škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ben bu işten anlamıyorum galiba

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
sevgili arkadaşlarım
 
devirde araba kullanmak, devirsiz araba kullanmak nasıl oluyor?
 
hangi hızda, hangi vitese geçmek gerekiyor???
 
yardımcı olur musunuz??


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bir üst vitese geçtiğinizde araç gitmekte zorlanıyorsa devirsiz kullanıyorsunuz demektir.
Bir üst vitese geçtiğinizde araç gitmeye aşırı istekliyse fazla devirli kullanıyorsunuz demektir.


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
bunu sayısal verilerle açıklar mısınız sevgili arkadaşım
 
bunun genel geçer sayısal normları var mı???
 
yani 2. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
3. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
4. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
5. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?


Çevrimdışı @lp@RSl@n

  • bedevi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 313
    • Profili Görüntüle
Benim kullandim araliklar ve max. Hizlar:
 
1.vites: 0-20 km.
2.vites: 20-40km
3.vites: 40-60km
4.vites: 60-80km
5.vites: 80-220km:d
 
yanlişim varsa biri düzeltsin.aslinda bende merak ediyom .bu devirleri bilen biri yardimci olursa seviniriz


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Devir saatine bakarım,

1.vites araç haraket ettiği anda 2.ye takarım.
2.viteste devir 2000-2500 d/dk aralığında ise 3.vitese atarım ve bu şekilde ekonomik bir sürüş elde edilmiş olur.Bu şekilde devam eder.Araç 70-80 km/h hıza ulaştığında 5.vitese atmış olurum.

Daha süratli hızlanmak isteniyorsa bu devirlerin daha üstüne çıkılabilir.Yani tabi belirttiğim 2000 devrin altında kalınırsa araç haraket etmekte zorlanabilir.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
motorun karakterine göre değişebilir bu. önemli olan bence motoru dinleyerek ve motorun isteğine göre vites değiştirmek.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



efe_38

  • Ziyaretçi
ben şöyle söyleyim vites büyüttüğünüzde araç kendini toparlayamıyorsa yani kasılıyorsa devirsiz kullanıyorsunuz,viteste araç bağırıp sonra yükselttiğinizde yine normalden fazla sesliyse yüksek devirde kullanıyorsunuz,araç ne sesli nede sessizse ideal kullanım :)


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
ben de kulak dolgunluğu olsaydı sanatçı olurdum
 
hocam ben ne anlarım motor sesinden??
bana sayısal veriler verin
 
ben rakamlardan anlarım...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Roomster akar :D

Valla dürüst olmak gerekirse dalga geçtiğinizi düşünüyorum kızmayın bana :)


Çevrimdışı kazım

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
sayın hakan erdoğan
 
emin olun motor konusunda cahilim
 
sadece araba sürmesini biliyorum o kadar


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Vites hıza göre değiştirilmez devire göre vites değiştirilir, her motorun maksimum gücü verdiği devir farklıdır şu devirde  vites atılır diye birşey yoktur,araçların vites oranları vardır bu oranlar  değişkenlik gösterir o nedenlede şu hızda vites atılır da denilemez.
 
   Aracınız modelini ve hangi motorun olduğunu yazarsanız belki kullanan birisi söyleyebilir maksimum beygir ve torku hangi devirlerde verdiğini.


Birde gaz basmaktan korkmayın fabrika bizim yerimize düşünmüş ve araca maksimum çıkabileceği devirin daha altına limitör koymuştur atıyorum aracınızın maksimum deviri 6500 diyelim o devirde de atsanız aracınıza birşey olmaz.  


Yazdıklarım anlamsız geldiyse size,  kısaca 3000 - 4000 devir vites değiştirmek için uygun bir devirdir. :D



Çevrimdışı çağatay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
bazı arkadaşlarında dediği gibi aracınız hakkında bilgi sahibi olmadan bazı sayısal değerler vermek zor  ama genel yaklaşımlarda bulunulabilir ben benzinli bir araba kullanıyorum hiç dizel kullanmadım o yüzden benzinliye göre konuşabilirim ancak. Bu sayısal değerleri şanzıman dişli oranları ve motorun gücü de etkiler mesela 2.0 motor bir araba da 1500 devirlerde de çok rahat kullanabilirsiniz ama bir 1.6 motorlu araçta ekonomik ve arabayı yığmadan kullanmak istiyorsanız 2300 3000 arası idealdir 3000 sonrası aşırı yakıt tüketimine girer ve performanslı bir kullanım elde edersiniz 1.4 bir benzinli motor da da 1.6 nın aralıkları az çok geçerlidir tabii 1.6 kadar alt devirlere inemez fazla yığılır. 1. viteste zaten gidilmez hareket ettirildikten sonra ikiye atılır hemen araba yüksek hızlara hemen ve rahat ulaşması için ikiyle 3500 4000 devirlerede kadar çıkabilirsiniz 3 4 vitesler de 3500 e kadar çıksanız yeterlidir sonra da 5 e atıp 2700 2800 gibi devirde seyredersiniz bu hızlanma için genelleyebileceğimiz bir motor devri vites ilişkisi olabilir. Ama eğer sadece 4. viteste seyredecksiniz 2500 gibi bir devir yeterlidir bu da 65 75 arası bir hız olur araca göre değişir. yani kısacası aracı sakin kullanımda 2500-2800 devir arası iyidir benzinli bir araç için ve eğer hızlanmak istediğinizde bu devirlerde araç size istediğiniz tepkiyi de verebilir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kazım;162545
bunu sayısal verilerle açıklar mısınız sevgili arkadaşım
 
bunun genel geçer sayısal normları var mı???
 
yani 2. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
3. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
4. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
5. vitese hız kaç olduğunda geçmeli?
Fabia I' de benzinli iki farklı 1.4 motor var birisi 75 HP diğeri 101 HP. 101 HP olan azamî torkunu daha yüksek devirde (4400 d/d) verdiği için, vites büyüttükten sonra aracın rahat hareket edebilmesi için asgarî 2500 d/d' da vitesi büyütmek gerekir. 75HP ise azamî torkunu daha alt devirde (3000 d/d) verir ve 2000 d/d' de bile değiştirilebilir vites. Tabii ki bu değişimleri hep düz yolda giderkenki durumu göz önüne alarak söylüyoruz. 2. viteste dik rampa çıkarken 2000 d/d oldu diye vites büyütülmez. Belki rampanın durumuna göre 1. vitese bile geçmek gerekebilir.
Diyelim ki 2. vitestesiniz ve arkanızdan ambulans, itfaiye gibi bir araç geliyor ve kenara çekilecek durum da yok. Bu durumda devir sayacının kırmızıyla belirtilen yerine kadar devri yükseltebilir ardından da bir üst vitese geçebilirsiniz.

Bu kadar aceleniz yok ama gene de hadi biraz sürat yapayım dediniz; bu durumda kırmızı 6500 d/d' de bitiyorsa oraya kadar değil de 4000-4500 belki 5000 d/d' ye kadar devir çevirterek hızlanabilirsiniz.

Kısacası; motor gücü, şanzıman oranları, o anki yol durumu ve o anki yük durumu etkiler vitesi büyütme devrini.

Alıntı yapılan: çağatay;162642
...1. viteste zaten gidilmez hareket ettirildikten sonra ikiye atılır hemen...
Dediğim gibi çok dik bir rampada kalkış yapıldıysa gidilebilir. Motor gücü, şanzıman oranları ve o andaki yolun durumu etkilidir vitesi büyütmek için.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fabia I'de BUD kodlu 80 bg 132 Nm torklu benzinli motor da vardı ;) Hatta BayBip dersem hatırlarsın :D