Ben orneklerine canlı tanık oldugum için aldığım gibi yardirma taraftarıyım.Hatta Diger firmanın 1.3 CDTİ combosunun ilk alındığında Cok dikkatli kullanıldığını Cok iyi bilirim.Ama doblodaki aynı motor (sanziman falan farklı olabilir ama o kadar fark olmaz) ile daha süratlenip gidebiliyoruz.Son hızı daha yüksek, rampada cekis daha iyi.Yakıt daha az.
1400 kg doblo max hızı 180 olarak gördük
Aynı kiloya sahip aynı motorlu combo 160 i zor görüyor. Şimdi bu rodajla ilgili değilde ne? Hadi sanziman oranları, difrensiyel farklı olsun ama Cok fark olmamalıydı.
dobloyla ikisini kıyaslayamazsın. hadi aerodinamik farkını ve kadran sapmasını geçtim şanzıman diferansiyel mekaniklerini dişlilierini atlayamazsn. lastiği bile değiştirsen son hızın değişir. sürekli aldğın yakıtın kalitesi bile değiştirir. hiç haberin olmaz kazara kalitesiz yakıt alırsn filtren biraz tıkanır o bile etkiler haberin olmaz. hepsini geç aynı banttan arka arkaya çıkan aynı tür iki motorun bile gücü aynı olmaz.
sana basit bir örnek. leonla bzim passatın şanzıman oranlarıda son dişli oranıda hepsi farklı ama bu sayede şehirler arası passat daha az yakıyor ve (tork hissiyatı) sürüş hissiyatı leondan daha iyi. ama araba 130 kg daha ağır. çok basit bir dişliyi değiştirip aynı mtor ve şanzımanda bile ciddi farklar yaratabilrsn bu çok zor değil.
kendinizi bu şekilde inandırıyorsunuz sadece
en doğru benim yazdığım şekilde yapılır rodaj.
araba motorlarını geçtim. şantiyeye jeneratör alıyoru 0 kullanılmamış motorla geliyor. onun bile kitapçığında belli bir çalışma saati kadar max kapasite ile çalıştırmayın diyor.
bu arada araştırın arıza yapan dsg lilerin %90 ı hatalı rodaj yapanlardır. bir kaçtanesinin şahidi olarak net söyleyebiliyorumn bunu.