http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=9544başlığında da belirttiğim gibi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-skoda-octavia-plus-otodan-boyasiz-octavia-elagance-mpi-34540468/detay linkindeki aracı almak üzere (25'e anlaştık) kaparo verdik ve gecesinden yola çıkarak sabah istanbula vardık. Aracı kendimiz dıştan incelediğimizde kaportanın ilanda yazdığı gibi büyük ihtimalle boyasız olduğu izlenimi edindik. Aracın arka camı içeriden buğuluydu ama onun da önceki gün yapılan iç kuaför işleminden kaynaklandığını anladık. Koltuklar henüz yaştı. Aracın içi de açıkçası iyi durumdaydı, butonlar, pedallar, vites topuzu falan emsallerine göre yıpranmamıştı. 25000'lik fiyatı ile de gayet makuldü. Ancak aracın kaputunu kaldırdığımızda amortisör kuleleri çevresinde, motor suyu kabının detay noktalarında, çamurluk içlerinde, kaput altındaki barların içinde kalan bölmelerde ve alternatör civarlarında kum-çamur izleri gördük ve hemen "hmmm bundan ucuzmuş" dedik ikimiz de... Arkadaşım ve ben motor bölümünün fazlasıyla su teması yaşadığını teşhis ettik. Ben Şahkan otoya göstermek isterdim fakat değil karşıya gitmek, göztepe/merdivenköy'deki galeri Yüce'ye bile gitmemize sıcak bakmıyordu. Yüce'yi de bize öneren, arkadaşımın İstanbul'daki bir tanıdığı idi. Onun Yüce'de bir tanıdığı varmış. Her neyse, Yüce'ye gitmek için galeri sahibini ikna ettik, kendisi yakında ERYA var orası daha mantıklı dedi ama arkadaşım Yüce'ye gidelim istedi ve oraya gittik. Yüce işi kesinleştikten sonra galeri sahibi de kendisinin Yüce'de 4 yıl satış temsilcisi olarak çalıştığını, orada herkesi tanıdığını da bize söyledi. Galeri sahibi, aracı bir firmanın satış müdür kullanıyordu, oradan bana geldi demişti. 1.5 yıl önce aynı aracı bir firmaya satmış, şimdi araç kendisine geri gelmiş tekrar satıyormuş...
Yüce'ye gittiğimizde aracı tanıdılar. Galeri sahibi ile de çoğu çalışanı muhabbet etti. Biz 101 nokta ekspertizi talep ettik ve talebimiz doğrultusunda işlem başladı. 3-4 saat sürer dediler (1 saat sürmedi). Bize çalışanlardan 3-4 tanesi aracı överek boyasız araç, kaçırmayın tarzı telkinlerde bulundular. Ben ekspertiz esnasında ustalara
"Benim 4 Skodam oldu, arkadaşımın da bu 3. olacak, ayrıca forumlarda da aktif insanlarız. Bu arabada sel-su teması şüphelerimiz var. Boya-değişen kaygımız zaten fazla yok. Sıvı teması ile ilgili bize tatmin edici bir sonuç bildirir misiniz?"
dedim. Usta kendi alanına girmediğini, kaporta bölümüne bu isteğimizi bildireceğini söyledi. Daha sonrasında sıvı teması ile ilgili olarak kesin bir kanıya varılamayacağını, bunun ancak koltukları ve alt döşemeyi kaldırarak yapılacak özel bi işlemle anlaşılabileceğini söylediler. 2-3 usta da kaput altındaki çamur izlerini önemsemeyip "bunlar normal şeyler, sonuçta hava-toz alıyor burası" tarzında BARİZ geçiştirmeler yaptılar.
Şİmdi, benim daha önce 2 Fabia'm oldu. Arkadaşımın son aracı da Collection'du. Biz hiç birinde motor suyu kabının kapağını açtığımızda kapağın altında (ama dışında) kalan halka şeklindeki oyuğun içinde çamur kalıntısı görmedik. Ben şahsen 104 bin km'ye kadar kullandığım (ki bu octi 76 binde) Fabia'mda motor bölmesinde normal tozlanmalar haricinde
kumlu kalıntılar görmedim. Allah'a şükür de hiç bir ustanın aracı alacak kişiden daha fazla bu işe özenmeyeceğini anlayacak kadar da araç alım-satım tecrübem var. Kendine 14-15, eş dost ile birlikte 20-25 araç almış bir olarak bu sıvı şüphesi bende (ve arkadaşımda) oluştu. Gösterdiğimiz kalıntılı bölgeleri de dikkate almamaya özen gösterdiler. Her fırsatta da "araba iyi, boyasız araba kaçırma" gibi gaz vermeyi de ihmal etmediler.
Sıvı olayını da kaporta ustasına sordum özellikle... Ben yıllardır bu işi yapıyorum, kaportada bi şey yok. BOya-değişen bi şey bulursalar bana gelsinler falan dedi. Ben özellikle ve tekrarla sıvı olayını sormama rağmen bana bunları beyan etti.
Gelelim SKANDAL 101 NOKTA RAPORU'na...
101 nokta ekspertiz raporundan ne bekleriz? Valla benim ilk Fabia'yı alan vatandaş Ankara'da bi özel serviste
50 TL'ye ekspertiz yaptırmıştı, bu ekspertizde grafikli ve kesin rakamlara dayalı olarak:
Boya - değişen bilgileri,
Baskı balata %76 durumda,
4 amortisör ayrı ayrı %... durumunda,
frenler şu durumda,
alt takım şu durumda,
motorun ürettiği güç ve tork grafiği,
tekerleklere iletilen güç ve tork,
Farların lümen cinsinden aydınlatma durumu, açıları,
Lastik durumları rakamsal olarak,
vs vs...
Adamın eline bir DOSYA halinde verilmişti. Ben de hoşuma giden grafiklerden bi kaç fotokopi alıp forumda paylaşmıştım ama şimdi bulamadım.
Skoda TR Distribütörü YÜCE Oto'nun 101 nokta ekspertiz raporu ise (Octavia'nın içinde unuttuğumuza öyle yanıyoruz ki anlatamam.) elle yazılmış
"boya ve değişen yoktur, bi kaç yerinde taş izi ve ezik var,
şu şu şu ampuller yanmıyor (3 ampulde sıkıntı vardı, yarım şiddette yananlar vardı)
bakım km'si gelmiş"
ibareleri, ve bu kağıda zımbalanmış fatura kağıdı...
İŞTE YÜCE OTO'NUN (Kİ DOD ÜYESİDİR VE 101 NOKTA EKSPERTİZLİ OLARAK DOD ARAÇLARINI SATIYORLAR) EKSPERTİZİ.
Sonuç olarak emin olamadığımız, ve almamamız gerektiğini düşündüren bazı durumların da etkisiyle aracı almadık. Aynı araç ertesi gün (bugün) aracın içinde unuttuğumuz raporun da etkisiyle muhtemelen satıldı. Çünkü etiketi 1000 tl artırıp verilen yeni ilan (
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-skoda-octavia-plus-otodan-boyasiz-octavia-elagance-1-6-34615967/detay) şu an pasif hale gelmiş. 25'e anlaştığımızda etiket 25900 idi, bu ilanda 26900...