi doblo'da hiç turbo değişmedi :) Sadece hortum değişti ama o kadar da olur..

TSI,TDI gerçekten güzel makinalar..Ama benzin bu kadar pahalı olmasa tek tercihim 1.2 TSI olurdu tereddütsüz..Ama maalesef 1.2 TDI veya 1.6 TDI 'a daha sıcak bakıyorum ilerisi için...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;150188
uğur abicim silindir farkından dolayı yazdım onu zaten :)
Anladım da öyle bir yazmışsın ki, ikisi de 4 silindir veya 3 silindirmiş gibi de algılanabilirdi. O nedenle ekleme yapıverdim.:wnk:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BuRZuM0765;149809
HTP neden üretiliyor dersen; daha çok günlük şehir içi kullanımı amaçlayan, yılda bir kaç kez şehir dışı ya da dağ bayır yapacak, pikniğe gidecek sakin kullanımı tercih edecek, otobanda 120-150 arası sabitleyecek, yakıt, bakım-onarım ve vergi masraflarının düşük olmasını isteyecek kullanıcı profili için üretiliyor.:ok:

Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;150125
1.2 TSI 1.6 bar basar, 1.4 TSI turbosu 1.8 bar basar, benim traktör 2.3 bar basıyor, turbom ciddi farklıdır mutlu oldum :D :D
 
Haa ama 3000 devirden sonra kanat açan arabam maalesef 2500 devrin altında (sabit tut yine gidiyoda) gaza basınca titriyor. (turbo boyu faktörü)
 
Gelelim ömür mömür olaylarına, şimdi hepsi kul yapısı bunların illa ki bi yerde hepsi ruhunu teslim edecek :D
 
1.4 TDI ile turbo bile değişmeden 300.000 km'lere gelebilmiş taksici esnafı bulmak Ankara'da kolaylıkla mümkün. Harbiden kaya gibi cihazdır. Oldukçada yüksek basınçlarda yürür, yukarıda bahsettiğim 2.3 bar basınca çok ciddi yüklü komple forged Imprezalar falan zor çıkar motoru patlatmadan.
 
Tabi Hakan ne saçmalıyon biri dizel biri benzinli demeniz gayet doğal. (Bu arada günümüz TDI CR makineleri, benim TDI PD makineden daha az basınçla yürür alt yazı geçeyim dedim)
 
O zaman bu dizel benzinli arasındaki basınç farkını doğrudan parçaları inceleyerek açıklamak gerek. Nedir bunlar işte piston kafası ve kolu, motor bloğu, manifoldlar falan.
 
 
-1.4 TSI makinenin piston kafaları dökme alüminyum alaşımdır, benim TDI'ınkilerde aynı şekilde. Buradan net aynı malzeme piston kafasına sahip TSI, daha az basınçla yürütülüyor benim aracımdan bu bir, iyi okuyun.
 
-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerinin her ikisininde motor bloğu gri dökme demirdir, bakın bu malzemeleride aynı.
 
Fakaaat, 1.2 TSI makinenin motor bloğu dökme alüminyum alaşımdır ve yine aynı şekilde piston kafaları bu her üç motorun aynıdır yukarıda yazdığım şekilde. Bilmeyenler için söyleyim dökme demirden çok çok daha mukavemetlidir alüminyum alaşım motor bloğu ve aynı zamanda daha hafiftir.
 
 
-1.2-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerin krank milleri die forged steel denilen eş malzeme her üçündede.
 
 
Ayrıca unutmadan, benim İnterkol hava soğutmalı iken TSI Intercoolerları su soğutmalıdır, iyi yanma gelir sonucunda.
 
 
 
Ben mühendis falan bilmem arkadaş, gelsin çok biliyorsa önce bana bunu izâh etsin, hemen hemen eş kalite malzemede çok daha yüksek basınçta dizel yakıtı ile ateşlemesini gerçekleştiren TDI motor kaya gibi oluyorda, çok daha az basınçta çalışan yine aynı maldan yapılma motor nasıl ömürden tıraşlıyor?
 
