škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sifir araç kullanim bilgisi!

samet28 · 47 · 16606

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
o muhabbet sadce piskolojiktir şehir efsanesidir gerçek değildir.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 13:08:20 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Yav zaten rodaj 5.vites 100 km/h ile tin tin gitmek değilki.

Rodaj denilen olay aracı sürekli aynı devirde kullanmamak.
Biz rodaj döneminde aracı 5-6 kez her viteste redline'a sokacak kadar zorladık.
Gaz pedalıyla devamlı oynamak gerek yani:)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
rodaj şeytan işidir :D

bildiklerinizin düşündüklerinizin cidden çok üzerindedir.
hele hele şehir efsanesi falan cısss aman diyeyim  :ok:

doğruya en yakın rodaj motoru güzelce ısıtıp yallah bismillah deyip  otobana basmaya çıkmak yeni 0km araçlar için, hele 1000 - 1500 gibi motor yağı ile filitre de  değişirse  şahane.. hızlanmalarda gaz pedalı takoza yapıştırılarak yapılacak vites düşürürkende motor freni gibi dekompresyona bindirilirse şahane.


haa motor  rektefiyedir yeni toplamadır motosiklettir vs  o  iş ap ayrı  konu daha detaylı.



bak yine rodaj damarım tuttu :++:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;151036
rodaj şeytan işidir :D

bildiklerinizin düşündüklerinizin cidden çok üzerindedir.
hele hele şehir efsanesi falan cısss aman diyeyim  :ok:

doğruya en yakın rodaj motoru güzelce ısıtıp yallah bismillah deyip  otobana basmaya çıkmak yeni 0km araçlar için, hele 1000 - 1500 gibi motor yağı ile filitre de  değişirse  şahane.. hızlanmalarda gaz pedalı takoza yapıştırılarak yapılacak vites düşürürkende motor freni gibi dekompresyona bindirilirse şahane.


haa motor  rektefiyedir yeni toplamadır motosiklettir vs  o  iş ap ayrı  konu daha detaylı.



bak yine rodaj damarım tuttu :++:


Abi şindi bizim fabiada bunların hiçbiri yapılmadı ilk kmlerinde ama hala köpek gibi gidiyor:D nası olcak o iş:lol:yani rodajsız motor diyebiliriz.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
yalnış yorumlamayın olayı araç ortalamadır şu anda.

bu olaylar silsilesi bilinçli yapılsa siz asıl ozaman görmeliydiniz motordaki rahatlığı devir çevirme isteğini vs vs sini... :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hiç birşekilde katılmıyorum. o kadar mühendis salak değil 1000 km dikkat et diye boşuna yazmıyorlar. açın bakın herhangi bir markanın araç kitapçığına yazar orada.

1000 km diplemeyince hiç bir halt olmaz motornda ömrü uzar. sonra soruyorlar nasıl 300000 km motora el sürmüyorsun diye. belki ilk sahibine çıkmaz ama senden sonrakinde çıkar ama eninde sonunda çıkar.

ayrıca vw motorlarındaki sıkılık hissi tamamen 5 6 bn kmden sonra gider.aracın devirlenmesi ancak ondan sonra kendine gelir yakıt tüketimde o kmlerden sonra düşer. genelde motor-şanzıman arızası çıkıyorsada bu aralkta çıkıyor. 3 yılda 5 aracın motorunu açtım hiç birisinde 1000 km diplemedim. leonda 7000 kmde denedim ilk son hızı ilk denemem 225 ikinci denemde 225. araştırın tüm tsi leonlarda yolun durumuna göre 225 230 arasıdır evdeki diğer passatta 225 yapıyor aynı yolda aynı motorla. diğer tüm arkadaşlarımınkilerde.

binlerce farklı faktöre göre değişir rüzgar havanın nemi kullanılan lastğin türünden tut motordaki yağın kaç kmde olduğundan ne kalitede olduğundan tut bulunulan bölgenin rakımına kadar.

 ben denedim benimki gibidiğeri gitmiyor olayı tamamen psikolojiktir.

ha şu vardır hiç bir motor fabrikadan atıyorum fabrika 125 bg diyorsa 125 bg de çıkmıyor 120 de çıkabiliyor 128 bg de. bunun rodajla hiç bir alakası yok. motor ilk üretildiğinde ne güç üretiorsa kullanıcıya geldiğindede onu üretir.

artı olarak sıfır halinde bile kadran sapması olabilir her araçta.

eskiden rodaj denildiği zman üretim sırasında oluşabilecek metalürjük hatalardan dolayı (çapak vs gibi) ilk bir kaç bin km sonunda sonrasında yağ değişimi yapılarak kontrol edilmesiydi. bu uygulamayı halen citroen-peugeot araçlarında yapıyorlardı servislerde.(eğer değişmediyse 1500 kmde ücretsiz yağ değişimi yapıyordu citroen bayisi) günümüzde bu işlemi üreticiler fabrikada yapıyor serviste değil. yaptığı sadece bu ama tüm mekanik aksamların birbirine alışabilmesi motor bloğun veya psitonların iç yüzeyine bir miktar yağın çelik yüzeyine işlemesi ve yararlı kurumların doğru şekilde oluşması için 1000 km akıllı ol sonra ne halt edersen et diyor adamlar.

rodaj kısmında aynen şu yazar. max gücün - devrin %75 ini geçmeyin - ani gazlardan kaçının. hiç bir üretici salak değil kardeşim çık otobana yardır ahanda bu zaman iyi gider demeyi onlarda çok ister ama motorun içine etmekten başka hiç bir işe yaramadığı için yukardaki cümleyi yazıyorlar.

şu doğrdur pistonun üst devirlerde rahat çıkabilmesi için bir süre devirli gitmesi gerekir. ama onun ne zaman yapılacağıda gene kitapçıkta yazıyor. 1000 kmden sonra yavaş yavaş deviri artır diye.

tamamen şehir efsanesi hiç bir üretici tarafından önerilmeyen ve sonuna kadar yanlş bir uygulamadır.


en doğru rodaj şu şekilde yapılır:

1. 1000 km motorun max devrinin veya güç bandının %75 ini asla geçme
2.1000 kmden sonra yavaş yavaş sert kullanmaya başla
3.1500 den sonra çık otobana.
3.a-3000 devirde 10 dakka git (vites farketmez)
3.b-4000 devirde 10-15 dakika git
3.c-5000 devirde 10 15 dakika git
3.d-6000 devirde 10 15 dakika git
3.e- yol varsa redline da 10 15 dakika git.

bu işlem için ise son viteste olması asla farketmez. önemli olan motorun devir çevirmeye alışması. ancak bundan önce motorda yararlı kurumların oluşması ve mekanik aksamın bir miktar kendine alışması yani sıkılığının bir miktar açılması gerekiyor.

BU ŞEKİLDE YAPILMAZSA DİREK BAYİDEN ÇIKIP YARDIRILIRSA MOTORA SAECE ZARAR VERİLİR.

« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 19:17:53 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Vites farketmez, önemli olan devir kısmı oldukça saçma bence. Düşük veya yüksek viteste motora binen yük, teker torku falan çok farklı çıkar.

Valla ben aldığım gibi yardırmıştım :D

GGV şanzıman, BNV motor, 185-60-14 teker ile 4-5 yıldır bu camiadayım iniş aşağı dahi 200+ kadran hızı yazdıran görmedim. Rampa yukarı çıkmadıkça istediğim her zaman yazdırabiliyorum. (205 kadran hızı dahi gördüm iniş aşağı)

5.viteste redline'a (4600-4700) rahat dokunuyor. Başka becerebilen tanımıyorum.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;151114
Vites farketmez, önemli olan devir kısmı oldukça saçma bence. Düşük veya yüksek viteste motora binen yük, teker torku falan çok farklı çıkar.

Valla ben aldığım gibi yardırmıştım :D

GGV şanzıman, BNV motor, 185-60-14 teker ile 4-5 yıldır bu camiadayım iniş aşağı dahi 200+ kadran hızı yazdıran görmedim. Rampa yukarı çıkmadıkça istediğim her zaman yazdırabiliyorum. (205 kadran hızı dahi gördüm iniş aşağı)

5.viteste redline'a (4600-4700) rahat dokunuyor. Başka becerebilen tanımıyorum.

Abi sen yazmıştın kadranda 200 ama gpsde 185 km gösteriyor diye yani kadranın pek bi önemi yok  mesela 1 senedr fiat forumlarını geziyorum 1,4 77hp 8v motorlar millet kadrana 200-210 yazdırıyor ama gerçekte öyle bir hız var mı yok araç 170 te şişiyor zaten, önemli olan kadrandan ziyade gerçek hız ve devir.

belki yanlış düşünüyorolabilirm ama benim görüşüm bu şekilde çünkü altımızda merco bmw yokki kadran hatası 5km olsun:)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;151119
Abi sen yazmıştın kadranda 200 ama gpsde 185 km gösteriyor diye yani kadranın pek bi önemi yok  mesela 1 senedr fiat forumlarını geziyorum 1,4 77hp 8v motorlar millet kadrana 200-210 yazdırıyor ama gerçekte öyle bir hız var mı yok araç 170 te şişiyor zaten, önemli olan kadrandan ziyade gerçek hız.

belki yanlış düşünüyorolabilirm ama benim görüşüm bu şekilde çünkü altımızda merco bmw yokki kadran hatası 5km olsun:)

Zaten özellikle kadran hızı diyorum. Git kadrana yazdır diyorum, sapma her daim var. Tamam ben GPS'de 185 yazdırdım, o zaman git GPS'e 185 yazdır diyorum, her türlü.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Ben orneklerine canlı tanık oldugum için aldığım gibi yardirma taraftarıyım.Hatta Diger firmanın 1.3 CDTİ combosunun ilk alındığında Cok dikkatli kullanıldığını Cok iyi bilirim.Ama doblodaki aynı motor (sanziman falan farklı olabilir ama o kadar fark olmaz) ile daha süratlenip gidebiliyoruz.Son hızı daha yüksek, rampada cekis daha iyi.Yakıt daha az.

1400 kg doblo max hızı 180 olarak gördük :)
Aynı kiloya sahip aynı motorlu combo 160 i zor görüyor. Şimdi bu rodajla ilgili değilde ne? Hadi sanziman oranları, difrensiyel farklı olsun ama Cok fark olmamalıydı.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Klasik son kullanıcı :D
Çok bilmediğin var Yunus  peşin hüküm verme ıstersen.
Benzer yorumlara cevap yetiştirmeye gucum yok, doğru rodaj son kullanıcının yapmaya cesareti olmayacağı şekilde yapılır.

En basiti o km değerlerini neye dayanarak soyluyorsun ? Motora zarar nerden verilir ? Gibi sorularla olaya bakış acinin degistirebilirsin :)
BMEP yani brake mean effective pressure ring seal gibi tanımlari arastirarak rodajin kalıp davranışlar ile değil bilincli şekilde amaç uğruna yapıldığını görürsün. Bu silsile meşakkatli olduğundan hiçbir üretici tavsiye etmez.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Mineral yağ kullanimi ve rodaj ile ilgili bir paylaşımını okumuştum.Oldukça mantıklı gelmişti.Aracı ilk aldığında mineral yağ kullanıp, piston ve motor blogundaki aşınmaları sağlayıp motorun daha verimli olması sağlanıyor.Daha cok yazı vardı ama yazmaya usendim şimdi :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
o soruların gereken her kısmını bizim yerimize adamlar düşünmüşler ve yardırma bilader arabana sahip çık demişler .direkt yardırmanın en ufak faydası olsa o kitapçıkta yazar.1000 km basma derken senden benden sağda solda sallayanlardan daha iyi bildikleri kesin.

dediğim gibi 3 yılda 5 arabayıda bu şekilde açtım hiç birisindede başka bir araçla en ufak fark yok. sağdan soldan okuduğum değil hepsinde bindiğim kullandığım ve yerine göre limitlerinin en uç noktasna kadar zorladığım araçlar.  elime kronometre alp fabrika esnelik verilerini bile denedim yerine göre leonda. sizin gibi yardıranların araçları ne hız yapıorsa buda yapıyor fabrika 0-100 ü ne diorsa oda çıkıyor gerisi boş şehir efsaneleri psikolojik inançlar. öyleymiş diye düşünüyor ona inanıyorsunuz sadece.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 21:35:51 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;151121
Ben orneklerine canlı tanık oldugum için aldığım gibi yardirma taraftarıyım.Hatta Diger firmanın 1.3 CDTİ combosunun ilk alındığında Cok dikkatli kullanıldığını Cok iyi bilirim.Ama doblodaki aynı motor (sanziman falan farklı olabilir ama o kadar fark olmaz) ile daha süratlenip gidebiliyoruz.Son hızı daha yüksek, rampada cekis daha iyi.Yakıt daha az.

1400 kg doblo max hızı 180 olarak gördük :)
Aynı kiloya sahip aynı motorlu combo 160 i zor görüyor. Şimdi bu rodajla ilgili değilde ne? Hadi sanziman oranları, difrensiyel farklı olsun ama Cok fark olmamalıydı.

dobloyla ikisini kıyaslayamazsın. hadi aerodinamik farkını ve kadran sapmasını geçtim şanzıman diferansiyel mekaniklerini dişlilierini atlayamazsn. lastiği bile değiştirsen son hızın değişir. sürekli aldğın yakıtın kalitesi bile değiştirir. hiç haberin olmaz kazara kalitesiz yakıt alırsn filtren biraz tıkanır o bile etkiler haberin olmaz. hepsini geç aynı banttan arka arkaya çıkan aynı tür iki motorun bile gücü aynı olmaz.

sana basit bir örnek. leonla bzim passatın şanzıman oranlarıda son dişli oranıda hepsi farklı ama bu sayede şehirler arası passat daha az yakıyor ve (tork hissiyatı) sürüş hissiyatı leondan daha iyi. ama araba 130 kg daha ağır. çok basit bir dişliyi değiştirip aynı mtor ve şanzımanda bile ciddi farklar yaratabilrsn bu çok zor değil.

kendinizi bu şekilde inandırıyorsunuz sadece :)

en doğru benim yazdığım şekilde yapılır rodaj.

araba motorlarını geçtim. şantiyeye jeneratör alıyoru 0 kullanılmamış motorla geliyor. onun bile kitapçığında belli bir çalışma saati kadar max kapasite ile çalıştırmayın diyor.

bu arada araştırın arıza yapan dsg lilerin %90 ı hatalı rodaj yapanlardır. bir kaçtanesinin şahidi olarak net söyleyebiliyorumn bunu.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 21:54:50 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
ayıptır söylemesi 1 yıl boyunca rodajı araştırdım  yaladım yuttum :)
sanayiye gidip motorda söktük evelallah :)
internette yeterli bilgi var araştıracam diyene derya kıyamet...


başkada hiç birşey demiyorum  sen birsin senden binlerce var dünyada  sizinle uğraşılırmı bilader :D

o yüzden  1000 km  boyunca arabanızı  kollayın  ;)   :D