sadece turbo olanlar: 1,2- 105 _ 1,4 - 122/125 bg _1,8 -120/ 160 bg _ 2,0 - 200/211/240/265
çift besleme olanlar (hem turbo hem kompresör) = 1,4 - 140/150/160/170/180/210(yarış versiyonu bir seri jettada vardı)
tsi = twincharged stratified injection
çift besleme olanların tamamı yukardaki tanım.
sadece turbo olanlar tsi olarak adlandırılmış ancak tfsi = turbocharged fuel stratified injection
tfsi ların tsi diye adlandırılması marka içi prosedürlerden sanırım. zira arabanın üzerinde tsi yazarken kitapçığında tfsi diye geçiyor aynı motor.
122 lik tsi ların turbosu ve basıncı çift besleme olanlara nazaran oldukça düşük. çift besleme olanlarda kk03s turbo var. bu turboyu eski 1,8t kullanıcıları hatırlarlar. 180 1,8t lerde kullanılan turbodur. 1400 cc hacminde bu turbonun kullanılması kontrol edilmesi güç bir turbo lag ortaya çıkartacağı için alt devirlerde kompresör kullanarak bunun önüne geçilmeye çalışılmış ve bu sayede rolantide bile yaklaşık 180 nm gibi bir çok 1,8 ve 2,0 makinenin max tork değeri elde edilmiş. tsi ı bu kadar efsane yapan olay bu.
bu arada ilk dsg mk4 golf r32 de 2003 te kullanıldı. ikinci dsg li araç ise 2004 mkV golf gti. arkasından tdi lara uygulandı en son olarak küçük hacim makineler için 7 ileri kuru tip geliştirildi ve o kullanılmaya başlandı. 6 ileri olanlar 7 ileri olanlardan ciddi seviyede sorunsuz. halen güçlü motor seçeneklerinde o şanzıman kullanılıyor.
7 ileri tiplerin max tork dayanımı : 250 nm şanzıman kodu DQ200
6 ileri tiplerin max tork dayanımı : 350 nm şanzıman kodu DQ250