škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bir Corsa Gördüm Sanki :)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle


sanki arabayı tanıyorum nette dolaşırken rastlarım ali ergün abimin corsasi değil mi dedim :D etkinlik güzel olmuşa benziyor ali abi :)



Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
Konuyu  gördüm açarken kendi kendime dedim , aha yandık trafikte yanlış birşey yaparken foto çektiler heralde :)

Evet benim arabam ordaki.  yanda ucu gozuken motorda geçen gun uygulama fotolarını koyduğum yeşil kawasaki :)
Buda diğer yarısı :)


yaklaşık 600+ Kişilik bir organizasyon düzenledik. Bende hobbyrc nin yönetimindeyim. Çok güzel bir gün geçirdik sorun falan çıkmadı çok şükür..

Daha fazla fotoğraf için bu linke bakılabilir.





« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 18:54:52 Gönderen: aliergun »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizde babamla RC uçaklara sarmıştık bir ara uygun fiyata benzinli ve menzili uzun modeller bulamadık o yüzde kaldı öyle yoksa güzel bir hobi :)


Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
uçak ve helikopter işinde çok yüksek devirlerde dönen ve bıçak gibi keskin paller var. deneyim olmadan uçurmaya çalışınca hastanelik olana kadar yolu var.

Önce simulator çalışmak lazım. hem elin alışması için hemde kimsenin canını tehlikeye atmamak için..

Menzil kumanda ve alıcıya göre değişir. Oyuncak değilde modeller için konuşursak en kötü kumanda bile nerdeyse göz seçemiycek kadar uzakta yayın yapabilir. göz zaten 200 metreden sonra seçmemeye başlıyor..

kaliteli pahallı kumandalarda bu menzil olayı 3-4 km ye kadar çıkıyor. FPV diye bir sistem var. Uzaktan  bir ekranla kontrol edilerek uçuş yapanlar bu tip yüksek menzilli kumandaları kullanıyorlar.

yakıtlı motorun zevki başka fakat ayarı sıkıntılıdır.. başlarken elektrikli (brushless motorlu) bir modelle başlamak daha yerinde olur :)
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 19:42:40 Gönderen: aliergun »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Evet öyle ama bulunduğumuz alan geniş rahat ve ormanlık bir yer birde babamın arkadaşı bu işlerde piskopat o gaza getirdi bizi ama fiyatları duyunca biz hemen geri vites yaptık tabi :D
 
150-200 civarı kaliteli elektrikli modellerde pek bulamadım piyasada sıfır olarak.Nikko nun modellerine baktım ondada fazla çeşit yok.
 
O babamın arkadaşı sürekli bu işin içinde yurtdışından parça siparişleri koli koli ürünler geliyor adam haftanın 7 günü işyerinde izin saatlerinde otoparkta uçak helikopter vs hangisi yanında olursa onu kullanıyor çılgın bı hobi :D


Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
evet fiyatlar biraz pahallı maalesef. özellikte türkiyeden malzeme alamıyorsunuz çok uçuk fiyatlar.

hep yurtdışı çalışıyor çoğu kişi. Gerçi bu detailing işinde de öyle.

ama bir sardınız mı tutabilene aşk olsun:)


efe_38

  • Ziyaretçi
çok güzel bir hobiniz var tebrikler :)
 
benimde böyle araçlara ve rc araçları severim,bir ara uçak almıştım ama şarjlıydı benimki benzinliler fena paraydı,tabi şarjın kaldırabilmesi için baya hafif birşeydi hafif bir rüzgarda savrulup gidiyordu bende geri idade ettim :)
 
ama burda bu işle ilgilenenler var yazlık evin oraya belediye uçak pisti açtı haftasonları atlar onları izlemeye giderim :)


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
ali abi aranıza bende katıldım bende hpi rs4 evo+ aldım bi tane ikinci el henüz çok acemiyim daha motorunu çalıştıramadım :) ama led felan yaptım arka ve önlere bugün gelir gelmez şarj olurken buji ısıtıcı ve rotostartı :) bakalım öğrenecez bu işi birde çalıştırabilirsem benden iyisi yok :D



Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
öncelikle bujiyi sök. ısıtıcıya bujiyi tak. Bujinin düzgün kızarıp kızarmadığını kontrol et.

daha sonra motoru çalıştırmadan evvel karburatoru tam açıp yada kumandadan tam gaz verip egzozun üzerine takılan hortumu çıkarıp üfle. bu karburatore daha kısa surede yakıt gitmesini sağlar. yanlız fazla üflersen motor boğulur. üflerken karburatore giden hortuma bak içindeki yakıtın karb. ulaştığını gorunce uflemeyi bırak.

eğer motorun kompresyonunda sıkıntı yoksa ısıtıcıyı taktıktan sonra rotoya basınca birkaç saniye sonra çalışması gerekir.

Çalıştırıp kullandıktan sonra haber ver motor ayarları konusunda da yardımcı olayım. Motorun ısısının 110-120 dereceyi geçmemesine dikkat et;)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şu helikopter yada uçak uçurmakta güzel olabilir :) Aslında otomobillerine merak sarmıştım ama birz pahalı bir hobi.Ama kilometrelerce uzağa uçurmak ekran sayesinde çok zevkli olsa gerek..:)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aliergun;151206
öncelikle bujiyi sök. ısıtıcıya bujiyi tak. Bujinin düzgün kızarıp kızarmadığını kontrol et.

daha sonra motoru çalıştırmadan evvel karburatoru tam açıp yada kumandadan tam gaz verip egzozun üzerine takılan hortumu çıkarıp üfle. bu karburatore daha kısa surede yakıt gitmesini sağlar. yanlız fazla üflersen motor boğulur. üflerken karburatore giden hortuma bak içindeki yakıtın karb. ulaştığını gorunce uflemeyi bırak.

eğer motorun kompresyonunda sıkıntı yoksa ısıtıcıyı taktıktan sonra rotoya basınca birkaç saniye sonra çalışması gerekir.

