škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lütfen okuyalım arkadaşlar.ben denicem.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı usedat

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Yağmurda otomobil süremek ! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..
 
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin.
Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.
 
Bir çok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır, ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli farketmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşcasına mükemmel bir netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikayet edeceksiniz).
Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor.
 
Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
 
Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
 
36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi.
Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.


Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.
Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

 
Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.
 
NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...


efe_38

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
biriniz yanımda  V1  Rotate  derse  crusie kontrol işini deneyebilirz aklıma yattı  


Çevrimdışı bladeg

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
paylaşım için saol bıde gündüz taksın arkadaslar gunes gözlüğünü aksam sakın denemeyın yagmurluyken gunduz benım kanımca :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Peki bu keriz gontrol ile arabanın kızaklayıp uçmasının fizikselinde ne yatıyor?


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Aynı metin FW mail yokuyla bütün dünyada konuşuluyor aslında. Söylendiği gibi Toyota Siena XLE'de yağmurlu havada CC devre dışı kalıyor.. Ama bence araba CC'de iken araç kayma yapar demek bence çok da doğru değil.. Sonuçta CC'ün yağmurlu havada devre dışı kalmasının yada hz sabitleyici ile yağmurlu havada gitmenin farklı sakıncalarını da düşünmüş olabilirler..

Örneğin dikkati yola daha iyi verebilme, kaygan zemini daha iyi hissedebilme gibi.. Ayrıca yağışlı havada kontrolü kendine almak isteyen bir kişi bunu frene basma yoluyla yapmak isterse belki CC devre dışı kalır ama o sırada su birikintisine denk gelerek bir kızaklamayı da tetikleme yapabilir diye böyle bir önlem alınmış olabilir..

Güneş gözlüğü ve yağmurlu hava kısmına gelince.. Bu da doğruluğu kanıtlanmamaış FW mail yoluyla yayılan farklı bir dedikodu..

http://www.snopes.com/autos/techno/sunglasses.asp

Uzmanlar bunu kesinlikle sürücü iken denemeyin diyor.. Belki aklınıza gelirse yolcu koltuğundaki biri bunu deneyebilir.. Güneş gözlüğünün polarize olması gerekli demişler yanlız.. yoksa görüş yansımalarla daha da kötü hale gelebilirmiş..

Bence 2.'si çok saçma, 1.si ise yani hız sabitleyici meselesi de abartılmış birşey.. Sonuçta CC büyük bir su birikntisinde tekerlekleri daha hızlı döndürmeye çalışıp tehlike yaratabilir ancak şuan yağmurlu havalarda bunu kullanan birçok otobüs ve CC'lü araçlar var.. Amerikanın bilmem neresindeki bir kadının yaptığı kazanın kafamdaki saçlar adetince sebepleri olabilir.. Yada gerçek bile olmayabilir..


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sürekli CC ile kullanırım arabayı külliyen yalan. 5 10 cm buz üzerinde bile cc açık kullanırım kullandım ve ilerdede kullanacağım :) eskişehirden adanaya 700 bilmem kaç km yolun nerden baksan 650 km si hız sabitleme açık giderim mesela. mükemmel bir konfor ve emniyet sağlıyor kim ne derse desin. heleki benim gibi düz taban olupta o kadar süre ayağını pedalda tuttukça sanki altına bıçak vuruluyor hissi ile binlerce km gitmek zorunda kalan birisi için.

 arabaya kızaklatma yaptırman için hakkaten öküz gibi bir hızda falan yapman gerek yada abuk sabuk bişiler yapmıştır ani direksiyonu falan kırmıştır yada nasılsa hız sabitlemede deyip etrafı falan izlemiştir o gacı. başka bir açıklaması yok tembel cahil amerikonyalılardan :)

he birde gaz pedalı takılması geyiklerini hız sabitlemeye bağlayıp kurtarmaya çalışıyor olmasın bu doyodacı lar.
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2010, 21:50:38 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
karda büneş gözlüğü çok işe yarıyor her zamn tavandaki yerinde durur gözlüklerim kullanırım.ama yağmuru denemedim.
cc açık karda gitmek akıl karı değil bencede.
cc açık aracın uçması biraz tuhaf dağilmi lastikler yola tutunamazsa esp devreye girip aracı yavaşlatır.karda esp pati yaparsanız araç gitmez.teker frenler.tutunmayan araç uçmasını f1 yarısında gördüm yağmurda araba havalandı ama yol kenarındaki tümsek aracın önünü kaldırmıştı.
çok uzun oldu kusura bakmayın.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
sabit hızla giderken ha ben basmışm gaza ha araba otomatik gaz vermiş hiç bir farkı yok. ister kar olsn ister buz ister kuru zemin. adam öküzse konudaki gacı gbi patlar bir yere cc nin açık olması yada olmaması farketmez.

 yeterki kontrolü elden bırakma. nasılki kayabilecğeini hissettiğin an ayağını gazdan çekersin hız sbitlemeyide çok rahat devre dışı bırakabilir hızı artırabilir yada düşürebilirsin yanında da konforunun tadına varırsın.

abuk sabuk yağmur sensörüydü yok arka camlarda elektirikliydi gibi donanımlar kullanışlılıkta yanına bile yaklaşamaz o donanımın :)


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Kaza yapan kadın Toyota kullanmıyor, Toyota Siena örnek olarak verilmiş.. Ama CC konusunda mayhem'e katılıyorum.

