škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

golf 1.6 tdi - megane 3 1.5 dci

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
ikisinide kullanan varsa motor acısından degilde, yol tutus, konfor, sessizlik, saglamlık, güvenlik acısından kıyaslama yapsa,
vw grup motor acısından saglam olsun diye pek sınırları zorlamıyor sanırım, ikinci el dizel 100 bin 200 bin km Renault dizel ve tdi i karsılastırmak lazım bide,


Çevrimdışı asilx

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Megane 3'ün ithal versiyonu yeni nesil dci 105 kullandığından daha başarılı.

0-100km si 10.7 idi yanlış hatırlamıyorsam.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;162734
Beygir faktörüde var ama :)

E tamam, tork değerinden kıyaslanır işte.:) Aynı devirde hangisinin torku daha yüksekse o devirde otomatikman o daha güçlü olur. :ok:
 
 
Alıntı yapılan: mustisahin;163244
ikisinide kullanan varsa motor acısından degilde, yol tutus, konfor, sessizlik, saglamlık, güvenlik acısından kıyaslama yapsa,
vw grup motor acısından saglam olsun diye pek sınırları zorlamıyor sanırım, ikinci el dizel 100 bin 200 bin km Renault dizel ve tdi i karsılastırmak lazım bide,

Abi olay hizmetse TDI'ın bu ülkede DCI'a kıyasla doğru düzgün iş yaptığı bile yok. DCI'lar bu ülkenin yükünü sırtlayan dizellerden. Onca aracı onca değişik şartlar altında onca değişik insanların kullanımıyla götürüyor. DCI'ın sağlamlığından şüphe edecek bir durum yok.
 
Ha TDI daha iyi midir, olabilir. Ama "TDI iyidir, DCI sonradan dökülür" yargısına varmak için hiçbir sebep yok. Aksine, DCI'nin çok sayıda eski örneği daha iyi bir referans sağlıyor.:)
 
 
 
Alıntı yapılan: asilx;165238
Megane 3'ün ithal versiyonu yeni nesil dci 105 kullandığından daha başarılı.
 
0-100km si 10.7 idi yanlış hatırlamıyorsam.

 
"Yeni nesil dci 105"ten kastınız ne acaba ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı asilx

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Tork bandı biraz daha optimize edilmiş. Aslında yeni motorlar 106hp dir ama mais ikisinide 105 diye lanse ediyor.

Coupe ve Sport Tourerlar ithal olduğundan hala güncellenmiş motorla gelmekteler. Ama HB yerli üretime geçtiğinden bu yana güncellenmemiş motoru kullanıyor. BU da performans da baya fark yaratıyor


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;165244
E tamam, tork değerinden kıyaslanır işte.:) Aynı devirde hangisinin torku daha yüksekse o devirde otomatikman o daha güçlü olur. :ok:


Ben 112 TDCI her daim geçer yakar, yandığı yerden çeker ağızlı burunlu kayar demek istedimdi :D :D :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: asilx;165408
Tork bandı biraz daha optimize edilmiş. Aslında yeni motorlar 106hp dir ama mais ikisinide 105 diye lanse ediyor.
 

106-105 olayının birim farkı ve marka taktiğinden öteye geçmediğinden eminim. PS-HP farkı nedeniyle canlarının istediği gibi kullanabiliyorlar 1-2 güç birimini. Ama şu da var: Renault bahsettiğiniz değişikliği yaptıktan sonra bunu "106" olan güç birimi ile farklı adlandırmak istemiş olabilir.:ok: Yani dediğiniz gibi, 106 hp ya da ps diye görünen yeni motor 105 olarak görünenden daha yeni bir düzenlemeyle kullanılıyor oluşunu bununla ifade ediyor olabilir.
 
Bir de bu dönemde "tork bandı optimize edilmiş" lafı duyunca aklıma bandın güçlendirilmesinden ziyade kırpılması geliyor. Zira tork bandına ne kadar müdahale edilmiş araç gördüysem alt devirlerine bir tokat yemiş oluyor.:(
 
 
Bu arada DCI konusunda bilgi sahibi olduğunuza göre elinizde tork grafiği de vardır belki ?:D Onu da bu şamataya (1.6 TDI-TDCI) katmak isterim grafikte.:++:
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;165505
Ben 112 TDCI her daim geçer yakar, yandığı yerden çeker ağızlı burunlu kayar demek istedimdi :D :D :D

Ha; ben de zaten o bunu yer diye yorum yapmamıştım. Ama madem açtık konuyu, sana katıldığımı belirteyim. (112 olayını ayrı tutarak)
 
Grafikten de görünüyor ki TDCI'ın hızlanma devirleri olan 3000-4400 arasında bir üstünlüğü var. Özellikle üst viteslerinin de TDI'dakilerden daha kısa oduğu düşünülürse özellikle örneğin 120-180 arası hızlanmalarda TDI'a acı verici bir şekilde üstünlük sağlayacağını tahmin ediyorum.
 
TDI da bambaşka bir mucize aslında. Adamlar resmen atmosferik motor gibi tam bir geniş bant motoru yapmış. Ama bu tip bir değişikliği daha bir kısa şanzıman takip edeceğine tam tersine daha uzun bir şanzıman takip etmiş. Bu motor son oranı 53 km/s çeviren 5 ileri manuel'e göre bir motor değil. Bu 5 ileri manuel de maks gücünü 4400 devirde veren, 5000 devire bile sıkıntısız ulaşan motor şanzımanı değil.
 
Ha, ekonomi için bu motorun bu şanzımanla birleşmesi de kaçınılmaz tabii. Sonuçta benim bu yorumum tamamen performans odaklı idi. (ki 1.6 dizel bir motor söz konusu olduğundan VW mühendisleri bayağı gülerlerdi herhalde bana) Ama en azından şöyle adam gibi oranlı bir 6 ileri manuel beklerdim. Millet 1.6 benzinlilere koymaya başladı artık 6 ileri manueli...
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
seahawk cım passatlarda artık 1.6  tdi 6 ileri ama daha uzun oranlarla :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;168380
seahawk cım passatlarda artık 1.6 tdi 6 ileri ama daha uzun oranlarla :D

 
Nasıl yahu, 5 ileride 5. vitesi zaten 53 çeviriyor diyoruz; daha ne kadar uzatmışlar son vitesi ???:rock1::++: 1.5 tonluk 1.6 TDI motorlu araca bu kadarı da yapılmaz artık.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sen ne diorsn 3 den 4 e alıyorum araba duvara çarpıyor resmen :D


Çevrimdışı asilx

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
@SeaHawk
Evet 106lık motor 105lik motor farkını ithal megane 3 coupe nin veya sports tourer ın 0-100 hızlanmasıyla yerli hb nin hızlanma verilerini renault.com.tr nin sitesinden kıyaslayarak konfirme edebilirsin. (Sport Tourer 100kg ağır olmasına rağmen HB den 0.2 saniye daha hızlı 0-100km de)

Bu motorların birde 110luk versiyonu var onlar da Lagunalar da kullanıyor.

Devir-tork grafiği elimdeki Megane broşüründe var ama internetten bulamadım ne yazıkki bir ara taratır koyaırm buraya.