ahanda benim kombi, filtreyi göremedim acaba bacanın yanında bitane vidayla kapatılmış yuvarlak bir bölüm vardı onun içinde olabilir mi? içinin tozu vs malum, nemli bez, fırçayla filan gider ama filtreyi bulmam lazım :hanz:
filtre temizleme: köksal o filtre soğuk su girişi üstünde. ve kalorifere su alma borusu üstündeki altıgen kurbağacıkla açılan metal tapa içindedir. eski kombi sistemlerinde sadece kalorifer su takviyede bulunur. bunu sökmeden evvel vanalarını kapatacaksın. eğer vana yoksa kaloriferlerin üst muslukları kapatılacak. daha sonra altına maşrapa koyup tapayı yavaşça gevşet, kombi içindeki kalan su boşalacaktır. tazyik bitince tapayı tamamen aç. içinde telden filtre var. onu çıkarıp temizle (diş fırçası iyi olur). yalnız çıkarırken dikkat et bazı filtre yani tel şekil itibariyle tam oturmaz. nasıl çıkardıysan o şekilde yerleştir. sonra sıkıp vanaları aç. sonra çalıştırıp su basınç saatine bakarak hermetikse minimum 1,5 bar olacak şekilde ayarla. bazı eski kombilerde (bacalı olanlar) bu bar 2,0'dır. kombi altında bar saatine yakın bir yerde plastik bir parça yardımıyla kombiye su alınır. bazı kombilerde ekstra güvenlik için bunun hemen altında ufak bir vana daha olur. (çift açılımlı)
hava alma: bazı arkadaşlar hava almayı sormuş. kombi çalışırken, peteklerden su sesi geliyorsa peteklerde hava vardır. o zaman elinize maşrapa yada çukur bir kap alarak peteğin üst tarafında bulunan tahliye tapasından varsa kendi anahtarı; yoksa tornavida yardımıyla havası alınır. tam anlamıyla su haline gelince tapayı sıkın.
gazla ilgili aksamları kesinlikle ellemeyin. tehlikelidir. kombi temizlemesi: gene bazı yeni modellerde öyle bir montaj yaparlarki ısıtma peteklerine ulaşmak mümkün olmaz. bu yüzden kendi servisini çağırmak zorunda kalırsınız. diğer kombilerde alev kısmının üstündeki paneli sökerek ulaşabilirsiniz. vidaları ne şekilde çıkardıysanız o şekilde sıralayın. panel yada kapağı çıkarırken dikkat edin iç kaplamasında amyant (asbest) elyaf vardır. bu kanserojen bir üründür. toz halinde ciğerinize kaçar. çocuk varsa özellikle mutfaktan çıkarın. petek üstündeki pisliği elektrik süpürgesi ile alın. süpürgenin torbası kağıt olsun. bezli veya açık olanlar temizlerken tozuyarak size zarar verir. daha sonra eski bir diş fırçası ile petek aralarını yavaşça fırçalayın. bu arada dökülen pislikler için kombi altınada gazete serin. daha sert bir fırça kullanmayın. metal veya lavabo fırçası, petekleri delersiniz. daha sonra komple bir süpürge temizliği yaparak açtığınız şekilde kapayın.
kombinin pır pır etmesi: bunun sebebi 4 türlüdür. gaz basıncı düşükse; gaz içinde fazla hava varsa. veya bacadan ters rüzgar esmesi durumunda; baca çekmiyorsa.
bu arada düz bacalar için kullanılan alimünyum körüğü kontrol edin. bir müddet sonra delinebiliyor. değişecekseniz kaliteli olanını alın. çelik körük diyorlardı sanırım, biraz daha kalın.
kartlı sayaçta çalışmama: kontür yani gaz bittiğinde sayaçtan kombiye gelen boru içindeki gazı da yaktığı için boru içinde hava birikir. kontur yüklediğinizde içinde hava olduğu için kombi yanmaz bu durumda patlamalı sistem yakma ise
reset tuşuna basın. pilot sistem yakma ise gaz verme düğmesine basarak havanın boşalıp gaz gelmesini bekleyin ve belli aralıklarla çakmağını ateşleyin. gaz birikmesi olmasın.
pilot alevinin düşük olması veya yanmaması, çalışmaması: eski sistem kombilerde sürekli alev yanar. bu kısımda arıza varsa; uç kısmını sökün. ucunda metal tapa gibi bir parça vardır. bunun ucunda saç teli kalınlığında bir delik vardır. bunu üfleyerek veya yıkayarak temizleyin. sakın iğne kullanmayın deliği genişletirsiniz. daha sonra ne şekilde çıkardıysanız o şekilde monte edin. alev küçükse bazen rüzgar sebebiyle söner. bu durumda yükseltmek için o pilot alevin altındaki vidayı biraz gevşeterk alevi yükseltebilirsiniz. fazla olmamasına dikkat edin.
-hermetik sistemlerde boru uzunluğu en iyi performans için maksimum 3 metre olmalı. her bir dirsek 1 metre olarak hesaplanır.
- kombinizin kaloriferini kullanmıyorsanız veya gece kaloriferi kapatıyorsanız. sadece kalorifer düğmesini kapatın. kombi çalışır vaziyette olsun. soğuk havada kendini donmaya karşı korumak için açık olması gereklidir.