bence lpgnin hiç bir sakıncası yok, bilgisizce yapılan haberler yüzünden lpgye ön yargı ile yaklaşıyor vatandaşımız. en son çıkan haberde kadın otobüse mi ne çarpıyor; lpg patladı deniyor
komik sadece. bir araç kaza sonrası yanıyor lpg var ise suç gaza atılıyor, e kardeşim sürüsüyle yanan süper spor bile araçlar varken lpgli aracın yanmış olması neden bu kadar garipseniyor. bence bunun nedeni benzinlikte bana lpg alıyorum diye gülecekler, adam benden %40 daha az yakıyor, katlanamıyorum ben buna diyerek çamur arayan insanlar.
yüzlerce kaza var araç akordiyon haline gelmiş ama lpg tüpü hala sapasağlam. doğru montaj ve kontorolleri eksik edilmemiş bir lpgnin sakıncası bence yok.
gelelim motora zararına, lpg benzine göre daha yüksek oktan içeriyor. daha geç yandığı için yüksek devirlerde vuruntuya karşı dirençlidir. derlerki motorlar benzin ile çalışması için tasarlanmış. motorun mantığı yakıt hava karışımı silindir yuvasına püskürtülür. piston sıkıştırır, ateşlenir ve patlama sonucu genleşem karışım pistonu aşağı iter. safi termodinamik prensibidir. bu ateşleme ile genleşecek ve benzin ile aynı patlamayı yaratacak farklı yakıtlar kullanılabilir. modifiye ile uğraşanlar bilirler, motora nitro oksit püskürtülerek 100-200 beygir gücü sağlanır, bunun nedeni nitro oksitin daha yüksek bir patlama gücüne sahip olmasıdır. motor bu koşullar altında bile çalışabilirken, lpgnin bu kadar zararı ne olabilir merak ediyorum.