ilker abimizin isteği üzerine iki aracın kıyaslamasını yapmaya karar verdim.
öncelikle eski golfümün fotoğrafları:
bunlarda malesef kardeşim kaza geçirdikten sonra en son gördüğüm zamanki fotoğrafları
öncelikle teknik olarak fotoğraflarda ki aracı tanıtayım.
1,6 fsi 115 bg 6 ileri manuel şanzıman vardı aracımda.
2007 model ve goal donanım idi.
motor alt devirlerde çok isteksiz bir makine idi. bunda 4000 devirden sonra max torkun alınıyor olmasının etkisi var. ancak devirli kullanıldğı zamanlarda 1,6 motor 1300 kg lık bir arabaya göre oldukça tatminkar kaldığı su götürmez bir gerçekti. ciddi bir performans sıkıntısı yaşamadım o araçta. ancak hızlanma istendii zaman yada rampaya geldiği zaman kesinlikle vites düşmek gerekirdi sabit hızda düşük devirde kaldırmıyordu.
yakıt olarak şehirler arası 986 km o araçla menzil rekorum. adana gişelerden geçtikten sonra fulledim. istanbul girişine kadar 1 depo ile gittim.
genelde golf V lerde 15 inç jantlar gelirken goal lerde 16 inç geliyordu ve aracımda pirelli p7 H serisi 205-55-r16 lastikler vardı. aracı babam teslim aldığı zaman ilk işi bayiden direkt ziebart bayisine gitmek olmştu. kaput koruma filmi komple ön cam dahil cam filmi,diamond gloss boya koruması, ses yalıtımı döşme koruması cam su iticisi aklınıza gelicek herşey uygulandı araca daha 50 kmde iken. rengi sedefli grafit mavi olarak geçer. şahane bir renktir. bu uygulamalardan sonra çok güzel parlardı
araçla 7 haftada 9876 km yaptım. şehir içi genelde 600 650 km arası giderdi.
fsi golflerde ilginç bir durum vardır. benzeri benim leondada var. 6 ileri oldukları için 6. vites oranını atmosferik 1,6 motor kaldırmazdı. dolayısı ile max hıza 5. viteste çıkardı. hafif eğim aşağı gördüğüm son hız 220 km. düzde 6 da 195 den yukarı çıkmaz 5 te 210 a kadar gelir.
donanım olarak tam ekran yol bilgisayarı soğutmalı torpido gözü turuncu renk direksiyon ve koltuk döşeme dikişleri popcorn döşemeler rcd 300 8 hoparlör ses sistemi tam otomatik klima fonksiyonel direksiyon aklımda kalanlar. emniyet donanımları olarak tüm toplamda 6 tip 10 nokta hava yastığı vardı araçta. EDL ASR EBA falan esp hariç akla gelicek tüm elektronik sistemler mevcuttu.
gelelim leonumuza. donnaım olarak standart style dır kendisi internet sitesinden inceleyebilirsiniz.
16 inç jantlarımız pirelli p7 w serisi 205-55-r16 lastiklerimiz mevcut.
motor olarak fsi az yakan ama gitmeyen üst devir seven bir makine idi. (her hali ile 8v olanında iyiydi gerçi ) leonumdaki tsi motor ise ona nazaran mükemmel. mükemmel bir kullanım aralığı ve devir bandı mevcut. yani istenildiğinde gidiyor ve daha az yakıyor. golfle 4 le çıktığım yerde 6 da zorlanmıyor bile. fsi motorda yüksek oktan kullanımı ihtiyacı sebebi ile avans vuruntusu yaşanabiliyordu. ancak çok aşırı bir problem olmuyor sesi kafaya takmazsanız makine aşırı sağlam.
gelelim şimdi tam kıyaslamaya.
leonun donanım listesi ve opsiyon listesi - fiyat oranı mükemmel bir araçtır. ama bir arabanın gerçek donanımlarının listede görünmeyen basit detaylarla oluştuğu gerçeğinide en güzel çıkartan araçtır. bir iki eksiğe gelirsek. kaput amortisörü, ayak dayama kaplaması, iç mekan malzeme kalitesi-iç mekan tasarım kalite hissi, kapı içlerindeki fitillerin golfteki kadar fazla ve başarılı olmamaları, tam boy stepne mevcut değil golfte orjinal jantla beraber tam boy stepne mevcuttu. (bir seri goal ler ile gt-gt sportlarda bu şekilde geldi).
