škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vectra C Havalandırma Izgarası Tamiri...

Can · 14 · 13486

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
İyi günler değerli ST ailesi:)

Eski aracımızın havalandırma peteklerinden bazıları kırık olduğundan her servise girişimizde ''abi bunlar kırık,değiştirelim'' dedikleri için en sonunda fiyatını sormuştuk.Komple değişim için 1000 liraya yakın bir miktar istedikleri içinde babamla beraber bir gece kolları sıvadık.
Baktık tvde adam gibi dizi vs yok,bizde indik aşağı başladık söküm işlemine:)

Öncelikle şöför ve sağ taraftakilerin sökümü çok basit.
Şöför kısmındakini sökmek için dekor amaçlı konulan çıtayı yerinden sökmek gerekiyor.Bu işlemi yaparken korkarsanız sökemezsiniz,çok sert ve dayanıklı.Ben kırılır diye korktum ancak sert asılmayınca çıkmıyor.
Çıtayı sökünce altta 2 adet torx civata kafası gözüküyor.Bu civataları söküyoruz ve peteği kendimize doğru çekiyoruz,ve petek olduğu gibi yerinden çıkıyor;



Aynı işlem orta ve sağdaki içinde geçerli.
Uzun çıtayı cam tarafından başlayrak yavaş yavaş kendimize çekiyoruz,ve yerinden çıkartıyoruz.
Sağdaki peteği aynen şöför tarafında olduğu gibi çıkarıyoruz.
Ancak ortadakiler için durum biraz karışık.Yol bilgisayarıda bu kısma bağlı olduğundan iki seçenek var.
Ya yol bilgisayarının soketini söküp parçayı öyle tamir edeceksiniz,yada petek mekanizmasını ayıracaksınız.
Biz soketi sökünce bir problem olabilir diye petekleri gri parçadan ayırdık.İkisini birbirine bağlayan 4 tırnak vardı yanlış hatırlamıyorsam...
Sökülmüş vaziyette;




Bu arada yol bilgisayarını kaldırınca içeriye baktığınızda,10 a 10 kalas gibi kalınca bir profil demir karşılıyor,görünce Opele ayrı bir ısındım:D
Daha sonra hareketli kısmı mekanizmadan ayırıyoruz(iki tırnak tutuyor)



Mekanizma çok karışık gözüküyor,ben bu kadar karmaşık olduğunu tahmin etmiyordum;



Evet,kırık kısım ortaya çıkıyor;

En alttaki parçanın kırık olduğunu görebilirsiniz;




Nasıl iştir anlamadım,hiçbir görevi yokken peteklerin hareketini sağlayan plastik parçanın,aslında en dayanıklı olması gereken yer inceltilmiş.Kırılıp servislere ekmek çıkarsın diye sanırım.

Babam ufak bir fırçayla tozunu alırken;(Eller pislik içinde:))



Temizlik işlemi ardından kırık kısma japon yapıştırıcısı damlatıp,ardından hemen karbonat döktük.Karbonat kemik gibi sert olamsını sağlıyor ve kırılması zorlaşıyor.




Dışardan bakıldığında;



Ve işlemi bitirip parçaları yerine takıyoruz;



Tüm parçalarıda yerine montajladıktan sonra iç mekanda direksiyonun parlaması dışında bir problem kalmamıştı :D



Bu işlem yapıldıktan sonra yaklaşık 5 ay daha kullandık aracı,hiçbir kırılma vs olmadı.Yeni sahibiylede görüşüyorum,daha sağlammış(7 ay daha oldu)

Umarım bu işi yapmak isteyen ancak cesaret edemeyen arkadaşlara bir faydam dokunur,teşekkürler...
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2010, 14:20:53 Gönderen: Can »


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
helal olsun.tebrik ederim en kralını yapmışsınız kendiniz yapmakla.karbonat cidden sağlam yapıştırma malzemesi,nevsehırdeyken benım depo kapagında bı parca kırıldı.tam oturmuyordu aldım 502 ve karbonat ıkılısını.işleme başladım sonuc eskısınden daha ıyı oldu...