Cruise Control aracı yavaşlatırken motor freniyle yapıyor.. Bu sebeple ıslak zeminde aracı cruise control ile yavaşlatmak daha da güvenli olur bence.. Ancak büyük bir su birikintisine girerken yada ıslak zeminde ayağın pedalda olması her zaman da avantajdır çünkü yolu hissetmek lazım.. Hız sabitlemeyi frene basaak devre dışı çıkarmak bu durumda riskli olabilir çünkü bir kenarda dinlenmiş ayak ile frene biraz ayarsız basılırsa (örneğin bu amerikalı kadın gibi) dümdüz yolda giden araca zorla takla bile attırılabilinir :D Mümkündür :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hız sabitleme düğme ilede devredışı bırakılabiliniyor debriyaj yada frene basarakta. benim leonda mesela çok hafif dokunuyrum frene nerdeyse basmıyorum gibi düşünün anında devre dışı hassasiyeti oldukça iyi.

bu arada viraj içinde hafif gaz vererek burnu toplatmak daha kolaydır önden çeker araçlarda :D passatta çok daha kolay sinyal kolu altında ikinci bir kol var. ileri ittirdinmi devre dışı. çok kullanışlı bu şekilde
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2010, 22:56:17 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;161168
hız sabitleme düğme ilede devredışı bırakılabiliniyor debriyaj yada frene basarakta. benim leonda mesela çok hafif dokunuyrum frene nerdeyse basmıyorum gibi düşünün anında devre dışı hassasiyeti oldukça iyi.

bu arada viraj içinde hafif gaz vererek burnu toplatmak daha kolaydır önden çeker araçlarda :D passatta çok daha kolay sinyal kolu altında ikinci bir kol var. ileri ittirdinmi devre dışı. çok kullanışlı bu şekilde

aracımda en sevdiğim ve en çok kullandıgım donanım cc dir.
ş içi sıkı trafik hairi cc on her daim.

bir tecrübemi paylaşayım: cc açık 100 km ile yol alırken tatlı sert bi viraja girdim ama octavia ile ilk girişim esp hemen devreye girdi anlık ve cc off oldu.esp devreye girer girmez cc kapanıyor.


fabialife

  • Ziyaretçi
bu sabah yağmurda denemek için güneş gözlüğünü kullandım. yalnız polarize olacağını yeni okudum benimki yeşil camlı clasic Rayban dı. bilseydim hanımın gözlüğü polarize idi onuda denemek için takardım. ikinci bir gözlüğüm daha var yanlardan kapalı ve koyu gri camlı olduğu için o uygun olmaz diye hiç denemedim.
sabahın 7.45'i işe gitmek için güneş gözlüğü elimde evden çıktım apartmanın otoparkına  gidiyorum.
 hava kapalı ve kasvetli yağmur iyi yağıyor, bir yandanda etrafa bakıyorum komşulardan gören olupta bu salak bu havada güneş gözlüğünü niye takıyor demesinler diye.
önce otoparka yürürken taktım, ortalık biraz daha karardı hiç bir faydası yok
arabaya bindikten sonra tekrar taktım, camdaki yağmurun görüntüsünde yine hiç değişiklik yok.
sadece ister arabada ister yürürken olsun hava biraz daha karanlık göründüğü için yere düşen yağmurun damlalarının  sıçraması biraz daha az görünüyor.
sonuç olarak polarize bir güneş gözlüğü ile denemedim ama, güneşli havadaki yaz yağmuru türü yağmurların dışında gözlük ne olursa olsun kışın yağan yağmurda ben gözlük falan kullanmam.
zaten hava kapalı ve kasvetli oluyor buralarda bir de gözlük gece gibi. insanın hem dikkati dağılacak alışık olmadığı için hem de daha karanlık göründüğü için riskli.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bügün sabah denedim polarize güneş gözlüğüyle hiç bir faydası yok yalan..CC de aynı şekilde.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;161390
bügün sabah denedim polarize güneş gözlüğüyle hiç bir faydası yok yalan..CC de aynı şekilde.


Şehir efsanesi yani :++:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI