mesela hakanla ankarada buluştuğumuzda onun dikkatini çekmişti. onun 1,4 tdi nin turbosu benim 1,4 tsi ın turbosundan daha büyük. tdi lar bunlardan daha yüksek basınçlar altında çalışıyorlar. onların motor ömrünü dünya alem biliyor milyon km deviren var dünyada.
1.2 TSI 1.6 bar basar, 1.4 TSI turbosu 1.8 bar basar, benim traktör 2.3 bar basıyor, turbom ciddi farklıdır mutlu oldum
Haa ama 3000 devirden sonra kanat açan arabam maalesef 2500 devrin altında (sabit tut yine gidiyoda) gaza basınca titriyor. (turbo boyu faktörü)
Gelelim ömür mömür olaylarına, şimdi hepsi kul yapısı bunların illa ki bi yerde hepsi ruhunu teslim edecek
1.4 TDI ile turbo bile değişmeden 300.000 km'lere gelebilmiş taksici esnafı bulmak Ankara'da kolaylıkla mümkün. Harbiden kaya gibi cihazdır. Oldukçada yüksek basınçlarda yürür, yukarıda bahsettiğim 2.3 bar basınca çok ciddi yüklü komple forged Imprezalar falan zor çıkar motoru patlatmadan.
Tabi Hakan ne saçmalıyon biri dizel biri benzinli demeniz gayet doğal. (Bu arada günümüz TDI CR makineleri, benim TDI PD makineden daha az basınçla yürür alt yazı geçeyim dedim)
O zaman bu dizel benzinli arasındaki basınç farkını doğrudan parçaları inceleyerek açıklamak gerek. Nedir bunlar işte piston kafası ve kolu, motor bloğu, manifoldlar falan.
-1.4 TSI makinenin piston kafaları dökme alüminyum alaşımdır, benim TDI'ınkilerde aynı şekilde. Buradan net aynı malzeme piston kafasına sahip TSI, daha az basınçla yürütülüyor benim aracımdan bu bir, iyi okuyun.
-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerinin her ikisininde motor bloğu gri dökme demirdir, bakın bu malzemeleride aynı.
Fakaaat, 1.2 TSI makinenin motor bloğu dökme alüminyum alaşımdır ve yine aynı şekilde piston kafaları bu her üç motorun aynıdır yukarıda yazdığım şekilde. Bilmeyenler için söyleyim dökme demirden çok çok daha mukavemetlidir alüminyum alaşım motor bloğu ve aynı zamanda daha hafiftir.
-1.2-1.4 TSI ve 1.4 TDI makinelerin krank milleri die forged steel denilen eş malzeme her üçündede.
Ayrıca unutmadan, benim İnterkol hava soğutmalı iken TSI Intercoolerları su soğutmalıdır, iyi yanma gelir sonucunda.
Ben mühendis falan bilmem arkadaş, gelsin çok biliyorsa önce bana bunu izâh etsin, hemen hemen eş kalite malzemede çok daha yüksek basınçta dizel yakıtı ile ateşlemesini gerçekleştiren TDI motor kaya gibi oluyorda, çok daha az basınçta çalışan yine aynı maldan yapılma motor nasıl ömürden tıraşlıyor?
Hele hele ki 1.2 TSI bugün süper sporcu araçların kullandığı alüminyum blokla üretiliyor ve bırak 1.4 TDI makineyi, 1.4 TSI'dan bile düşük basınçta yürüyor.
Hani biliyor mühendis bey, anlatsın öğrenelim, aksi bir niyetim yok. Bende ilk çıktıklarında TSI makineler için oldukça ön yargılı idim bir çok platformda ömür konusundaki endişelerimizi dile getirmiştik.
Ama biraz araştırıp bakınca benim yapacağım yorum şu olur;
TSI, dizel kudretini kaldıracak kadar mukavemetli bir yapının, dizelden daha az basınçla benzinli bir motor olarak hizmet sunması.