Aslında dediğim kesinlikle doğru, daha az yakıt yaktırır net. Eurodizel kullanımının (ethanol eklenmiş, yani çok daha seri yanıcılığı olan bi yakıttır niye tüketimi artırır diye merak edersen) tüketimi kırsal motorinden biraz fazla artırdığını az çok herkes bilir.
Zira eurodizelin sebepleri var, motorun daha smooth çalışması, enjektörlerin daha yüksek basınç yaratabilmesi için daha akışkan ve parlayıcı yakıt ve en önemliside ekolojik nedenler.
Eurodizelin karbon oranı düşüktür. Dizel motorun ateşlemesiz yakma prensibi karbona dayalıdır. Karbon olan her sıvıyı patlatır. Fakat sarsıntı, kara duman-kurum, enjektör uyumsuzluğu gibi sorunlar çıkar, 10 numara yağları Mercedes Travegolara döküyorlar.
Aştide adama sordum günah değil mi diye, ne günahı lan sevap dediydi, otobüs mazottan başka her şey ile çalışıyor. Adam diyor ki normal mazot koysam 1 milyon kilometrede turbo-enjektör ister, 10 numara koyunca 500.000 kilometrede ister diyor. Aradaki yakıt farkı motor masrafını kaç kere çıkarıyor haberin var mı diyor
Hem daha ucuz hem daha az yakıyor diyor.
Yani aslında kalın, karbon oranı yüksek yakıtta performans düşebilir, vuruntu olabilir, enjektöre vs. zarar verilebilir, çevre kirletilebilir ama her halükarda daha az yakılır, karbonu çoktur zira.
Benim dediğim tabi çok masumane bir şey, depoya %15 falan kırsal karıştırmak, bi nebze tüketim düşürmeye etkisi kesinlikle olacaktır temin ederim.