bunu sayısal verilerle açıklar mısınız sevgili arkadaşım
bunun genel geçer sayısal normları var mı???
yani 2. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
3. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
4. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
5. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
Fabia I' de benzinli iki farklı 1.4 motor var birisi 75 HP diğeri 101 HP. 101 HP olan azamî torkunu daha yüksek devirde (4400 d/d) verdiği için, vites büyüttükten sonra aracın rahat hareket edebilmesi için asgarî 2500 d/d' da vitesi büyütmek gerekir. 75HP ise azamî torkunu daha alt devirde (3000 d/d) verir ve 2000 d/d' de bile değiştirilebilir vites. Tabii ki bu değişimleri hep düz yolda giderkenki durumu göz önüne alarak söylüyoruz. 2. viteste dik rampa çıkarken 2000 d/d oldu diye vites büyütülmez. Belki rampanın durumuna göre 1. vitese bile geçmek gerekebilir.
Diyelim ki 2. vitestesiniz ve arkanızdan ambulans, itfaiye gibi bir araç geliyor ve kenara çekilecek durum da yok. Bu durumda devir sayacının kırmızıyla belirtilen yerine kadar devri yükseltebilir ardından da bir üst vitese geçebilirsiniz.
Bu kadar aceleniz yok ama gene de hadi biraz sürat yapayım dediniz; bu durumda kırmızı 6500 d/d' de bitiyorsa oraya kadar değil de 4000-4500 belki 5000 d/d' ye kadar devir çevirterek hızlanabilirsiniz.
Kısacası; motor gücü, şanzıman oranları, o anki yol durumu ve o anki yük durumu etkiler vitesi büyütme devrini.
...1. viteste zaten gidilmez hareket ettirildikten sonra ikiye atılır hemen...
Dediğim gibi çok dik bir rampada kalkış yapıldıysa gidilebilir. Motor gücü, şanzıman oranları ve o andaki yolun durumu etkilidir vitesi büyütmek için.