Çevrimdışı silver

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 424
    • Profili Görüntüle
gayet güzel olmuş... ellerinize sağlık... servislere para kaptırmak yok...:)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Vaaay karbonat olayı bitirmiş. Bende okurken ne ile yapıştıracağınızı merak etmiştim. Ellerinize sağlık.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Japonu veya 502' yi döküp, üzerine karbonatı ekleyip sonra mı kırık parçaları birleştiriyoruz?


Çevrimdışı xxman

  • New York Subesi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 537
    • Profili Görüntüle
Ellerine sağlık Can.
 
Aslında benimde böyle bir sey yapmam gerekiyor ama nasıl sökerim cesaret edemiyorum.
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir,
Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir


Çevrimdışı Ergn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Elinize sağlık Can.Dışardan bakıldığında japon görünüyor keşke şu sprey ile beraber satılan kuvvetli yapıştırıcılardan kullansaydınız belli olmazdı genede büyük masrafdan kurtarmış sizi :ok:
VW PASSAT 2.0 TDI Comfortline 2006


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;155067
Japonu veya 502' yi döküp, üzerine karbonatı ekleyip sonra mı kırık parçaları birleştiriyoruz?

Evet abi,önce japon,kurumadan karbonat,üzerine yine bir damla karbonat,sonuç=kemik :D

Yalnız kırık parçaları japonu ilk döktüğünde brleştirip,birleştirdikten sonra karbonat+japon yapacaksın.

Alıntı yapılan: xxman;155074
Ellerine sağlık Can.
 
Aslında benimde böyle bir sey yapmam gerekiyor ama nasıl sökerim cesaret edemiyorum.

Abi korkulacak birşey yok,bence dene :)

Alıntı yapılan: artizz90;155087
Elinize sağlık Can.Dışardan bakıldığında japon görünüyor keşke şu sprey ile beraber satılan kuvvetli yapıştırıcılardan kullansaydınız belli olmazdı genede büyük masrafdan kurtarmış sizi :ok:

Flaşla ve makro çekim yaptığım için gözüktü abi :)
Normal araç üzerindeyken görünmüyordu,en altta ve arkada kaldığı için anca içine gözünü sokarsan görünüyordu :)
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2010, 18:52:25 Gönderen: Can »


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
can eskiye özlem mi var yoksa :)

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birkan;155133
can eskiye özlem mi var yoksa :)

Her defasında söylüyorum abi,Vectrayı ayrı bir seviyordum,ailenin bir parçasıydı,6 yıl bizde kaldı.Satılmasından yana değildim ama çok sorun yaşattı bize.Birazda hor kullanma durumu vardı,son zamanlarda dikkatsiz kullandık vs...
Birde araç 5-6 yaşında olduğundan ufak tefek tamir işleri vs oluyordu,eğlenceli geliyordu,kendim yapıyordum felan.
Şimdi öyle bir imkan yok :D

Baktım arşivde bunlar var,cesaret edemeyenlere faydam olsun diye paylaşayım dedim :)
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2010, 19:01:39 Gönderen: Can »


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
bende  bu arabanın aynısından var can biliyorsun , ama cesaret edemem ya . tam satar ayak bisey misey olur isin yoksa ugras :) gerci bir sıkıntı yok ama ne bileyim .. tebrik ettim sizi bravo gercekten .


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Abi aslında korkulacak hiç bir şey yok:)
Ama olur ya,çıtayı sökerken yanlış bir hareket ypar dekoru kırarsın,500-600lira liste fiyatı olan bir parça o uzun çıta :D
Satar ayak bulaşma:ok:


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
10 numara bir is cıkarmıssınız . Alıcıına hayırlı olsun güle güle iyi günlerde kullanır insallah ..