škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Mavişte ilk hata! :)

0 Üye ve 18 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Mesela baya bi hızlanmış araçta 1. ya da 2. viteste vurdurmak bence sıkıntı oluşturur. Hıza göre vites seçmek lazım, 4'te bile vurdurulabilir...


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
aynen :rolleyes: :ok:

uygun koşullarda geri viteste bile vurdurulur :)


Çevrimdışı Şahinbey

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;160768
beyinli arabalarada çok vurduk vesselam :D
 
direksiyon ışığı muhtemelen akü yüzünden yandı, abi sen aküne baktır
 
 
içten yanmalı motorlar dışardan ilk harekete muhtaçtır.
kontak anahtarı ile yaptığınız ile güzelce vurmanın motor açısından farkı yok dili olsa konuşsa fark yok diyecektir :D zira marş motoruda volanı döndürüyor öbürüde volanı döndürüyor... aksini idaa eden ? :D
 
 
haa klasik muhabbet triger kopartanlar şunlar bunlar neden oluyor...
 
oda vurdurma farkı ile olacağı varmış karışımı :D
Şahsi fikrim,hem motor hemde aracın yürüyen aksamı açısından aracı vurdurarak çalıştırmak, araca çok daha fazla zarar verecektir.Aracı viteste çalıştırmakla vurdurarak çalıştırmak arasında bir fark yok bence...
Yeniden...


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;160758
Senin arabaların biraz istisna olur hocam, 2006 model, 13.000 km falan ya hani :D



2005 Güz üretimi aracım, gün itibarıyla 67.444'üncü kilometremdeyim, 60 amper akü, hâla fabrika aküsü, daha hiç 2. kez marşa basmadım, sene 2011'e dayandı :) Bu aralar bitecek ama dur bakalım hala emâre vermedi :)


(ama sanırsam ki dizel araçta ateşleme olmadığından daha uzun gidiyor)


Sen bi 4-5 gün yurt dışı yap gel bakem, çalışcak mı.. Benimki de 2005 bahar üretimli.. Hani tam bilemiyorum tam ne zaman üretmişler.. nenemim babamın doğum tarihini bilmediği gibi.. İşte harman zamanıydı, güz mevsimiydi :D

Ne diyoduk 4-5 gün yattı da kalkamaz oldu.. Bizim araba alaman-capon ortak yapım emme kesin aküyü koyan cimri capondur.. 60amperlik yere, 45 amper kuş kadar akü koymuşlar.. Yiğit akıllıyı çakınca.. Kendine geldi meret :D


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun Gökhan.Bizim 2010 model astranın başınada geldi geçenlerde.Kardeşim sabah farları ( normal farlar ) açık untumuş.Akşam iş çıkışı araca binmiş marşa basmış tık yok.Sonra tamirci çağırmışlar adam gelip aküyü şarjlamış sonra hadi eyvallah :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı Şahinbey

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;160792
Sen bi 4-5 gün yurt dışı yap gel bakem, çalışcak mı.. Benimki de 2005 bahar üretimli.. Hani tam bilemiyorum tam ne zaman üretmişler.. nenemim babamın doğum tarihini bilmediği gibi.. İşte harman zamanıydı, güz mevsimiydi :D
 
Ne diyoduk 4-5 gün yattı da kalkamaz oldu.. Bizim araba alaman-capon ortak yapım emme kesin aküyü koyan cimri capondur.. 60amperlik yere, 45 amper kuş kadar akü koymuşlar.. Yiğit akıllıyı çakınca.. Kendine geldi meret :D
2005 yılında almıştık eşime Colt.Hollanda da Nedcar fabrikasında üretiliyor,aracı aldıktan 6 ay sonra halk otobüsü arkadan dokundurdu,inanmayacaksın hasar tam 7 bin lira...kaporta parçaları çok pahalıydı,buna rağmen oldukca keyifli özellikli bir araçtı TAY..
Yeniden...


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Şahinbey;160788
Şahsi fikrim,hem motor hemde aracın yürüyen aksamı açısından aracı vurdurarak çalıştırmak, araca çok daha fazla zarar verecektir.Aracı viteste çalıştırmakla vurdurarak çalıştırmak arasında bir fark yok bence...

düşüncedir tabi saygı duyarım :)

ancak unutmayın viteste unutup araç çalıştırmanın yürüyene en ufak zararı yoktur yarın öbürgün acil durum olur aracı stop ettirirsiniz hemzemin geçitte kavşak ortasında trafik ışığında falan... çalışmayan motora  marş yaparken debriyaj ile yedirerek ilerleyebilirsiniz  hatta marş motorunu yakana kadar yokuş bile çıkabilirsiniz :ok:
akılda bulunması gereken bilgiler bunlar acil durumda canınızdan kıymetli değil ya..