 
Hele hele ki 1.2 TSI bugün süper sporcu araçların kullandığı alüminyum blokla üretiliyor ve bırak 1.4 TDI makineyi, 1.4 TSI'dan bile düşük basınçta yürüyor.
 
 
 
 
Hani biliyor mühendis bey, anlatsın öğrenelim, aksi bir niyetim yok. Bende ilk çıktıklarında TSI makineler için oldukça ön yargılı idim bir çok platformda ömür konusundaki endişelerimizi dile getirmiştik.
 
Ama biraz araştırıp bakınca benim yapacağım yorum şu olur;
 
TSI, dizel kudretini kaldıracak kadar mukavemetli bir yapının, dizelden daha az basınçla benzinli bir motor olarak hizmet sunması.

 
 
 
Hakan bizim turbo basıncının 2.3 bar olduğuna emin misin ?
 
 
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;150135
Bana şahsi fikrimi soracak olurlarsa turbo konusunda Volkswagen'in yedek parça politikası olduğunu düşünüyorum. Turbonun hayatıyla oynadığınız an, istop etme anıdır. Durur durmaz lap diye kapayınca kontağı turbo milinin anası düdükleniyor. Bu hiç bir VW kitapçığında yazmıyor. Kullanıcılarında cehâleti ayrı konu, çip çup tarzı saçma sapan uygulamalar ile her vites değişiminden önce gazı yere koymayı kendine görev biçmiş kişilerce motorlara overwork yaptırıp ele kucağa turbo alan, hortum söktüren dolu.

 
Ben şu durdurmadan ziyade ilk çalıştırmanın daha önemli olduğunu düşünüyorum. Durdururken lap diye kapasan bile yağ bir anca uçuvermiyor en azından. Ama çalıştırıken kısa süreliğine neredeyse sıfır yağ ile dönen bir parça var ortada. Turbo'yu olabildiğince erken bozmak isteseydim gaz verip motoru kapatmak yerine motoru çalıştırırken gaz verirdim.:) (ne manyak bir senaryo:++:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]



Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 ft·lbf) @ 2,000-2,500 rpm — ??

böyle bir 1,6 gören duyan varmı?


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
bizim makyajsızlarda vites oranları daha kısa 5.vites 3000 d/d da 95 km/h yi falan gösteriyor

makyajlılarda 110 km/h oluyormuş tabi biraz düşürüyor yakıtı.

bir de şunu merak ediyorum, atmos. motorlarda sabah soğukta ilk çalıştırılırken beklenmeli mi yoksa hareket mi edilmeli?

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Hareket edilmeli, atmosferik veya aşırı besleme farketmez, 20 saniye gaza basmadan bekle yağ kanalları bi dolsun yeter.


Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
SEAHAWK'tan alıntı: Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:

Yeni Fabia HTP kullanıcısı olarak 4. vites 3000 devirde 90, 5. vites 3000 devirde 110 sabit görüyorum. 5000 devir sabit görmeye gerek yok yani biraz abartmışsınız bence...:)
Bu devir-hız olayı daha önce forumda tartışılmıştı. 5. vites 3000 devir 110 km gider mi gitmez mi diye... Orada fotolar da var. Bakabilirsiniz.
İyi forumlar.
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2010, 20:03:17 Gönderen: BuRZuM0765 »
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej


Çevrimdışı EsEr

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
çok rahat gider hem de 5.5 lt yakar baya da ekonomk olur ;)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
3000 devirde 110 km&h gayet iyi aslında..Bizim motor niye öyle değil yaa :( :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sezer1976;149420
Merhaba Arkadaşlar;
Skoda 1.2  70 bg ambiente dinamik alacağım ama chevrolet aveo 1.2 arasında kararsız kaldım aveo 4 silindir,skoda 3,silindir skoda araçtan performans olarak memnun kalırmıyım? herkese şimdiden teşekkürler

