İyi günler değerli ST ailesi:)
Eski aracımızın havalandırma peteklerinden bazıları kırık olduğundan her servise girişimizde ''abi bunlar kırık,değiştirelim'' dedikleri için en sonunda fiyatını sormuştuk.Komple değişim için 1000 liraya yakın bir miktar istedikleri içinde babamla beraber bir gece kolları sıvadık.
Baktık tvde adam gibi dizi vs yok,bizde indik aşağı başladık söküm işlemine:)
Öncelikle şöför ve sağ taraftakilerin sökümü çok basit.
Şöför kısmındakini sökmek için dekor amaçlı konulan çıtayı yerinden sökmek gerekiyor.Bu işlemi yaparken korkarsanız sökemezsiniz,çok sert ve dayanıklı.Ben kırılır diye korktum ancak sert asılmayınca çıkmıyor.
Çıtayı sökünce altta 2 adet torx civata kafası gözüküyor.Bu civataları söküyoruz ve peteği kendimize doğru çekiyoruz,ve petek olduğu gibi yerinden çıkıyor;
Aynı işlem orta ve sağdaki içinde geçerli.
Uzun çıtayı cam tarafından başlayrak yavaş yavaş kendimize çekiyoruz,ve yerinden çıkartıyoruz.
Sağdaki peteği aynen şöför tarafında olduğu gibi çıkarıyoruz.
Ancak ortadakiler için durum biraz karışık.Yol bilgisayarıda bu kısma bağlı olduğundan iki seçenek var.
Ya yol bilgisayarının soketini söküp parçayı öyle tamir edeceksiniz,yada petek mekanizmasını ayıracaksınız.
Biz soketi sökünce bir problem olabilir diye petekleri gri parçadan ayırdık.İkisini birbirine bağlayan 4 tırnak vardı yanlış hatırlamıyorsam...
Sökülmüş vaziyette;
Bu arada yol bilgisayarını kaldırınca içeriye baktığınızda,10 a 10 kalas gibi kalınca bir profil demir karşılıyor,görünce Opele ayrı bir ısındım:D
Daha sonra hareketli kısmı mekanizmadan ayırıyoruz(iki tırnak tutuyor)
Mekanizma çok karışık gözüküyor,ben bu kadar karmaşık olduğunu tahmin etmiyordum;
Evet,kırık kısım ortaya çıkıyor;
En alttaki parçanın kırık olduğunu görebilirsiniz;
Nasıl iştir anlamadım,hiçbir görevi yokken peteklerin hareketini sağlayan plastik parçanın,aslında en dayanıklı olması gereken yer inceltilmiş.Kırılıp servislere ekmek çıkarsın diye sanırım.
Babam ufak bir fırçayla tozunu alırken;(Eller pislik içinde:))
Temizlik işlemi ardından kırık kısma japon yapıştırıcısı damlatıp,ardından hemen karbonat döktük.Karbonat kemik gibi sert olamsını sağlıyor ve kırılması zorlaşıyor.
Dışardan bakıldığında;
Ve işlemi bitirip parçaları yerine takıyoruz;
Tüm parçalarıda yerine montajladıktan sonra iç mekanda direksiyonun parlaması dışında bir problem kalmamıştı
Bu işlem yapıldıktan sonra yaklaşık 5 ay daha kullandık aracı,hiçbir kırılma vs olmadı.Yeni sahibiylede görüşüyorum,daha sağlammış(7 ay daha oldu)
Umarım bu işi yapmak isteyen ancak cesaret edemeyen arkadaşlara bir faydam dokunur,teşekkürler...