Çalıştırıp kullandıktan sonra haber ver motor ayarları konusunda da yardımcı olayım. Motorun ısısının 110-120 dereceyi geçmemesine dikkat et;)
sırasıyla yaptım :)

-kumanda ve araç üzerindeki anahtarı açtım
-benzin deposundan birkaç kez benzini pompaladım ve hortumu takip ettim motora gidiyor benzin
-sonra parmağımla egzosu tıkayıp rotostartla 1-2 sn çevirdim
-buji ısıtıcısını taktım ve birkaç sn bekledim
-rotostartla çalıştırmayı denedim
-olmadı bujiden şüphelendim bujiyi söktüm ısıtıcıya dokundurdum akkor haline geliyordu
-aracı boğdum mu acaba deyip hafif yana yatırarak gözledim egzostan birkaç damla benzin geliyordu
-içine baktım piston hareket ediyordu(fakat piston en aşağıya indiğinde  böyle ufak bi alanda yay aar gibi bi ses geliyor ama piston hareket  ediyor yinede)
-daha sonra tekrarladım işlemleri ancak olmadı

son olarak şüphelendiğim ayar kalıyor onuda o dik olan vidayı sona kadar kapadım ardından 3 tur açtım ama yine olmadı az kıstım az açtım bu değerin üstünde olmadı kafam şişti baya bi çalışsa kendime gelecem :D



Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
gökhan abi inanır mısın hiç süremedim ama uğraşması bile ayrı zevk :D



Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
Alıntı yapılan: mygokhan;151211
Şu helikopter yada uçak uçurmakta güzel olabilir :) Aslında otomobillerine merak sarmıştım ama birz pahalı bir hobi.Ama kilometrelerce uzağa uçurmak ekran sayesinde çok zevkli olsa gerek..:)
evet fakat bu fpv olayı çok ciddi bir yatırım  ve deneyim gerektiriyor :)

Alıntı yapılan: teyo58;151215
sırasıyla yaptım :)

-kumanda ve araç üzerindeki anahtarı açtım
-benzin deposundan birkaç kez benzini pompaladım ve hortumu takip ettim motora gidiyor benzin
-sonra parmağımla egzosu tıkayıp rotostartla 1-2 sn çevirdim
-buji ısıtıcısını taktım ve birkaç sn bekledim
-rotostartla çalıştırmayı denedim
-olmadı bujiden şüphelendim bujiyi söktüm ısıtıcıya dokundurdum akkor haline geliyordu
-aracı boğdum mu acaba deyip hafif yana yatırarak gözledim egzostan birkaç damla benzin geliyordu
-içine baktım piston hareket ediyordu(fakat piston en aşağıya indiğinde  böyle ufak bi alanda yay aar gibi bi ses geliyor ama piston hareket  ediyor yinede)
-daha sonra tekrarladım işlemleri ancak olmadı

son olarak şüphelendiğim ayar kalıyor onuda o dik olan vidayı sona kadar kapadım ardından 3 tur açtım ama yine olmadı az kıstım az açtım bu değerin üstünde olmadı kafam şişti baya bi çalışsa kendime gelecem :D

şunu dene o zaman..

bujiyi motordan çıkar. egzozun ucunu elinle kapat ve buji deliğinden yakıt sıçrıycak kadar yani pistonun tepesine yakıt gelene kadar rotoyu çevir. motorun tepesine taze yakıt gelsin. daha sonra bujiyi takıp tekrar rotoyu çevir. bu şekilde patlatması lazım..

eğer egzozun içi çok fazla yağ ve yakıtla dolmuşsa önce egzozun içindekini aracı yatırarak iyice temizle daha sonra dediklerimi uygula.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: kadir_;151087
Evet öyle ama bulunduğumuz alan geniş rahat ve ormanlık bir yer birde babamın arkadaşı bu işlerde piskopat o gaza getirdi bizi ama fiyatları duyunca biz hemen geri vites yaptık tabi :D
 
150-200 civarı kaliteli elektrikli modellerde pek bulamadım piyasada sıfır olarak.Nikko nun modellerine baktım ondada fazla çeşit yok.
 
O babamın arkadaşı sürekli bu işin içinde yurtdışından parça siparişleri koli koli ürünler geliyor adam haftanın 7 günü işyerinde izin saatlerinde otoparkta uçak helikopter vs hangisi yanında olursa onu kullanıyor çılgın bı hobi :D

150-200 derken??? TL mi? Öyleyse iyimiş :)


Çevrimdışı teyo58

  • Dağların Çocuğu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 776
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aliergun;151222
evet fakat bu fpv olayı çok ciddi bir yatırım  ve deneyim gerektiriyor :)



şunu dene o zaman..

bujiyi motordan çıkar. egzozun ucunu elinle kapat ve buji deliğinden yakıt sıçrıycak kadar yani pistonun tepesine yakıt gelene kadar rotoyu çevir. motorun tepesine taze yakıt gelsin. daha sonra bujiyi takıp tekrar rotoyu çevir. bu şekilde patlatması lazım..

eğer egzozun içi çok fazla yağ ve yakıtla dolmuşsa önce egzozun içindekini aracı yatırarak iyice temizle daha sonra dediklerimi uygula.

aracın komple motorunu söktüm pistondan şüpheleniyordum sağlam olduğunu gördüm sıfırdan ayar yaptım herşeyiyle şuan çalıştırdım ama ayar gerekli gaz yemesi felan iyi değil birde sanki rolanti devri biraz yüksek