öbür yandan vurdurmaya geri dönersek motoru viteste unutup debriyajdan ayağınızı çekmekle  yürüyen aksamınıza binecek yük neyse vurdurmada da daha ötesi değildir, belki daha azdır

aracın silkelenmesi öne doğru yığılması sizi korkutsada , boyutu belki  bir kutu kola şeklinde olan silindirin içine ileri geri 4 parmak boyu stroku dahilinde haraket eden pistonun ateşleme kursunda yaptığı sıkıştırmanın dışa yansımasından başka birşey değildir ve Buji ateşlemesi ile oluşan muazzam torkun yanında sıkışan havanın yarattığı frenleme hiçbirşeydir :)

uygun olmayan viteste aracın silkmesi ... vites değiştirirken debriyajı kavrattığımız anlar.. hele o anlar ...  heleki memlekette hevesli gençler standart halini modifiye ederek öyle araçlar yapıyorlar  140 la  gidiyor düşün  sadece gaza basınca araç o hızda ilerlerken patinaj yapmaya başlıyor ve hızlanmasını patinajla  devam ettiriyor.

motorun şanzımana uyguladığı ve şanzımanın dayandığı ancak lastiklerin yolu tutmadığından yola aktaramadığı  yükü düşünebiliyormusunuz :knp:  


özetle merak kediyi öldürdü  durumu her zaman vardır. :) araştırırsanız kaybınız olmaz kazancınızda olmaz...

ben araba işlerine kafa yormaktan okulumu uzattım  hala forumlarda geziniyorum bakın :)

kimseyede birşey anlattığım olmadı  herkes bildiğini okuyor  elbetki  okuyacak..

ancak kafalarda oluşacak bir soru işareti  vayy  neler  oluyormuş demek  buda olabilir belki  düşünceleri bana yeter :)

kalıp yıkmak olayım esas :ok:
« Son Düzenleme: 24 Kasım 2010, 23:22:55 Gönderen: AhmetH »


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: Şahinbey;160800
2005 yılında almıştık eşime Colt.Hollanda da Nedcar fabrikasında üretiliyor,aracı aldıktan 6 ay sonra halk otobüsü arkadan dokundurdu,inanmayacaksın hasar tam 7 bin lira...kaporta parçaları çok pahalıydı,buna rağmen oldukca keyifli özellikli bir araçtı TAY..


Şahin Bey, aracınızın rengi benimkisi gibi miydi? :D Çünkü benim aracımında daha 350km'deyken arkadan otobüs yada minibüs çarpması sonucu dış kapı sacı değişmiş..

Ben ikinci sahibiyim :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Başka araçlarda çok vurdurdum çalıştırdım.Geri viteste bile.Şirkette olsun, yakın çevremde olsun araba çalışmıyorsa hep beni çağırırlar .Sürekli vurdurdugum araçlarda hiç bir sorun yok :ok: ama vurdurmasini bileceksin. Roomiyi vurdururken araba sallanmadı bile.Rampa aşağı daha inisteki ilk hareketi verdigim anda/saniyede çektim debriyajdan ayağımı sakince. Daha sert bir harekette vede daha hızlanarak yapsam emin olun zararlı olurdu.

Direksiyon ışığının yanması akuden kaynaklanıyor.Su anda hiç problem yok mesela.;) Ama akunun değişmesi şart.Fabianin akusu daha uzun gitmişti sanki.O kadarda açık bırakırdim parkları vs..

Şimdilik idare etsinde, masraf yapamam düğün mugun derken masraf çok :D

Ama ilk kez kontagi çevirip aracı calistiramadim ya ona şaşırdım :) Aliskin değilim kendi arabalarımda :) Sirket araçlarında çok yolda kaldım :) Aile arabada olmasa servis cagirirdim beklerdim belki.

Yüksek torklu dizel araçlarda 3 veya 4. Vitesle vurdurmak gerekiyor tabi.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Şahinbey

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;160813
Şahin Bey, aracınızın rengi benimkisi gibi miydi? :D Çünkü benim aracımında daha 350km'deyken arkadan otobüs yada minibüs çarpması sonucu dış kapı sacı değişmiş..
 
Ben ikinci sahibiyim :D

Benimki gri renkti,fotoları hala durur,7000 km. sattım
 

 

 
Yeniden...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;160792
Sen bi 4-5 gün yurt dışı yap gel bakem, çalışcak mı.. Benimki de 2005 bahar üretimli.. Hani tam bilemiyorum tam ne zaman üretmişler.. nenemim babamın doğum tarihini bilmediği gibi.. İşte harman zamanıydı, güz mevsimiydi :D

Ne diyoduk 4-5 gün yattı da kalkamaz oldu.. Bizim araba alaman-capon ortak yapım emme kesin aküyü koyan cimri capondur.. 60amperlik yere, 45 amper kuş kadar akü koymuşlar.. Yiğit akıllıyı çakınca.. Kendine geldi meret :D


Abi 3 ay yoktum, gitmeden babamada dedim hani hiç bi yere gideceğim yoksada canı sıkılmasın arabanın hava almaya çıkarırım dediydi. Zor bela 7 günde bir bindiğini söylüyordu. Hiç problem olmadı.

60.000 küsür km'de bıraktım, 61.000 başlangıcı civarı bi kilometresi vardı gedliğimde :++::++:

Ben geleli 2 ay kadar oldu, şu an 67.500 civarı :hih: Yani yattığı falanda oluyor arabanın. 4-5 güne tepki vermiyorsa akü cidden kıytırıktır :D

5 yılı geçtik, forever tek marş :adm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Sana lazım olan bu Gökhanım:gkhn::gkhn::gkhn:
Alıntı yapılan: demir_01;160737
bizim beyinsiz arabalarda bu durumlarda vurdur no  problem masraf olsa kaç guruş sanki ama bu beyinlilerde zararlı  sankim..bi defalık arabayı vurdurmadan sorun çıkacagını  sanmıyorum.
Favorit' te vurdurma işini pek fazla yapmamak lazım zira eksantrik zincirinin çok çabuk bollaşmasına neden oluyor.
Alıntı yapılan: mygokhan;160817
...Roomiyi vurdururken araba sallanmadı  bile.Rampa aşağı daha inisteki ilk hareketi verdigim anda/saniyede  çektim debriyajdan ayağımı sakince. Daha sert bir harekette vede daha  hızlanarak yapsam emin olun zararlı olurdu....
Daha fazla hızlandığında da takarsın 5. vitese ve o şekilde vurdurursun hiç de silkelemez.
Alıntı yapılan: AhmetH;160803
...ancak unutmayın viteste unutup araç çalıştırmanın yürüyene en ufak zararı yoktur yarın öbürgün acil durum olur aracı stop ettirirsiniz hemzemin geçitte kavşak ortasında trafik ışığında falan... çalışmayan motora  marş yaparken debriyaj ile yedirerek ilerleyebilirsiniz  hatta marş motorunu yakana kadar yokuş bile çıkabilirsiniz :ok:
akılda bulunması gereken bilgiler bunlar acil durumda canınızdan kıymetli değil ya...
Ehliyet kursunda hemzemin geçitten geçerken hocamın inadı yüzünden Şahin' i stop ettirmiştim. Marşa bastım çalışmadı, baktım tren de geliyor yan taraftan. Taktım 4. vitese bıraktım debriyajı ve marşa bastım. Çatır çatır atladık rayların üzerinden. Hocaya nasıl baktıysam adam "arka koltuğa geçeyim mi" diye sormuştu.:ban::kafa::mad:


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Bu konuda Fiat araçların mantığı güzel. Aracı stop ederken farları söndürme derdiniz yok.


fabialife

  • Ziyaretçi
arkadaşlar konu iler alakalı olduğu için yazayım.
akünün suyunu belli aralıklarla kontrol edin. bakımsız akü falan yazdığına bakmayın, jel aküler dışında içerisinde su olan bütün aküler (istisnalar hariç) bakımlıdır ve bakım gerektirir. gerçekten bakımsız akü ise üzerinde hiç kapak ve havalandırma deliği bulunmaz.
bakımsız lafı hikaye, siz aküye bakmayın ki üreticiler daha çok akü satsın.
benim bu güne kadar kendi aracımın ve arkadaşlarımın araçlarında sözde hep bakımsız akü vardı kapakların üzerindeki yapışkan etiketi sökün ve kapakları açıp bakın akü gözlerinin suları hep eksilmiştir.
akü özelliğini kaybetmeden eksilen suyu normal seviyesine kadar saf su ile tamamlayın akünün ömrü bir kaç yıl daha uzar.
bakımsız akü diye satılan akülere hiç bakım yapmazsanız ömrü 3-4 yıldır, eksilen suyu saf su ile tamamlarsanız 7-8 yıl gider.
ben hem kendi aracımda hem arkadaşlarımın aracında buna dikkat ederim arabada bir problem olmadığı müddetçe hiç  7-8 yıldan aşağı akü değiştirmedik.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30168
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Delphi akü var Roomi'de, kapalı kutu, hiç açık yeri, deliği, kapağı yok.
 
Seneye bu vakitler 5 yıllık olunca Bosch akü ile değiştiririm. Çoluk çocukla geziyorz hep, kelek bir yerde kalmayalım, sağalmcı olmam lazım  :)