škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Isınma hakkında merak edilenler (kombi, doğalgaz vs.)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Geçen sene hava bastırmış tanka, zira su basıncı garipleşmişti, düzeldi.
 
Önce bir şeyleri açıp fazla suyu musluktan tahliye ediyorlar, sonra hava basıyorlar bisiklet lastiği pompasıyla :)


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
ahanda benim kombi, filtreyi göremedim acaba bacanın yanında bitane vidayla kapatılmış yuvarlak bir bölüm vardı onun içinde olabilir mi? içinin tozu vs malum, nemli bez, fırçayla filan gider ama filtreyi bulmam lazım :hanz:



















Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizim baymak 310fi de bu aralar vibrasyon uğultusu gibi ses yapıyor suyu nomal seviyede ama bir türlü nereden geldiğini bulamadım aynı kombi alt katımızda da var onlarda sıkıntı yok ama bizimkisi uğultu yapıyor.Sorun nerden olabilir?

Birde bunların bakım sırasında değişen parçası oluyor mu?


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
kadirim monte eden sözde ustalar vida arttırmışlar 2 tane panel vidası eksikti. ses yapmıyor ama sizde de benzer durum olup ses kaynağı o eksik vidalar olabilir.


Çevrimdışı Detaycı

  • Detailer
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 737
    • Profili Görüntüle
Köksal abi kombiler bile aynı çıktı işe bak. :D Yalnızca bizimkinin kumandası aynı ama kombinin üzerinde değil, o kısım mutfakta, balkona çıkmadan yönetebiliyorsun kombiyi.

Sadece bi fırçayla iki fırçalayıp o tozu da elektrik süpürgesi ile çektirmeye 70 TL alıyorlar. :)


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Hacı Köksal;410565
ahanda benim kombi, filtreyi göremedim acaba bacanın yanında bitane vidayla kapatılmış yuvarlak bir bölüm vardı onun içinde olabilir mi? içinin tozu vs malum, nemli bez, fırçayla filan gider ama filtreyi bulmam lazım :hanz:


filtre temizleme: köksal o filtre soğuk su girişi üstünde. ve kalorifere su alma borusu üstündeki altıgen kurbağacıkla açılan metal tapa içindedir. eski kombi sistemlerinde sadece kalorifer su takviyede bulunur. bunu sökmeden evvel vanalarını kapatacaksın. eğer vana yoksa kaloriferlerin üst muslukları kapatılacak. daha sonra altına maşrapa koyup tapayı yavaşça gevşet, kombi içindeki kalan su boşalacaktır. tazyik bitince tapayı tamamen aç. içinde telden filtre var. onu çıkarıp temizle (diş fırçası iyi olur). yalnız çıkarırken dikkat et bazı filtre yani tel şekil itibariyle tam oturmaz. nasıl çıkardıysan o şekilde yerleştir. sonra sıkıp vanaları aç. sonra çalıştırıp su basınç saatine bakarak hermetikse minimum 1,5 bar olacak şekilde ayarla. bazı eski kombilerde (bacalı olanlar) bu bar 2,0'dır. kombi altında bar saatine yakın bir yerde plastik bir parça yardımıyla kombiye su alınır. bazı kombilerde ekstra güvenlik için bunun hemen altında ufak bir vana daha olur. (çift açılımlı)

hava alma: bazı arkadaşlar hava almayı sormuş. kombi çalışırken, peteklerden su sesi geliyorsa peteklerde hava vardır. o zaman elinize maşrapa yada çukur bir kap alarak peteğin üst tarafında bulunan tahliye tapasından varsa kendi anahtarı; yoksa tornavida yardımıyla havası alınır. tam anlamıyla su haline gelince tapayı sıkın.

gazla ilgili aksamları kesinlikle ellemeyin. tehlikelidir.

kombi temizlemesi: gene bazı yeni modellerde öyle bir montaj yaparlarki ısıtma peteklerine ulaşmak mümkün olmaz. bu yüzden kendi servisini çağırmak zorunda kalırsınız. diğer kombilerde alev kısmının üstündeki paneli sökerek ulaşabilirsiniz. vidaları ne şekilde çıkardıysanız o şekilde sıralayın. panel yada kapağı çıkarırken dikkat edin iç kaplamasında amyant (asbest) elyaf vardır. bu kanserojen bir üründür. toz halinde ciğerinize kaçar. çocuk varsa özellikle mutfaktan çıkarın. petek üstündeki pisliği elektrik süpürgesi ile alın. süpürgenin torbası kağıt olsun. bezli veya açık olanlar temizlerken tozuyarak size zarar verir. daha sonra eski bir diş fırçası ile petek aralarını yavaşça fırçalayın. bu arada dökülen pislikler için kombi altınada gazete serin. daha sert bir fırça kullanmayın. metal veya lavabo fırçası, petekleri delersiniz. daha sonra komple bir süpürge temizliği yaparak açtığınız şekilde kapayın.

kombinin pır pır etmesi: bunun sebebi 4 türlüdür. gaz basıncı düşükse; gaz içinde fazla hava varsa. veya bacadan ters rüzgar esmesi durumunda; baca çekmiyorsa.

bu arada düz bacalar için kullanılan alimünyum körüğü kontrol edin. bir müddet sonra delinebiliyor. değişecekseniz kaliteli olanını alın. çelik körük diyorlardı sanırım, biraz daha kalın.

kartlı sayaçta çalışmama:  kontür yani gaz bittiğinde sayaçtan kombiye gelen boru içindeki gazı da yaktığı için boru içinde hava birikir. kontur yüklediğinizde içinde hava olduğu için kombi yanmaz bu durumda patlamalı sistem yakma ise reset tuşuna basın. pilot sistem yakma ise gaz verme düğmesine basarak havanın boşalıp gaz gelmesini bekleyin ve belli aralıklarla çakmağını ateşleyin. gaz birikmesi olmasın.

pilot alevinin düşük olması veya yanmaması, çalışmaması: eski sistem kombilerde sürekli alev yanar. bu kısımda arıza varsa; uç kısmını sökün. ucunda metal tapa gibi bir parça vardır. bunun ucunda saç teli kalınlığında bir delik vardır. bunu üfleyerek veya yıkayarak temizleyin. sakın iğne kullanmayın deliği genişletirsiniz. daha sonra ne şekilde çıkardıysanız o şekilde monte edin. alev küçükse bazen rüzgar sebebiyle söner. bu durumda yükseltmek için o pilot alevin altındaki vidayı biraz gevşeterk alevi yükseltebilirsiniz. fazla olmamasına dikkat edin.

-hermetik sistemlerde boru uzunluğu en iyi performans için maksimum 3 metre olmalı. her bir dirsek 1 metre olarak hesaplanır.

- kombinizin kaloriferini kullanmıyorsanız veya gece kaloriferi kapatıyorsanız. sadece kalorifer düğmesini kapatın. kombi çalışır vaziyette olsun. soğuk havada kendini donmaya karşı korumak için açık olması gereklidir.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: kadir_;410587
Bizim baymak 310fi de bu aralar vibrasyon uğultusu gibi ses yapıyor suyu nomal seviyede ama bir türlü nereden geldiğini bulamadım aynı kombi alt katımızda da var onlarda sıkıntı yok ama bizimkisi uğultu yapıyor.Sorun nerden olabilir?
 
Birde bunların bakım sırasında değişen parçası oluyor mu?

Genleşme tankı titriyordu bizimkinde, 2-3 yaprak gazete kağıdı koyduk arkasına, kesildi. Bir bak bence.
 
Bakımlarında toz alıyorlar, fanı yıkıyorlar, su filtresi temizleniyor, 12 yıldır bakımda değişen bir şey olmadı.
 
Bir ara tıkırtı sesi geliyordu, check valf değişti, ses gitti.


Çevrimdışı Hacı Köksal

  • Bosch + Karcher
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
cem abi döktürmüşsün valla, teşekkürler. bu durumda fotolarda sağ tarafta ufak boncuklu olan kısım su filtresi sanırım.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
köksal alttan giren boruların orda filtre resimlerde yok. kırmızı olanlardan soldaki kalorifer su takviyesi sağdaki emniyet valfi fazla su alması durumunda, bu genelde 3,5 bar olur ordan fazlasını atar.

kombiye su alırken veya kaloriferlerden hava alırken önce kombinin kalorifer düğmesini çalıştıracaksın. devirdaim yaparken hem gerçek basınç görülür.( kombi durur vaziyette iken peteklerden yukarı olduğu için gerçek basıncı göstermez. düşük gösterir.) hemde borularda hava varsa kalorifer peteklerinin üstüne çıkar. ve rahat tahliye edilir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Annemin kombisi baca sorunu uyarı ışığını yaktı geçenlerde. Servis geldi bacayı söktü, dağıttı. Bir de baktık ki havayı çektiği kısma bir örümcek ağ örmüş. Temizlenince şıkır şıkır oldu.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Faydalı bilgiler,
2-3 sene önce kombi patlama yapıyordu, düzensiz calısıyordu(avans vuruntusu vardı :hanz:), servisi geldi, L olan baca sisteminin dirsek baglantıları oynamıs, onu yaptı gitti. Bu sene yine iyi ısıtmamaya basladı, aynı islemi bu sefer kendim yaptım sorun cözüldü,
Yani kombinin baca sisteminin cok önemli oldugunu ögrendim.
Bacanın icinde iki yol var, icte ve dısta, biri egzost görevi görüyor, digeri temiz hava cekiyor. Baca baglantısında veya dirseklerde azda olsa sızıntı varsa temiz hava kirli hava karısıyor ise kombi düzensiz verimsiz calısıyor, sesli ve vuruntulu calısıyor,
 
bizim araclardada oldugu gibi temiz havayı alması(hava filtresi) ve kirli havayı vermesi(egzost) makinelerin can damarı bence,
egzostdan ve hava filtresinden dolayı aracın yakısı, cekisi nasıl degisiyorsa dogalgaz faturasıda degisebilir diye düsünüyorum:wnk:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
İlk önce konuyu hortlatayım
Sıkıntıya gelince, kombi çalışırken tesisat basıncı sabit ama kapatınca basınç kaybolup gidiyor, tamamlıyorum bir kaç saat sonra basınç yine yok, kaçak olmuş olsa çalışırken'de basıncın düşmesi gerekir diye düşünüyorum. Acaba kapatınca kombide değişik şeyler mi oluyor basıncı başka bir yere mi tahliye ediyor anlamadım. Sizce sıkıntı ne olabilir


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Mygokhan daha iyi bilir ancak, kombinin havasida bosalmis olabilir. Arka veya yan tarafinda oluyor ve bisiklet pompasi ile hava basiliyor. Veya insaallah degildir kombi icindeki su isitma peteginizde catlak var su buradan siziyor ve buharlasiyor. Bu petek 400-500 tl civari. Hava basmak ise bakimla beraber 30-40 tl.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Sorunu buldum, tesisatta kaçak varmış ama anlamadığım ilk başta neden kaçırmamış, kombiyi daha yeni bağlattım ilk defa kullanıyorum herhalde sıcak suyu görünce genleşme den dolayı zayıf kaynaktan kaçırdı. Şimdi kaçak önleyici ilaç kullandım şimdilik kesti gibi biraz daha gözlemleyip eğer düzelmez ise kaçıran yeri tamir edeceğim biraz zahmetli olacak ama