donanım açısından iki araç muadil sayılır. leonda sis farı var ama golftede tam ekran yol bilgisayarı ve bir çok özelliği ayarlayabilmeyi sağlayan convenience mode mevcuttu. bu konfor modülü ile şuanki 2008 comfortline passatımızda olmayan özellikler bile mevcuttu. yol bilgisayarı golfte ortaya konumlandırılmş ve büyk karakterli olduğu için takip etmek ve okumak çok kolaydı. radyo kanal bilgilerine kadar oradan çıkyordu leonda böyle bir drum yok yarım ekran yol bilgisayarı var malesef mfd ekran opsiyonel geliyor.
golfte yedek anahtar bir adet sustalı br adet normal olarak gelmişti leonda sadece normal anahtar olarak geldi sustalı yedek anahtar mevcut değil.
sürüş özelliklerine gelirsek. leonda kullanılan direksiyon servo sistemi golftekine göre 1 üst versiyon. direksiyon yapısı golftekinden çok daha iyi. ele çok güzel oturuyor. leondan sonra passata biniyorum passatta golfteki direksiyon var kamyon direksiyonu gibi büyük ve kaba geliyor. leonun süspansiyonu daha sert ayarlanmış. ancak bu spor hissiyatı vermek için. yol tutuş açısından iki araç arasında gram fark yok. hatta bekide golf daha iyiydi. konfor açısından ise kesinlikle golf daha iyi.
yol sesi konusu. bu konuda ne kadar doğru olur bilmiyorum ama golften sonra passata geçtiimizde bu ne lan mdunda kalmştık. golfte sonradan yaptırdığımız yalıtım ve orjinaldeki yalıtımın kalitesi birleşince bir passattan çok daha sessizdi araç. leon ise gümbür gümbür lastik sesi alıyor. bunun sebebinin kapılardaki fitillerin eksikliğine bağlıyorum. birde golflerde çamurluk altında davlumbaz içi ses yalıtım köpükleri var bunlar leonda mevcut değil. kısaca leonda lastik ve yol sesi golfe göre var.
ancak leonda ise motor bölmesindeki yalıtım golf 6 lardaki yalıtım. bir gömlek daha iyi. motor sesi içeri çok çok az geliyor sadece duymak isteyene zevk vericek kadar. golf Vte ise fsi motorun devirli ve sesli karakteri ile birleşince yüksek hızlarda motor sesi mevcuttu.
ses sistemi konusuna gelirsek. bir çoğunuz rcd 300 sistemini biliyordur. o sistem ses netliği konusunda oldukça başarılıdır. ancak leondaki ses sistemi bass konusunda çok daha iyi ancak rcd 300 kadar net veremiyor sesi. daha genç işi yani
kullanışlılık konusuna gelirsek. rcd300 o konuda çok iyidir. ancak benim alette mp3 özelliği yoktu. leonda ise hem aux heme usb girişide mevcut mp3 e ek olarak. leondaki ses sisteminden oldukça memnunum yani.
iç mekan ferahlığı konsol yapısı olarakta golf üstün. bunda yüksek tavan yapısının ve iç mekanda ki mükemmel konumlu ve yapılı konsolunda etkisi var. leonda gaza basan ayağım konsola yaslanıyor bu benm hiç sevmediğim bir olay. ama ferahlık konusunda leon da çok aşağı kalır bir araç değil. gemi gibi duran insigniave astradan daha ferah iç mekana sahip.
golfümde nerdeyse hiç tıkırtı yoktu. leonda 1 2 nokta var. ama sadece o kadar 1 2 nokta. saplantılı birisi değilseniz bir zsaman sonra duyulmuyor bile.
tasarm konusu ise tamami ile beğeni ve zevk işidir. makyaj öncesi leon hiç sevmediğim tampon ve bagaj tasarımına sahipti. yan aynalar aşırı kullanışsız ve küçüktü. makyaj sonrası bunlar giderildi. bu hali ile çok beğeniyorum. ama golf V tasarımını her zaman tek geçerim.
sürüş açısından golf daha konforlu dengeli ve yumşak bir karaktere sahip leona göre. leon daha sert, daha sıkı daha hisli bir araç.
sadede gelirsek. iki araçta aynı şase aynı teknolojiler ile üretilmiş araçlar. ancak leon 10000 lira daha ucuz şuan muadili golf 6 dan ki golf V dende eksikleri ve az da olsa artıları olan bir araç. fiyat fayda olarak golfe gücü yetmeyen genç kullanıcılar için mükemmel bir seçenek. ama imkanım olduğu zaman kısmetse golf e geçmek hayalim inkar etmeyelim.
başka aklıma gelen olursa eklerim.