Aküyü İstanbulda taktırdık o bir şey değil garanti bittikten 15 gün sonra arıza yaptı ve tatilde yakalandık bu duruma balıkesirdeydik o sıralar arabanın kapıları bile zor açıldır sadece şöför kapısı açıldı o derece1. gün neyse dedik ama 2. gün gene aynısıı yaptı bu sefer değiştirmek zorunda kaldık yoksa kaldırıp kafalarına vurmak lazımdı o aküyü. . Jelatinli olarak çıkardı adam altında köpüğü bile duruyordu sanırım ya rafta fazla kaldı yada fason üretimdi burda yada uzak doğuda üretilmişte olabilir. .
her mal ve markada ektrem örnekler olabiliyor
biz zamanında sanayide yapılan siyah üstü zift kaplı aküleri bile o günün şartlarında imal edilmiş kaçağı, kısa devresi her an olabilen yerli arabalarda bile 4-5 sene kullanıyorduk.
ben kaç tane mutlu, eas, inci vs. marka akü biliyorum birkaç ay içerisinde bozulup değişen ama istisnalar kaideyi bozmaz.
piyasanın iyi akülerdir; mutlu, inci, bocsh, delphi, varta, eas, tudor, delco, yiğit, yuasa.
arabanın üzerinde gelen akünün ömrünü pek dikkate almayın sebebide araba imal edilip kullanıcının eline ulaşıncaya kadar çok uzun zaman geçebiliyor ve bu sürede araç çalışmadığı için akünün plakaları sertleşip özelliğini kaybediyor.
bu nedenle sizin taktığınız akünün garanti süresi 2 yıl aracın üzerinde gelen akülerin bir çok markadaki garanti süresi 1 yıldır.
akünün uzun süre dayanmasını istiyorsanız arada bir saf suyunu tamamlayın
genellikle gündüzleri araç kullanıyor ve farları yakmıyorsanız arada bir farlarıda yakarak veya aküden enerji kullanan donanımları çalıştırarak akünün deşarj olmasını sağlayın.
arada bir aracın şarjını kontrol ettirin.
amfi, ses tesisatı gibi aletler kullanıyorsanız akünün amperini büyütün.
bunları uyguladıktan sonra bir şansızlık yaşamazsanız iyi bir akü en kötü ihtimalle 5 yıl normalde 6-8 yıl arasında akünüz dayanır.