Clio ciddi şekilde daha hafif (200 kg civarı bir fark var). Ama bana göre asıl mesele mühendislerin bizim eski 1.4 TDI'lara dayadığı dragvari 1. vites oranı. 1000 devirde 10 km/s çeviren 1.6 turbo dizel bulmak bile çok kolay değilken adamlar bizim araca bu oranı uygun görmüş...
Yok abi, traktör olsa kısa olurdu; bu bildiğin drag aracı.
E tamam işte, traktör de 1. viteste anca onu çeviriyor. Ben bir şeyleri yanlış mı anlıyorum acaba?:blm:
...durduğu yerden 850-1000 devir arasında kalkması ve sıkışık trafikte çok yavaş hızda ilerlemesi... İşte orda uzun şanzıman sıkıntı.
Bu sıkıntı ciddiye alınmış olacak ki, Fabia II başta olmak üzere yeni 1.4 TDI'larda 1. vites kısaltıldı. Ama onların da bizimki kadar cillop bir hızlı kalkışı ve nispeten daha temiz bir 1'den 2'ye geçişi olmaz işte....
"Kısa 1. vites her zaman iyidir. Yüklüyken takarsın 1. vitese traktör gibi çıkarsın her rampayı" derdi rahmetli babam.
Herhangi bir 1.2 Fabia ile kalkmak isterim doğrusu.
Gelecem Ankara, çok pis dağıtacam seni de davşanı da bir gün.:hih: Geçen gün gene 2. viteste 85 km/s' yi görünce heyecana geldim ben.