Çok teşekkürler Yunus Emre. Bu test yıllığı yeni mi çıktı, yoksa geçmiş senelerin yıllığı mı ?
Esneklik konusunda 1.6 TDI biraz sıkıntılı.Yahu zaten arabanın beygir gücünden ne kadar gittiği anlaşılıyor.Millet en az 110 HP yapıyor sen 105' de bırakıyosun arabayı.Yap bi 115-120 millet motor görsün.Ha madem 105' de bırakıyosun bari torku yukarılara çek.Adamlar Giulietta' ya 105 HP koymuş ama 320 NM torku basmış arkadaş.Şu 140 HP olanlar bi gelsede millet 1.6 dizel motor görse bari
Bu kadar küçük farklara takılmamak lazım. 115 değil de 105 olduğu için cinnet getirtecek motor değil bunlar.
105 hp motorda 320 nm tork olması ise hiç normal değil. Daha önce de belirttiğim gibi, 1.6 motordan 320 nm torku üretebilip de gücü 105'de lark diye kesebilen mühendislere şaşmak lazım. Ben bu 320 nm torku versiyonu mutasyona uğramış, eğilmiş bükülmüş bir motor olarak görüyorum.
Bir de 1.6 TDI'a fazlaca haksızlık yapılıyor. Motor'un belirgin bir zayıflığı falan yok. Sorun 1000 devirde 53.6 km/s çeviren kol gibi şanzımana sahip olmasında. 1.6 TDCI'a o şanzımanı uygulasanız gene çok güzel sonuçlar ortaya çıkmaz. 1.6 TDI 13 küsür saniyede iyi bile hızlanmış ara hızlanmada.
1.9 TDI'ın da marifeti gene şanzımanda. Koskoca 1.9 TDI'da bile 47-50 km/s civarı 1000 devir hızına sahip 5. vites kullanılıyordu.
Kısacası bana göre 1.6 TDI'da daha önce de şikayet ettiğim üzere şanzıman cimriliği var. Adam gibi bir 6 ileri uygulansaydı çok daha temiz sonuçlar elde edilirdi.
Manuel arabayı o çok becerikli(!) otohaber test sürücüleri nasıl kaldırıyor bilmiyorum ancak;
Arka arkaya 2 kerede bile çok farklı sonuçlarla kaldırabilirler bir testte Golf bir testte megane bir testte s40 yada 308 marka model fark etmez önde diğerileri geride gözükebilir.
Bundaki en büyük etkende 0-X te olan sürelerdir sonuçta 0 dan kaldırmada beceri devreye giriyor manuel araçta diğer ölçümler genelde tutarlıdır belli hızda belli devirde belli viteste 3 aşşa 5 yukarı aynı sonucu alırsın ölçüm aletleriyle.
Not: S40 ın 5.1 yaktığı yerde Megane ve Golf 5.1 den az yakar. Bana çok saçma geldi.
PSA 110luk motor Renault DCI ve 1.6 TDI dan fazla yakan bir motor.
Otohaber araçları gayet güzel kaldırıyor gene. Asıl sorun Autoshow'cularda... Otohaber'de 3.6 ya da 3.8 ayarında olan iyi bir 0-50 km/s değeri Autoshow'da aynı araçta 4.3, 4.5 falan olabiliyor. Hatta hiç unutmam; Fabia II 1.4 TDI 80'in Otohaber'deki 0-50'si 3.8-3.9 gibi bir şey iken Autoshow'da 5 saniye olan bir test vardı.
Bir de 0-100 yaparken 1 kere ölçüp ceplerinde çıkardıkları dörde katlanmış kağıda "13 saniye" yazıp ofise dönmeyecek kadar da profesyonelce ölçüm yapıyorlar. Test kriterleri defalarca kez yayınlandı, ordan inceleyebilirsiniz.
S-40'ın da Driv"e" diye bir modeli mevcut. Şu an satılan bütün 1.6 dizel S-40'lar bu özel versiyonda. Bu düşük tüketim modeli zaten fabrika verilerine göre de çok düşük tüketime sahip. (Şehir içi 4.9 Şehir dışı 3.4)
Focus'ta yer alan, herhangi bir özel ekonomi pakediyle beraber sunulmayan aynı motorun da ciddi bir fark yarattığı yok tüketimde. Yani zaten çok da fazla yakmayan bir motor özel bir uygulama ile bu testlerde gayet normal bir sonuç vermiş.
EK: Kontrol ettim de, S-40'a bir de yeni, güçlendirilmiş 115'lik 1.6 dizel eklenmiş. Ama test verilerini gördüğümüz araç muhtemelen 109'luk DrivE modelidir. 115'liğin testini görmedim şu ana kadar. Muhtemelen bayağı kısa süre önce dahil oldu.