škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,VW grubunun bir dönem kullandığı 1.6FSI 115hp motorlar hakkında artı veya eksi bildikleriniz,kronik sorunlar nelerdir? İkinci el olarak alınacağı için dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? En önemlisi de bu motora sahip bir aracı önerir misiniz? Bu soruların nedeni önümüzdeki baharda muhtemelen bir araç alacağım ve alacağım araçların arasında Golf V 1.6FSI Tour olabilir. Bu araç benim için zayıf bir ihtimal de olsa bilmek istiyorum. Sonuçta seçeneklerimin içinde Audi A3 de var. Bildiklerinizi yazarsanız sevinirim :)


Çevrimdışı ANTARES

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Bence TSI motor ciktiktan sonra tercih edilmemesi gereken bir motor. TSI ile karsilastirirsaniz hem daha az performans hem de daha cok yakit tuketimi olacagi icin kesinlikle almayin derim.
Ilk etapta TSI pahali gibi gorunse de zaten yaklasik 100km'de 1 litre az benzin yakarak fazla verdiginiz paranin bir kismini geri alacaksiniz. Daha da onemlisi alacaginiz arabaya 4-5 sene bineceginizi dusunursek, 4-5 sene sonra FSI'i elden cikarmaniz cok zor olabilir.
KARGO DAHIL SATILIK DETAILING URUNLERI (TIKLAYIN)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bu saaten sonra alınmaz FSI. LPG uygulanması sıkıntı (imkansız değil yapıyorlar ama pahalı), yakıta çok seçici davranan ve günümüzde atmosferiği kalmamış Alman panzerlerine az gelen bi motor, her türlü hüsran olursun.

Ya dizel ya TSI.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 03:38:47 Gönderen: hakanerdogan »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;152071
...Ya dizel ya TSI.
:+1: :kat:  :+1: :kat: :+1: :kat:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
FSI için ölü doğum diyorlar, yanlış da değil, forumlarda okuduklarım, çok kısa bir ömrü oldu. Alt devirleri cansız, 1.6 motora göre. 8V MPI motor daha iyi alt devirlerde.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;152094
FSI için ölü doğum diyorlar, yanlış da değil, forumlarda okuduklarım, çok kısa bir ömrü oldu. Alt devirleri cansız, 1.6 motora göre. 8V MPI motor daha iyi alt devirlerde.
1.6MPI' da da 2000 d/d' nin altına düştüğünde çekiş sıfıra yakın oluyor. Birisi siyahı birisi sarısı.:wnk::kiki:


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ANTARES;152069
Bence TSI motor ciktiktan sonra tercih edilmemesi gereken bir motor. TSI ile karsilastirirsaniz hem daha az performans hem de daha cok yakit tuketimi olacagi icin kesinlikle almayin derim.
Ilk etapta TSI pahali gibi gorunse de zaten yaklasik 100km'de 1 litre az benzin yakarak fazla verdiginiz paranin bir kismini geri alacaksiniz. Daha da onemlisi alacaginiz arabaya 4-5 sene bineceginizi dusunursek, 4-5 sene sonra FSI'i elden cikarmaniz cok zor olabilir.
atay beye katılıyorum bende tsi derim.. golf V Fsi kullanıcısıyım 3 senedir kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. biraz motor sesi duyarsınız... çok fazla değer kaybedeceğini düşünmüyorum satmayıda düşünmüyorum ... tsi çevik ve atak yakıt fsi den düşüktür...
lpg düşünüyorsanız fsi önermem çünki takılmıyor.. takılsa bile %25 civarlarında tasarrufunuz olur (bu konuda çok araştırdım)
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 09:41:04 Gönderen: silver »


Çevrimdışı elhanyu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
FSI motorun kronik sorunları var olduğu bir gerçek. örneğin sabahları ilk çalıştırmada aşırı ses gibi.Onarımı pahalıdır.
 TSI motorlardada kronik sorunlar vardı, piston kırma gibi ama yeni modellerde çözüme kavuştu diyebiliriz.(160hp)


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elhanyu;152157
FSI motorun kronik sorunları var olduğu bir gerçek. örneğin sabahları ilk çalıştırmada aşırı ses gibi.Onarımı pahalıdır.
TSI motorlardada kronik sorunlar vardı, piston kırma gibi ama yeni modellerde çözüme kavuştu diyebiliriz.(160hp)
 O sesi her zaman yapmaz oda bir iki saniyedir. sebebi ise fsi motorlarda triger kayışı yerine zincir vardır ilk yağlanma sırasında yapar... bu bir sorun değildir....  bu arada triger kayışı zamanı geldi değiştiryim derdi yok   :ok:


efe_38

  • Ziyaretçi
golf 5 1.6fsı motoru kullanmış biri olarak söylüyorum bence seçilmemesi gereken bir motor,öncelikle düşük devirden hızlanma yapamıyor illa vites küçültüp devrini aldırıp sonra hızlanabiliyorsunuz heleki rampa yukarı devirde biraz düşükse dip gazda olsa hız artışı olmuyor..
 
hızlanmak istiyorsanız gazın 4/3ünü aşmanız gerek oda fena yakıt tüketimi yapıyor ve dediğim gibi devirli kullanmak lazım..
 
uzun yolda bir tarafını yırttırarak 195-200ü vurdum ama gerisi yok dip gaz 2-3dk gittim gene 200de kaldı..
 
herkezinde dediği gibi tsi alın derdini unutun,bastınmı kaçar fsiden az yakar :)


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum

1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.

2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.

3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.

4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.

5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.

6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.

not: eğer ki lpg kullanmayı sevmiyorum benzinde ekonomi yapabilen tatminkar performans arıyorum diyen birisi iseniz fsi kesinlikle üzmez. ama yok arkadaş ben habire yardırcam dip gaz gidicem dokundunmu şahlanacak diyorsanız beklentiler aşırı yüksek ise zaten 122 lik tsi da kesmez en az 160 lık lazım :)
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 14:04:21 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;152216
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum
 
1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.
 
2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.
 
3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.
 
4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.
 
5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.
 
6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.
:ok:   :clap::clap::clap:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
teknik verileri mkV golf için:

Performance

           Top speed: 192 km/h
    Acceleration 0-100 km/h: 10,8 s
             Urban consumption: 8,5 l/100km
    Urban consumption kms: (1 op 11,8)
    Extra-urban consumption: 5,3 l/100km
    Extra-urban consumption kms: (1 op 18,9)
    Average consumption: 6,4 l/100km
    Average consumption kms: (1 op 15,6)
    CO2 Emission: 154 g/km


       Engine

           Cylinders: 4, in line
    Valves per cylinder: 4
             Capacity: 1598 cm3
    Bore x stroke: 76,5 x 86,9 mm
    Compression: 12,0:1
    Max power: 85 kW (115 hp)
    Max power RPM: 6000 rpm
    Max torque: 155 Nm
    Max torque RPM: 4000 rpm
    Fuel system: direct injection
    Engine type: dohc
    Turbo: no
    Catalyst: regular


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
1.6 FSI jetta kullanan tanıdığım gayet memnun aracından..Uzun yolda benden az yakıyor :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI