škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

VW Grubu 1.6FSI Motorlar Hakkında Görüşleriniz

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı biralem

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;152216
bir sürü doğru bilinenyanlış var. eski fsi kullanıcısı olarak yazıyorum

1.öncelikle 1,6 fsi golf aracım 1350 kg geliyordu. bu ağırlıkta arabaya 115 bg lik hangi atmosferik 1,6 motoru koyarsanız koyun performansı bir noktaya kadar olur. örnek olarak vermek gerekirse 1300 1350 kg aralığındaki bir 1,6 vvti 110 bg motorlu toyota avensis performansı fsi golften vasattır.

2. kronik olarak hiç bir arıza problemi yoktur. ancak bir kaç hassas noktası vardır özen gösterilirse yolda bırakmaz. mesela uygun oktanlı yakıt seçimi gibi yada motor atmosferik diye gidip 10-40 yağ koyanların sorun yaşaması gibi.

3. sesli çalışma tüm atmosferik fsi- tsi-ve tfsi lardada var. fsi teknolojisinin çalışma motorun karakteridir kronk problem değildir.

4. tsi la fsi arasında uçuk bir yakıt tüketim farkı yok. sonuçta atmosferik motor olduğu için sıkıştırmadıkça yakmaz. tsi ın farkı hem çekiş avantajı sunar hemde ekonomi tsi daki fark budur. yoksa tsi dediğimiz makine aşırı beslemeli fsi makinedir.

5. 1,6 8v fsi motorun yanında her şeklde tarihi eser kalır.

6. asla KISA süreli bir motor olmamıştır. ilk fsi motorlar 2001 yılında mk4 golf-bora larda kullanılmış 2009 yılına kadar üretimi sürmüş milyonlarca adet üretilmiştir. sadece 1600 cc fsi olarak üretimi sona ermiş olup şuan vw grubu motorlarının %90 ından fazlası FSİ teknolojisine sahiptir. mesela şuan ülkemizde satılan tüm benzinli seat leonlar T-FSİ dır.

not: eğer ki lpg kullanmayı sevmiyorum benzinde ekonomi yapabilen tatminkar performans arıyorum diyen birisi iseniz fsi kesinlikle üzmez. ama yok arkadaş ben habire yardırcam dip gaz gidicem dokundunmu şahlanacak diyorsanız beklentiler aşırı yüksek ise zaten 122 lik tsi da kesmez en az 160 lık lazım :)

18 temmuz'a kadar golf 2005 1.6 fsi sahibi biri olarak birşeyler yazmak istedim. arkadaşlar birçok şeyi yazmışlar. alt devirler cansız, oldukça gürültülü (dizel değil mi diye çok soran olmuştur bana), benzin sarfiyatı az olmayan, benzin seçen, devamlı lambda sensörü arızası veren bir motor. 1200 kg olan aracı (arkadaş 1350 kg yazmış ama yolcularla beraber hesapladı sanırım) çekmekte zorlanan bir motordu açıkçası. Bakın neler geldi başıma:
1- katalizatör bozuldu: 2750 tl ye değişildi.
2- bir süre sonra Nox sensörü bozuldu: 800 tl ye değiştirildi.
3- daha sonra ısı sensörü bozuldu: 120 tl ye değiştirildi.
4- en son olarak da kaza yaptım ve 9000 tl masraf çıktı. karşı tarafın sigortası ile sol iki kapı, şanzıman değişti. Hemen aracı sattım.

Kısacası bana uğurlu gelmedi.

Hele arıza lambası yandı mı "Felaketim olurdu, ağlardım :) "


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tdepkamil;152264
18 temmuz'a kadar golf 2005 1.6 fsi sahibi biri olarak birşeyler yazmak istedim. arkadaşlar birçok şeyi yazmışlar. alt devirler cansız, oldukça gürültülü (dizel değil mi diye çok soran olmuştur bana), benzin sarfiyatı az olmayan, benzin seçen, devamlı lambda sensörü arızası veren bir motor. 1200 kg olan aracı (arkadaş 1350 kg yazmış ama yolcularla beraber hesapladı sanırım) çekmekte zorlanan bir motordu açıkçası. Bakın neler geldi başıma:
1- katalizatör bozuldu: 2750 tl ye değişildi.
2- bir süre sonra Nox sensörü bozuldu: 800 tl ye değiştirildi.
3- daha sonra ısı sensörü bozuldu: 120 tl ye değiştirildi.
4- en son olarak da kaza yaptım ve 9000 tl masraf çıktı. karşı tarafın sigortası ile sol iki kapı, şanzıman değişti. Hemen aracı sattım.

