Bu 70hp-80hp farkı çok ayrı bir mesele. Aralarında çok ciddi fark var, bu bariz. Ama iş birazda kullanım amacına bakıyor. Kısaca şunu söylemek lazım, 70 hp'nin 80'liğin yanında normal bir kullanıcının elinde iken ciddi fark hissettireceği asıl yer uzun yol olacaktır. Hani 80'lik olan ile 5. viteste 90'da giderken hafif eğim başlar, gazı ittirirsiniz, aynen tırmanmaya devam. Ama 70'likte vites küçültmek gerekebilir. Böyle basit bir senaryo.
Alınmayacak motor değil, o aşikar. Hele ki uzun ömürlü motor falan demişsiniz, 70'lik 1.4 TDI o işi şiir gibi görecektir diye düşünürüm. Ama özellikle Roomster'da performans talebiniz olmadığını varsayıyorum. Zaten şu da var, 65'lik Kangoo yeterli ise, 70'lik Roomster'ın onun yanında çok zayıf kalması pek olası değil.
Tüketim Doğan'ın da belirttiği gibi, çok değişken bir husus. Aynı şartlarda şu kadar tüketimi var dediğini bir araç var ise onunla kıyaslamak kolay. Ama şu durumda değer vermek mümkün değil.
Motor gürültülü ve titreşimli. Ama dert edilecek bir şey mi, bilmiyorum. Kendine has ayrı bir tadı bile var aslında.:++: Hani kimi zaman överim, kimi zaman yererim.:++: Şahsi görüşüm aracı almanıza engel olacak bir özellik olmadığı yönünde.:ok: Sonuçta iş için koşturacak bir hizmet aracından bahsediyoruz.
Frenleri resmi test disiplinlerine göre gayet başarılı. Binek araçlara eşdeğer fren performansı var. Ha, kendisi zaten aslında binek, ama kıyasladığımız araçlar ticari araç olduğundan vurgulamak istedim.
Benim görüşlerim bu şekilde. Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.