bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum
1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.
2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.
3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.
4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.
5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.
6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.
not: eğer ki lpg kullanmayı sevmiyorum benzinde ekonomi yapabilen tatminkar performans arıyorum diyen birisi iseniz fsi kesinlikle üzmez. ama yok arkadaş ben habire yardırcam dip gaz gidicem dokundunmu şahlanacak diyorsanız beklentiler aşırı yüksek ise zaten 122 lik tsi da kesmez en az 160 lık lazım
18 temmuz'a kadar golf 2005 1.6 fsi sahibi biri olarak birşeyler yazmak istedim. arkadaşlar birçok şeyi yazmışlar. alt devirler cansız, oldukça gürültülü (dizel değil mi diye çok soran olmuştur bana), benzin sarfiyatı az olmayan, benzin seçen, devamlı lambda sensörü arızası veren bir motor. 1200 kg olan aracı (arkadaş 1350 kg yazmış ama yolcularla beraber hesapladı sanırım) çekmekte zorlanan bir motordu açıkçası. Bakın neler geldi başıma:
1- katalizatör bozuldu: 2750 tl ye değişildi.
2- bir süre sonra Nox sensörü bozuldu: 800 tl ye değiştirildi.
3- daha sonra ısı sensörü bozuldu: 120 tl ye değiştirildi.
4- en son olarak da kaza yaptım ve 9000 tl masraf çıktı. karşı tarafın sigortası ile sol iki kapı, şanzıman değişti. Hemen aracı sattım.
Kısacası bana uğurlu gelmedi.
Hele arıza lambası yandı mı "Felaketim olurdu, ağlardım
"