Evvelinen yağımı değişesim vardı. ABD'ye gitmeden değiştimdi en son, 6.800 km falan oldu ben gelince baya bi bindim birde aradan te 6 ay geçti artık çamurun evladı olmuş o yağ hemen dedim fırsat gideyim halledeyim.
Sırf yağ bakımı olduğundan mütevellit yetkili servise gitmedim. VAS bağlantısı ve aracın siciline işleme durumu olmadı haliyle. Başlarım zaten yetkili servisine araç kayda girsin diye yıllardır soyulup duruyoz lan ne sattığımız ne satacağımız var. :++:
Gittim efendim klasik Mobil 1 5-30 ESP tam sentetik yağımı aldım. 80 TL o tuttu Şah Makinadan. Babalar gibi MAHLE yağ filtremi aldım, 10 TL o tuttu.
Lan dedim bunu nerde değişmeli. Bir kaç yere sordum hoca liftini ve anahtarını kullanayım falan fişman olmaz dediler. Ya para istiyolar ya da biz yapak diyolar.
Baktım olacağı yok kendim değişemiyecem, o zaman arabayı bilen birine değiştittireyim dedim, Lojistik Skoda'ya gittim adam 15 TL'ye değiştirdi. Parayıda almadı bile ordan çıktım meğersem vermeyi unutmuşum geri döndüm öle verdim diyom niye istemediniz, adamla muhabbet oldu ikramda falan bulundular, dedi yav nolacak zaten bi daha gelirsin garanti demez mi :++::++::++:
Sonuçta TDI'ın yağ bakımını Mobil yağ ve Mahle filtre ile işçilik dahil 105 TL'ye yaptım. (dizel bakımı pahalı diyenlere duyrulur.) Yetkili servis Shell kanalizasyon sıvısını motora 120 liraya iteliyor, filtreye 38 TL alıyor, işçiliğede garanti 50 dayıyor, biline. 200'den aşağı çıkılmaz ordan, hiç çıkamadım yani.
Hadi hava ve polen filtreside değişmiş olsam yine orjinal parça ile 105+30=135 olurdu max.
Hadi ordan çıktım Balgat Doğuş otoya gittim mayham85'in araba orda yatıyor elektronik arızadan onunla buluşup İnanç Abi'nin (crash) yanına gittik hem hayırlı olsun hemde test maksatlı
Saolsun kendisine çok çok teşekkür ediyorum burdanda Golf TDI DSG aracı test ettirdi kullandık çevreyolunda.
Şahsi yorumlarıma gelecek olursak arabayı tanıtayım biraz, DSG şanzımanlı 1.6 TDI 105 bg ESP'si ve Alcantara döşemesi olup, kliması olmayan bir test aracı.
Motor-Performans olarak değerlendireyim ilk, hayatımda ilk defa DSG kullandım, diyorlar işte eski otomatikler gibi performansı törpülemiyor vs... falan geç hikaye, babalar gibi törpülüyor. Ha eski otomatikler gibi çok yaktırmıyor o ayrı mesele. Zaten araçta her şey ekonomi odaklı düşünülmüş.
Araba net kıçını kaldıramıyor yiyelim içelim hesabı bilelim şimdi. Bende Cadillac'tan inmedim yani traktöre bindiğimi herkes biliyor. Araba gitmiyor hocam. Öle benim 1.4 TDI'a boy boy nah geçirir, biraz ilerde gider o kadar. PSA'nın 1.6 TDCI'sı gümbür gümbür bunun anasına avradına atlar. 500 kere Focus sürdüm kuzenimde şirket aracı olarak vardı mazotu sömürürcesine binerdim beleş diye çatır çutur yürüyeni vardı arabanın.
Gaz pedalı BMW pedal tipinde ve inanılmaz kısa mesafede kick down butonuna değiyor size pek sürüş için devir ayarlayacak boşlukta hassasiyet bırakmıyor.
O pedalla o araba zevklen sürülmez net.
DSG'ye geçecek olursak hakkaten manuel şanzıman insana Allah'ın lütfu onu anlıyorsunuz. O ne ulan
50-60 ile gidiyorsun 7'ye geçirmiş, bi defol hoca ya adam mı saçiyon
Hani dersin ya ekonomi odaklı o yüzden yapıyor diye, işte en sinir edici nokta burada başlıyor, 50 ile Protokol Yolunda gidiyorum, kamyonu sollayacam, gazı ittirince ne mümkün yemesi, vites düşürmesini bekleyeceksin, bak önce kick-down edeceksin, bi kaç saniye algılama süresi var, eder etmez düşürmüyor bildiğin bekliyon Ziraat kuyruğunda bekler gibi. Net.
Bir vites düşürüyor, olmuyor onuda yemiyor hop bi tane daha düşürüyor, ulan hâla 5'te, sen bekliyosun ama o GİT-Mİ-YOOOOOR :++::++::++::++::++:
Lan ben fabiada 5'te 90 sabit giderken kamyonu almam gerektiğinde bi debriyaj bi aragaz çekiyom red kestirirken 3'e kütür küttür... Hani motoruna kabahat bulmuyorum ama DSG'nin yapay zekası biraz gerizekalı.
Gelelim iç mekana. İşçilik güzel, kapının her yeri lastikli falan ne yol ne rüzgar sesi hiç biri yok. Ama o konsol öle biner binmez böle beğenimi falan toplamadı yani vay be bak yapmışlar diyemem, Yeni Astra daha daşşaklı iç mekan konusunda, Golf aynı klasik VAG hiç bi ilerleme yok. Roomsterıda Fabiayıda eski VW'leride hatırlatıyor bilindik. Çarpmadı yani öle beni albenisi yok.
Çok hoşuma giden noktası yol bilgisayarı, yağ sıcaklığına kadar güzel okunaklı bir ekrandan gösteriyor, başarılı.
Koltuklar rahattı, memnun kaldım.
Arka diz mesafesi 191 cm'lik ben sürerkende yolcuykende kimseye rahatsızlık vermeyecek derecede kâfi. Başarmışlar o konuyu. Ama Bolu Tüneli gibi şaft tüneli var ortada hemen hemen koltuk ile aynı seviyede
Motor inanılmaz sessiz, eski VW'nin TDI karakterinden eser yok, keza araç yalıtımı öyle inanılmaz sessiz geldi bana bir dizel makineli araç için. Uğraşmışlar o konuda belli. Kapılar tok güzel kapanıyor.
Sonuç olarak DSG rezaleti ortadan kaldırılıp manuel şanzıman ile binildiğinde gayet hoş araç fazla insana ''bu ne lan'' dedirtecek bişiyi yok. Zaten hiç risk alınmamış araç yapılırken her şey bilindik aynı :lol: :lol:
Ama o parayı bu arabaya verir miyim? ASLA......
İnanç Abi'ye tekrar çok teşekkürler.