Kısacası bana uğurlu gelmedi.

Hele arıza lambası yandı mı "Felaketim olurdu, ağlardım :) "

katalizör ile sensör bozulmaları hatalı yağ ve yakıt kullanımından kaynaklı. sorunsuz yüzbinlerce km deviren binlerce araç var bu ülkede. nitekim bozulan parçalar bir çok motor türünde bozulabilecek direkt motorun yapısına bağlı parçalar değil.

ağırlık konusuda bizzat aracı bir iddia üzerine kantara çıkartıp elde ettiğim değerdir. o yıllarda katalog ve ruhsat verilerinde ağırlığı düşük göstermek modaydı en boş donanımsız çıplak boş halinin ağırlığıdır o 1200 ülkeye gelen araçların gerçek ağırlığı değil.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 17:38:06 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun ... ama bizde iki tane var şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadık bu demek değilki sorun yaşamayacağız ama 3 senedir benim hiç şikayetim olmadı bu güne kadar... belkide sizin şansızlığınız diyeceğim...


Çevrimdışı biralem

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
teknoloji şans işi biraz da. dedim ya bana uğurlu gelmedi.

ama yine de birçok kronik sıkıntısı olan bir motor.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
kronik nesi var öğrenebilirmiyiz?

yukarıda yazdıklarınız kronik problemler değiller zira.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 17:40:31 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı biralem

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
vw forumuna bir göz atmanızı tavsiye ederim hocam. aynı sıkıntıları yazan yüzlerce kişiye rastlayacaksınız.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bahsettiğiz vw forumunda fsi konusunda tam tersini yazan bir çok şahısta mevcut. onlardan biriside bir zamanlar bendim.

yukarıdada belirttim. doğru yağı doğru yakıtı koyduğunuz zaman 5 kuruş masraf açmaz.

aynı katalizör 8v lerde var benim tsi dada niye bozulmuyor :)

sizin şansınıza bozulmş. mesela 23 kmde debriyaj yakan adamda var benim gibi 242 bn kmde değiştirende. şimdi o adam debriyaj kroniktir deme hakkına sahip olmadığı gibi sizde söyleyemezsiniz elinizde doğru şekilde alınmış istatistik verisi yok çünkü.

ses konusunuda şöyle açıklayım size. o motor direkt enjeksiyonlu ve CR dizel enjeksiyon ssitemine çok yakın bir sistem bu yüzden dizele yakın ses veriyor. tsi ıda veriyor tfsi ıda verior 10 silindirli r8 in fsi bazlı motoruda veriyor o o motorun karakteridir. her motorun karakteri yapısı farklıdır.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 17:48:13 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı biralem

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
lambda sensörü arızasından daha âlâ kronik sıkıntı mı olur? hatta vw Nox sensörü arızasını firma hatası olarak kabul etti ve aracın garantisi bitse bile "İYİ NİYET GARANTİSİ" adı altında değiştirmeya başladı. Doğuş Oto'yu arayıp bilgi alabilirsiniz. Sabahları ilk çalışmada oluşan ses de kronik bir sıkıntı. Zincirleri yağlamadan dolayı yapıyor ancak bir süre sonra bu sesin süresi uzuyor. Servisten bana söyleneni söylüyorum size: FSİ'lerde oluşan genel problem, garantiniz varsa değiştirelim, yoksa 15oo tl. yani servis garanti kapsamında değerlendiriyor sıkıntıyı.

Yanlış anlamayın. FSİ motoru kötülemek için yazmıyorm. Ancak şu bir gerçek: Fsi motor sıkıntıları olan bir motor. 100.000'de alıp 136.000'de sattığım octavia da bile çok daha az sıkıntı yaşadım.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 17:52:20 Gönderen: tdepkamil »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
lambda sensörü motora bağlı bir parça değil egzoz sistemi ile alakalıdır. motorla alakası yoktur. fsi da bozulması dandik yakıtlardan dolayı doğru emisyon değerinde çalışmayacağı için ömrü çabuk biter. ucuz bir sensördür. motor fsi olduğu için değil yanlış yakıt kullanımından bozulur. diğerlerinin tamamıda aynı şekilde. 98 oktan isteyen arabaya inatla 95 diye 92 93 oktan gelen yakıtlar koyulursa olacağı odur zaten.

benim toledoda lambda sensörü ne zaman lpg taktırdım o hafta bozuldu mesela.

ses konusda elimde şuan fsi lı ve aynı parçaları kullanan 2 başka araba daha var neden onlarda sıkıntı olmuyor :)  kronik değilde ondan :)

o motorda sorun yaşayanların %90 ı hatalı yakıt kullanımından yaşayan kişiler.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 18:06:09 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
durumu en iyi açıklayan fsi motorları en iyi bilen kişiden mesaj:

Alıntı yapılan: endwicklung;836335
Herkese selamlar,
 
Turbo ve atmosferik FSI sürücülerinin bir türlü bitmek bilmeyen ve sonu gelmeyecek gibi görünen oktan merakı üzerine; 105.000'e kadar 100 oktan ve o piyasadan kalktıktan sonra 97 oktan'dan başka deposuna yakıt girmeyen aracıma 95 oktan doldurdum.
 
Amaç; Ben kullandığım yakıt ile memnunken, yine de Doğuş oto'nun tavsiye ettiği yakıtı kullanırsam neler olacağını görmekti.
 
 
 
Forumda 2 yılı aşkın süredir bu makinalarla ilgili fikir yazıyorum, ve yüksek oktanlı yakıt sevdiklerini, yaşanılarn birçok sorunun yanlış yakıttan kaynaklandığını savunuyor ve hatta bazen de "kraldan çok kralcı" olarak anılıyorum.
Sonuçların neler olabileceğini tahmin ederek (adim gibi bilerek) yine de 95 kullanmaya başladım. Dün'e kadar 95 oktan ile yaklaşık 700km yol yaptım.
 
Her zaman kullandığım güvenilir istasyonlardan, tek fark 95oktan doldurmaya başladım.
 
Sonuç şu oldu;
 
Dün akşam üzeri saatlerinde egsoz emisyon lambam, nam-ı diğer motor arıza lambası yandı. ilk kez yandığı için, acaba benimki bozukmu diye şüphelerim vardı sağlammış, sevindim.
 
Forumdaki sohbetlerden bu lambayı birçoğunuz zaten bilirsiniz.
Sorunu doğru vurgulamak ve benzerlerinden ayırt edilmesini sağlamak adına yazıyorum;
Abgass werkstadt uyarısı almadım bilgisayarımdan, rolanti bozukluğu, titreme, gereksiz bir ses, çekiş düşüklüğü, çiğ benzin kokusu v.s. gibi 5 duyu organıma ters gelen herhangi bir durum da yaşamadım. :) Sadece lamba yandı.
 
Ben zaten bu lambanın yanacağından emin olduğum için, lamba yandıktan sonra yakıt tankımda yeter miktarda kaliteli yakıt karışımını sağlayabilmek için 4/1 depo üzeri kesinlikle 95 oktan benzin kullanmıyordum.
 
Acele etmedim, herhangi bir sıkıntı yaratacak mı, benzin sarfiyatı değişecek mi, rolantim bozulacak mı,çekişim düşecek mi gibi sorular için de 50 km civarı yol katettim aynı yakıtla ve sonuna kadar tükettim.
 
Ardından temiz güzel bir istasyona gittim, her zaman tercih ettiğim yerli malı yurdum malı benzin markamdan 40 litre 97 oktan yakıt aldım, ondan önce de yakıt katkısı doldurdum depoma.
 
Yola çıktım tekrar, 40 dakika sonra evimdeydim. Ortalama 40 km yol kat ettim.
 
Evime geldim, otoparka çektim aracımı. Stop ettim. çalıştırdım halen lamba yanıyor.
Üzerine gitmedim, kapattım aracımı kontak açtım. Güzel bir cd koydum 10 dakika müzik dinledim.
 
Tekrar çalıştırdım, lamba sönmemişti. Fakat sönmesi gerekiyordu emindim söneceğinden.
 
O şekilde çalıştırdım 5 dakika rolantide.
 
5 dakika sonra kapattım, kapıyı açıp kapattım aracımı kilitledim biraz bekledim. Yani araca çıkıp girmiş gibi yaptım ve benzin pompasının çalışmasını sağladım. marş bastım.
Lamba yanmıyordu.
 
İşte bu kadar.
 
 
Bazı servislere gittiğinizde bu lamba için, bilmem kaçyüz Liralık egsoz emisyon sensörleri, EGR valveleri, EGT müşürleri, katalitik konvertörler, neler neler değiştiriyorsunuz.
 
Yapmanız gereken sadece makinanıza düşük sülfür oranlı kaliteli yüksek oktanlı yakıt doldurmak ve kullanmak. Bu kadar basit.
 
Bu lambanın yanıp sönmeye başladığı durumlar dışında veya abgass werkstad yazdığı durumlar dışında ki o da net değil, donanım ile ilgili bir sorun yaşayacağınıza ben inanmıyorum.
 
Sadece kullandığı yakıtı değiştirerek forumda kaç tane arkadaşımızı dünya kadar masraftan kurtardık. Forumda EGR valfi arayan, fakat temizletip sonra da farklı yakıt kullandığı zaman lambası sönen ve bin küsür lira masraftan kurtulan arkadaşlarımız oldu tavsiyelerle.
 
Düşük oktanlı yakıt;
1- Çok fazla ısı enerjisi ortaya çıkartıyor; EGT sensörü için arıza olasılığı.
2- Avans dayanımı düşük olduğu için kurum yapıyor; EGR valfi ve boğaz kelebeği için arıza olasılığı. Ayrıca katalitik konvertörün de ömrünü yiyorsunuz.
 
Şimdi bizzat da denedim ve öğreneceğimi öğrendim. Hâla aracımı seviyorum mühendislerin ne kadar çevreci ve aynı zamanda akıllı bir araç yaptıklarına tekrar şahit oldum.
Artık Doğuş Oto'dan resmi bir yazı görmeden asla ve asla bu konuda söylediklerine itimadım yok. Ben ne telefonla aradığımda call centerdan bana 95 kullanmalısınız mutlaka dediler ne de otomobil gazetecileri vasıtasıyla sorduğum sorulara yanıt geldi. Aracımın kitapçığında zaten minimum 98 oktan kullanmalısınız yazıyor. Bu yakıtın Türkiye'de olmaması da mükemmel benzin vergi politkamızın eseridir.
 
Bu iş benim kafamda net olarak bitmiştir.
Bu günden itibaren TSI'da alsam, FSI'da alsam çok büyük ihtimalle 95 oktan kullanmam. Kitapçığına bakarım, ne diyorsa onu yaparım. Başka kimseyi de dinlemem.
 
Sizlerle de paylaşmak istedim. Umarım bundan sonra egsoz emisyon uyarı lambası nedeniyle binlerce lira masraf edenler çıkmaz aramızdan.

buda kaynak adres

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=57058

biraz araştıran azda inceleyn birisinin altında asla yolda kalmaz arıza yapmaz.

mesela bu arkadaş piston kırmış tamamen yanlış yakıt kusurundan.

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=49888
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2010, 18:23:36 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
ey gözünü sevdiğim  opel  92 oktan bile yakıyor :D
tek yaptığı knock sensörden gelen sinyal ile ignition retard/advance

vw demek  kurtaramıyor paçayı :p


Çevrimdışı elhanyu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: silver;152171
O sesi her zaman yapmaz oda bir iki saniyedir. sebebi ise fsi motorlarda triger kayışı yerine zincir vardır ilk yağlanma sırasında yapar... bu bir sorun değildir.... bu arada triger kayışı zamanı geldi değiştiryim derdi yok :ok:

Bu bir sorundur ! sente ayar ünitesinin içine yağ dolana kadar bu sesi yapar, eğer sente kaçırmasına yol açarsa bir motor için bundan kötü daha ne olabilir ki ?


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
daha bu sebepten sente kaçıran vw olmadığına göre srun değil demekki.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
benzinlide direkt enjeksiyonu firmalar yakıt ekonomisi için kullanıyorlar. fsi ların 6 ileri olması da bunu destekliyor. fsi, 1.6 motorlara göre golfün yüksek ağırlığına rağmen güzel değerler yakalıyor.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



efe_38

  • Ziyaretçi
ben yunus emre abiye katılıyorum sorun yaşatan bir motor değil,4 senedir hem bindiğim hemde kullandığım bir motordur zaten araç sahibini görseniz allahlık :D böyle bir adama bu motor nasıl dayanıyor dersiniz :)
 
ama arkadaşım bana güvendiği için her zaman bakımını birlikte yaptırırz yani özellikle beni alır,bensizde gitmez :) bakımından 1bin km önce bakımını ayarlarız ve ben hayatta babama bile güvenmem,servisemi güvenecem :D gidip kendi elimizle kapağında mühürü duran yağımızı orjinal filitrelerimizi falan alır vw servisinde çalışan tanıdığı çağırır ve uygun bir yerde bakımını yapardık halada yapıyoruz ve arabada daha tık yok :ok: yani 4 yıldır motoruna daha 1kuruş harcanmadı...
 
ben VW'de şunu bildim şunu söylerim,yağını suyunu zamanında koy belli aralıklarla kontrolünü yap gerisi yalan :)