Aveo Hatcback SX 1.2 ...........................Fabia 1.2 Ambiente Dinamik                
Maksimum Hız           170 km/s.............................163 km/s
Silindir Sayısı           4 Silindir................................3 Silindir
Hızlanma 0-100 km/s   12,8 s.........................14.9 s                   
Motor Hacmi           1206 cc................................1198 cc
Boyutlar
Uzunluk                   3920 mm......................................4000 mm
Genişlik                   1680 mm......................................1642
Yükseklik                   1505 mm......................................1498  
Baş Yüksekliği-Ön           998 mm..............................989
Baş Yüksekliği-Arka   955 mm...........................994
Bagaj Hacmi            220 lt   /980 lt.............................300 lt/1163 lt   
Yakıt Depo Kapasitesi   45 lt..............................45 lt   
Boş Ağırlık                   1030 kg........................................1050 kg   
Lastik Ölçüsü           185/60 R14................................195/55 R15
Yakıt
Emisyon Sınıfı           Euro IV....................................Euro IV   
Şehiriçi                   7,2 lt/100km..................................7,3 lt/100km   
Şehirdışı                   4,6 lt/100km.................................4,5 lt/100km
Ortalama                   5,5 lt/100km.................................5,5 lt/100km   

Fiyat                          25.750 TL..........................................26.490 TL

Aveo Hatchback SX' te ayrıca                                  
İklim kontrollü klima
Yan hava yastıkları
15” hafif alaşımlı jantlar
Arka spoyler
Ön sis farları
Elektrikli arka camlar
Direksiyondan kumandalı müzik sistemi
Deri direksiyon simidi ve vites topuzu mevcut.

Ambiente Dinamikte ise
15'' hafif alaşımlı jantlar
Sis farı
Gündüz Farı
Halojen Farlar
Elektrikli arka camlar mevcut.

Bence ikisini de test edip kararınızı öyle veriniz. Sürüş hissi, aracın tokluğu, yere iyi basıp basmadığı belli olur. Yol sesi, motor sesi ne derecede görmüş olursunuz.
Kaputu kaldırın, kapıları açıp kapatırken dinleyin. Vites geçişlerini karşılaştırın. Sürüş pozisyonu ve rahatlığını, ayrıca görüş açılarını değerlendirin. Aracı koklayın, plastik kokusu aşırı ise malzeme kalitesi düşük olur genelde. Kokpite göz gezdirin kullanım alanı yeterli mi değil mi bakın. Cepler gözler önemlidir. Kokpitteki aksesuarları elinizle yoklayıp bastırın, hafifçe vurun. Sesi dinleyin. Tınlama, çınlama boşluk sesi. Araç içi yalıtımla ilgili fikir verir. Yumuşak malzemeler mi sert malzemeler mi kullanılmış dikkat edin. Sert malzemeler zamanla konfor sorunu çıkarır. Yumuşak malzemelerse esneme payları olduğu için daha geç sorun çıkarırlar. Sadece sürücü koltuğu değil tüm koltuklara oturun. Rahat bir oturma alanı sunuyor mu görün. Arka tarafta baş ve diz mesafelerine dikkat edin. Konforlu mu değil mi inceleyin.
Bagaj ve stepne bölümünü kontrol edin. Yolculuklardaki ortalama yükünüzü tahmin edebilir ve değerlendirme yapabilirsiniz. İleride lpg takılsa nasıl olur diye de fikir verir.
En önemlisi ise aracı dıştan, önden arkadan yanlardan alıcı gözüyle süzün, size çekici geliyor mu gelmiyor mu, bakın. Bu çok önemli bence. Bir çok kişi tanıdım. Arabasını sırf sevmediği için değiştirenleri görünce insan paraya acıyor.
Umarım sizin için faydalı olur. Ne alırsanız alın hayırlı olsun, ayrıca kazasız sürüşler dilerim.
Herkese iyi forumlar.:ok:
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2010, 11:15:03 Gönderen: BuRZuM0765 »
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
İstediği kadar güçlü olsun, atak olsun, donanımlı olsun..İsterse fazladan yan hava yastıkları olsun.Alman arabası her daim uzak doğu malından üstündür(bu kategoride)

Yanyana koysan zaten fark bariz belli olur..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;150526
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

Allah Allah ya... 40 kere bakmışımdır bu sayfaya ama nasıl görmedim ya da nasıl hatırlamıyorum 2.3 bar'ı bilmiyorum.:++: Halbuki ordaki parantez içindeki bir laftan yola çıkarak 90'lık 1.4 TDI'ı tanıtmıştım.:++:
 
 
Alıntı yapılan: mayham85;150527
85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 4,400 rpm; 250 newton metres (184 ft·lbf) @ 2,000-2,500 rpm — ??
 
böyle bir 1,6 gören duyan varmı?

Herhangi bir yerde görmedim. Tahminim o bahsedilen 140'lık 1.6 TDI'ın aslında 115'lik olduğu yönünde idi bir ara. Ama şu an 140'lık iddialarının gerçek görünmesi nedeniyle hiçbir fikrim yok.
 
 
 
Alıntı yapılan: Birkan;150528
bizim makyajsızlarda vites oranları daha kısa 5.vites 3000 d/d da 95 km/h yi falan gösteriyor
 
makyajlılarda 110 km/h oluyormuş tabi biraz düşürüyor yakıtı.

Alıntı yapılan: BuRZuM0765;150578
SEAHAWK'tan alıntı: Valla otobanda 120-150 arası sabitleyecek adama ne 1.2 TSI yeter, ne de 1.6 MPI... Ben 44 km/s'lik şanzımanımla 80-100 arasında seyrediyorum; 1.2 HTP sürücüsü 1000 devirde 30 km/s çeviren şanzımanıyla 5000 devir sabit giderse 10 litre yakar, iflas eder.:rock1:
 
Yeni Fabia HTP kullanıcısı olarak 4. vites 3000 devirde 90, 5. vites 3000 devirde 110 sabit görüyorum. 5000 devir sabit görmeye gerek yok yani biraz abartmışsınız bence...:)
Bu devir-hız olayı daha önce forumda tartışılmıştı. 5. vites 3000 devir 110 km gider mi gitmez mi diye... Orada fotolar da var. Bakabilirsiniz.
İyi forumlar.

Alıntı yapılan: EsEr;150580
çok rahat gider hem de 5.5 lt yakar baya da ekonomk olur ;)

1.2 HTP Fabia I'in 5. vites 1000 devir hızı 30 km/s'den yüksek değil. Makyajsız Fabia II'de de ciddi bir fark yok. Başlığı takip ettiğimden Fabia II FL'deki oran değişiminden de haberdarım.:)
 
Ancak bahsettiğimiz hız 90 değil. Zira 120-150 arasına kitleyen "sakin" bir kullanıcıdan bahsetmişsiniz. Makyajlı model hariç diğer iki HTP modeli 150 km/s'de bayağı bayağı 5000 devir görecektir. Ha, kadranda artan hız sapması nedeniyle kadran hızı 150 iken 4700 falan görünebilir. Hatta makyajlı model de uzun şanzımanı nedeniyle aynı hızda 4100 falan görebilir. Ama bu, o araçların 150 km/s hızda 8-10 litre ortalama ile gezebileceği ihtimalini değiştirmez. 44 km/s'lik 5. vitesimle ben 5-6 litreden az yakamam o şartlarda.
 
Ha, burda vurgulamak istediğim asıl konunun o araçla 120-150 arası seyredilmemesi gerektiği olduğunu da belirteyim. (yakıt tüketimi kaygısı var ise tabii.)
 
 
Alıntı yapılan: mygokhan;150661
3000 devirde 110 km&h gayet iyi aslında..Bizim motor niye öyle değil yaa :( :kiki:

Gayet uzun abi. 1.2 atmosferik motorda resmen 6 ilerinin 6.sı tadında.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]